Blíží se oslavy platinové vlády Alžběty II. Britové za ně utratí miliardy za hrníčky
Britové se chystají při nadcházejících oslavách královnina platinového jubilea utratit miliony liber za upomínkové předměty. A hrnek, pozlacený talíř nebo hrací skříňka s Alžbětou II. jde rychle na odbyt, píše server BBC.
Výroba upomínkových předmětů na oslavu 70 let Alžběty II. na trůnu přináší podle BBC britskému hospodářství potřebnou vzpruhu.
Hlavní těžiště oslav se soustředí do nadcházejícího prodlouženého víkendu od 2. do 5. června.
Podle Centra pro výzkum maloobchodu by Britové během čtyřdenních oslav platinové vlády Alžběty II. mohly utratit až 428 milionů liber (necelých 12 miliard korun), z toho 281 milionů liber (přes osm miliard korun) je za upomínkové předměty. Velká část z nich je rezervovaná pro sběratele.
Talíře zdobené barvou s příměsí 22karátového zlata stojí 150 liber (4400 korun). Nejlevnější položka, hrnek, přijde na 29 liber (843 korun). Nejdražší sběratelský kousek, hudební skříňka, vyjde na 1950 liber (56 600 korun). Vysoké ceny ale zájemce neodradí, naopak se předměty prodávají vysokou rychlostí.
O upomínkové předměty je velký zájem
Královna Alžběta II., která dneškem završuje 70 let na trůnu, je nejen nejdéle vládnoucím britským monarchou historie, ale též nejvýdělečnějším. Pokud by britská královská rodina představovala firmu, byla by její značka jednou z nejhodnotnějších na světě.Alžběta II. a královská rodina jsou značky hodnotnější než Shell nebo Marks & Spencer
Money
Dvorním dodavatelem upomínkových předmětů je firma Halycon Days, která drží všechny tři ochranné známky královské rodiny. Povolení k prodeji může totiž kromě samotné královny, udělovat také vévoda z Edinburghu a princ Charles. Celosvětově má právo prodávat královský merchendise 14 firem.
„Zájem je neskutečný. Připravily jsme dvě kolekce, které se okamžitě vyprodaly,“ řekla pro BBC výkonná ředitelka Halycon Days Pamela Harperová s tím, že výroba královských upomínkových předmětů z porcelánu je zároveň způsob, jak udržet naživu tento skomírající druh umění.
Na oslavách samozřejmě nesmí chybět ani britské vlajky. Ty zajišťuje rodinný podnik Flying Colours Flagmakers, který vyrábí vlajky pro královskou rodinu, ale i pro britské pořady Netflixu jako Koruna (The Crown) a Gangy z Birminghamu (Peaky Blinders).
Ani tato firma nestíhá uspokojit vysokou poptávku. „Jak se oslavy blíží, máme na internetu mnoho objednávek, lidé nám dokonce zvoní i u dveří,“ uvedl majitel Andy Ormrod pro BBC s tím, že na výrobu vlajek na nacházející oslavy spotřebovali přibližně 85 kilometrů materiálu.
Kdo chce, ten v Británii pracuje. Poprvé od dob, kdy začal britský statistický úřad zveřejňovat údaje k nezaměstnanosti, je v zemi méně nezaměstnaných než volných pracovních míst. 3,7 procenta. Británie má nejnižší nezaměstnanost za skoro půl století
Money
Alžběta II. a královská rodina jsou značky hodnotnější než Shell nebo Marks & Spencer
Na oslavách samozřejmě nesmí chybět ani britské vlajky. Ty zajišťuje rodinný podnik Flying Colours Flagmakers, který vyrábí vlajky pro královskou rodinu, ale i pro britské pořady Netflixu jako Koruna (The Crown) a Gangy z Birminghamu (Peaky Blinders).
Mimochodem královna Alžběta II., která letos završí 70 let na trůnu, je nejenom nejdéle vládnoucím britským monarchou historie, ale též tím nejvýdělečnějším. Pokud by britská královská rodina představovala firmu, byla by její značka, „brand“, jednou z nejhodnotnějších na světě.
K popularitě královny přispívá například životopisný seriál Koruna, který vysílá streamovací platforma Netflix. Královské rodině také nahrává, že není pro Brity příliš nákladnou záležitostí.
„V roce 2018 vyšel britského daňového poplatníka „provoz“ královské rodiny na 65 pencí ročně, tedy na 18,70 koruny na osobu dle nynějšího kurzu,“ uvedl pro Newstream ekonom Lukáš Kovanda.
Británie přispěje nejchudším domácnostem na energie, peníze půjdou z mimořádné daně ze zisků ropných a plynárenských společností ve výši 25 procent.Británie vezme energetickým firmám čtvrtinu zisku, rozdělí ho domácnostem
Politika
Jedna z nejznámějších a nejvzácnějších poštovních známek na světě Červený Mauritius byla vydražena za 8,1 milionu eur (206 milionů korun). Oznámil to aukční dům v německém Ludwigsburgu, kde se dražba uskutečnila.
Filatelistický unikát červený Mauritius se vydražil za rekordních 206 milionů
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.