Apple nabídne své Vision Pro i v dalších zemích mimo USA. Češi si zatím počkají
V pátek se Vision Pro objeví v obchodech v Austrálii, Kanadě, Francii, Německu a Velké Británii. V jedné z největších prodejen Apple na londýnské Regent Street si zákazníci rezervovali časové sloty na předváděčku tohoto headsetu pro smíšenou realitu.
Předváděcí akce jsou pro Apple šancí, jak přesvědčit lidi ke koupi Vision Pro s cenovkou 3 499 dolarů (asi 81 tisíc korun), což je mnohem více, než kolik běžne stojí masově prodávané headsety pro smíšenou realitu od konkurence.
Apple Vison Pro uvedl na americký trh letos v únoru. V červnu brýle pro rozšířenou i virtuální realitu debutovaly v Asii. Na pulty obchodů v Číně, Hongkongu, Japonsku a Singapuru se dostaly 28. června. Nyní se objeví i v obchodech v Austrálii, Kanadě, Francii, Německu a Velké Británii.
Drahé brýle nebudou rychlým bestsellerem, domnívá se server CNBC. „Nepoochybuji, že brýle Vision Pro vzbuzují obrovské nadšení, jedná o relativně novou kategorii produktů, žádný mainstream. Problém je, zda Apple dokáže udržet počáteční týdny nadšení a proměnit je v trvalé prodeje, uvedl pro server CNBC Bryan Ma, viceprezident společnosti International Data Corporation (IDC). To bude podle něj obtížné nejen vzhledem k současné vysoké ceně, ale také vzhledem k tomu, že jejich ekosystém aplikací se stále vyvíjí.
V prvním čtvrtletí podle zprávy IDC z června udržela první místo na trhu headsetů v pro smíšenou/virtuální realitu společnost Meta. Její brýle Quest (s cenovkou o 3000 dolarů nižší, než kolik stojí Vision Pro) byly nejprodávanější. Nedávný vstup společnosti Apple však Metu posunul na druhé místo. V první pětce se dále umístily společnosti ByteDance, Xreal a HTC.
Respektovaný analytik Ming-Čch' Kchuo, který se firmou Apple a jejími produkty dlouhodobě zabývá, má za to, že Apple údajně snížil očekávání prodeje Vision Pro na přibližně 400 až 450 tisíc kusů v roce 2024, což je pokles z dřívějších 700 až 800 tisíc kusů.
Brýle Vision Pro je možné ovládat rukama, pohledem a hlasem. Uživatelé produktu vedle jeho ceny vytýkají v recenzích na internetu mimo jiné i to, že je těžký, velký, neobejde se bez neustálého nabíjení a má úzký zorný úhel.
Internet zaplavila další recenze na Apple Vision Pro. Tentokrát ale není nadšená a pro pravověrné fandy Applu nepotěší. Ale co taky čekat od výrobce konkurenčního produktu. „Zdá se, že spousta lidí prostě předpokládala, že Vision Pro bude kvalitnější, protože je to Apple a stojí o 3 000 dolarů víc, ale upřímně řečeno mě docela překvapilo, že Quest je pro naprostou většinu věcí, ke kterým lidé smíšenou realitu používají, mnohem lepší," řekl Mark Zuckerberg, šéf Mety.Zuckerberg vyzkoušel Apple Vision Pro. „Náš headset Quest je lepší. Tečka,“ zhodnotil
Enjoy
Mánie kolem brýlí Vision Pro nebere konce. Sociální sítě zaplavují fotografie a videa s lidmi, kteří je nosí při večeři v restauraci, v posilovně, či na koncertech. A nejen na „sockách“ je nový produkt od společnosti Apple populární. Agentura Bloomberg uvedla, že se brýle prodávají ve velkém i přes neoficiální obchody. Mnohdy za přemrštěnou cenu.Ještě dražší Apple Vision Pro. Revoluční brýle s virtuální realitou nabízí lidé za přemrštěné ceny
Zprávy z firem
Tak rušno jako v posledních dnech kolem Applu už dlouho nebylo. Brzy Apple zveřejní výsledky za poslední kvartál minulého roku, oznámí, jak na něj dopadly problémy v Číně, chystá uvedení nového radikálního produktu a jen tak mimochodem zcela rázně změnil podmínky pro používání aplikací v zařízeních Apple. Vynuceně. A vynuceně také dojde ke snížení poplatků v App Storu. Akcie proto připomínají křivku EKG. A nejspíš budou ještě několik dní.Klíčové dny pro Apple a investory. Co přinesou výsledky a nové brýle Vision Pro
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.