Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Apple nabídne své Vision Pro i v dalších zemích mimo USA. Češi si zatím počkají

Apple uvedl na americký trh brýle pro rozšířenou i virtuální realitu Vision Pro
ČTK
 nst
nst

V pátek se Vision Pro objeví v obchodech v Austrálii, Kanadě, Francii, Německu a Velké Británii. V jedné z největších prodejen Apple na londýnské Regent Street si zákazníci rezervovali časové sloty na předváděčku tohoto headsetu pro smíšenou realitu.

Reklama

Předváděcí akce jsou pro Apple šancí, jak přesvědčit lidi ke koupi Vision Pro s cenovkou 3 499 dolarů (asi 81 tisíc korun), což je mnohem více, než kolik běžne stojí masově prodávané headsety pro smíšenou realitu od konkurence.

Apple Vison Pro uvedl na americký trh letos v únoru. V červnu brýle pro rozšířenou i virtuální realitu debutovaly v Asii. Na pulty obchodů v Číně, Hongkongu, Japonsku a Singapuru se dostaly 28. června. Nyní se objeví i v obchodech v Austrálii, Kanadě, Francii, Německu a Velké Británii.

Drahé brýle nebudou rychlým bestsellerem, domnívá se server CNBC. „Nepoochybuji, že brýle Vision Pro vzbuzují obrovské nadšení, jedná o relativně novou kategorii produktů, žádný mainstream. Problém je, zda Apple dokáže udržet počáteční týdny nadšení a proměnit je v trvalé prodeje, uvedl pro server CNBC Bryan Ma, viceprezident společnosti International Data Corporation (IDC). To bude podle něj obtížné nejen vzhledem k současné vysoké ceně, ale také vzhledem k tomu, že jejich ekosystém aplikací se stále vyvíjí.

Reklama

V prvním čtvrtletí podle zprávy IDC z června udržela první místo na trhu headsetů v pro smíšenou/virtuální realitu společnost Meta. Její brýle Quest (s cenovkou o 3000 dolarů nižší, než kolik stojí Vision Pro) byly nejprodávanější. Nedávný vstup společnosti Apple však Metu posunul na druhé místo. V první pětce se dále umístily společnosti ByteDance, Xreal a HTC.

Respektovaný analytik Ming-Čch' Kchuo, který se firmou Apple a jejími produkty dlouhodobě zabývá, má za to, že Apple údajně snížil očekávání prodeje Vision Pro na přibližně 400 až 450 tisíc kusů v roce 2024, což je pokles z dřívějších 700 až 800 tisíc kusů. 

Brýle Vision Pro je možné ovládat rukama, pohledem a hlasem. Uživatelé produktu vedle jeho ceny vytýkají v recenzích na internetu mimo jiné i to, že je těžký, velký, neobejde se bez neustálého nabíjení a má úzký zorný úhel. 

Zuckerberg vyzkoušel Apple Vision Pro. „Náš headset Quest je lepší. Tečka,“ zhodnotil

Internet zaplavila další recenze na Apple Vision Pro. Tentokrát ale není nadšená a pro pravověrné fandy Applu nepotěší. Ale co taky čekat od výrobce konkurenčního produktu. „Zdá se, že spousta lidí prostě předpokládala, že Vision Pro bude kvalitnější, protože je to Apple a stojí o 3 000 dolarů víc, ale upřímně řečeno mě docela překvapilo, že Quest je pro naprostou většinu věcí, ke kterým lidé smíšenou realitu používají, mnohem lepší," řekl Mark Zuckerberg, šéf Mety.

Přečíst článek

Apple uvedl na americký trh brýle pro rozšířenou i virtuální realitu Vision Pro

Ještě dražší Apple Vision Pro. Revoluční brýle s virtuální realitou nabízí lidé za přemrštěné ceny

Mánie kolem brýlí Vision Pro nebere konce. Sociální sítě zaplavují fotografie a videa s lidmi, kteří je nosí při večeři v restauraci, v posilovně, či na koncertech. A nejen na „sockách“ je nový produkt od společnosti Apple populární. Agentura Bloomberg uvedla, že se brýle prodávají ve velkém i přes neoficiální obchody. Mnohdy za přemrštěnou cenu.

Přečíst článek

Šéf Apple Tim Cook

Klíčové dny pro Apple a investory. Co přinesou výsledky a nové brýle Vision Pro

Tak rušno jako v posledních dnech kolem Applu už dlouho nebylo. Brzy Apple zveřejní výsledky za poslední kvartál minulého roku, oznámí, jak na něj dopadly problémy v Číně, chystá uvedení nového radikálního produktu a jen tak mimochodem zcela rázně změnil podmínky pro používání aplikací v zařízeních Apple. Vynuceně. A vynuceně také dojde ke snížení poplatků v App Storu. Akcie proto připomínají křivku EKG. A nejspíš budou ještě několik dní.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh. 

V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.

Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme