Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Blíží se oslavy platinové vlády Alžběty II. Britové za ně utratí miliardy za hrníčky

Královna Alžběta II.
ČTK
Štěpán Kult

Britové se chystají při nadcházejících oslavách královnina platinového jubilea utratit miliony liber za upomínkové předměty. A hrnek, pozlacený talíř nebo hrací skříňka s Alžbětou II. jde rychle na odbyt, píše server BBC.

Výroba upomínkových předmětů na oslavu 70 let Alžběty II. na trůnu přináší podle BBC britskému hospodářství potřebnou vzpruhu.

Hlavní těžiště oslav se soustředí do nadcházejícího prodlouženého víkendu od 2. do 5. června.

Podle Centra pro výzkum maloobchodu by Britové během čtyřdenních oslav platinové vlády Alžběty II. mohly utratit až 428 milionů liber (necelých 12 miliard korun), z toho 281 milionů liber (přes osm miliard korun) je za upomínkové předměty. Velká část z nich je rezervovaná pro sběratele.

Talíře zdobené barvou s příměsí 22karátového zlata stojí 150 liber (4400 korun). Nejlevnější položka, hrnek, přijde na 29 liber (843 korun). Nejdražší sběratelský kousek, hudební skříňka, vyjde na 1950 liber (56 600 korun). Vysoké ceny ale zájemce neodradí, naopak se předměty prodávají vysokou rychlostí.

O upomínkové předměty je velký zájem

britská královna Alžběta II. při oslavě svých narozenin v roce 2018 v Royal Albert Hall

Alžběta II. a královská rodina jsou značky hodnotnější než Shell nebo Marks & Spencer

Královna Alžběta II., která dneškem završuje 70 let na trůnu, je nejen nejdéle vládnoucím britským monarchou historie, ale též nejvýdělečnějším. Pokud by britská královská rodina představovala firmu, byla by její značka jednou z nejhodnotnějších na světě.

Přečíst článek

Dvorním dodavatelem upomínkových předmětů je firma Halycon Days, která drží všechny tři ochranné známky královské rodiny. Povolení k prodeji může totiž kromě samotné královny, udělovat také vévoda z Edinburghu a princ Charles. Celosvětově má právo prodávat královský merchendise 14 firem.

„Zájem je neskutečný. Připravily jsme dvě kolekce, které se okamžitě vyprodaly,“ řekla pro BBC výkonná ředitelka Halycon Days Pamela Harperová s tím, že výroba královských upomínkových předmětů z porcelánu je zároveň způsob, jak udržet naživu tento skomírající druh umění.

Na oslavách samozřejmě nesmí chybět ani britské vlajky. Ty zajišťuje rodinný podnik Flying Colours Flagmakers, který vyrábí vlajky pro královskou rodinu, ale i pro britské pořady Netflixu jako Koruna (The Crown) a Gangy z Birminghamu (Peaky Blinders).

Ani tato firma nestíhá uspokojit vysokou poptávku. „Jak se oslavy blíží, máme na internetu mnoho objednávek, lidé nám dokonce zvoní i u dveří,“ uvedl majitel Andy Ormrod pro BBC s tím, že na výrobu vlajek na nacházející oslavy spotřebovali přibližně 85 kilometrů materiálu.

pracovníci

3,7 procenta. Británie má nejnižší nezaměstnanost za skoro půl století

Kdo chce, ten v Británii pracuje. Poprvé od dob, kdy začal britský statistický úřad zveřejňovat údaje k nezaměstnanosti, je v zemi méně nezaměstnaných než volných pracovních míst.

Přečíst článek

Alžběta II. a královská rodina jsou značky hodnotnější než Shell nebo Marks & Spencer

Na oslavách samozřejmě nesmí chybět ani britské vlajky. Ty zajišťuje rodinný podnik Flying Colours Flagmakers, který vyrábí vlajky pro královskou rodinu, ale i pro britské pořady Netflixu jako Koruna (The Crown) a Gangy z Birminghamu (Peaky Blinders).

Mimochodem královna Alžběta II., která letos završí 70 let na trůnu, je nejenom nejdéle vládnoucím britským monarchou historie, ale též tím nejvýdělečnějším. Pokud by britská královská rodina představovala firmu, byla by její značka, „brand“, jednou z nejhodnotnějších na světě. 

Odborníci hodnotu odhadují na 100 miliard dolarů, přičemž jen brand královny je poloviční. Jeho „cena“ ale také neustále narůstá. V porovnání s rokem 2017 stoupla o 100 miliard korun.

K popularitě královny přispívá například životopisný seriál Koruna, který vysílá streamovací platforma Netflix. Královské rodině také nahrává, že není pro Brity příliš nákladnou záležitostí.

„V roce 2018 vyšel britského daňového poplatníka „provoz“ královské rodiny na 65 pencí ročně, tedy na 18,70 koruny na osobu dle nynějšího kurzu,“ uvedl pro Newstream ekonom Lukáš Kovanda.

vysoké účty

Británie vezme energetickým firmám čtvrtinu zisku, rozdělí ho domácnostem

Británie přispěje nejchudším domácnostem na energie, peníze půjdou z mimořádné daně ze zisků ropných a plynárenských společností ve výši 25 procent.

Přečíst článek

Filatelistický unikát, červený Mauritius, byl vydražen za rekordní částku.

Filatelistický unikát červený Mauritius se vydražil za rekordních 206 milionů

Jedna z nejznámějších a nejvzácnějších poštovních známek na světě Červený Mauritius byla vydražena za 8,1 milionu eur (206 milionů korun). Oznámil to aukční dům v německém Ludwigsburgu, kde se dražba uskutečnila.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Britský princ Andrew

Další skandál kolem prince Andrewa. Čínského špiona dovedl až do Buckinghamského paláce

Přečíst článek
Doporučujeme