České sklo si zahrálo ve velkofilmu Barbie

Růžové džbány s ananasovým vzorem od sklářské společnosti Klimchi z Kamenického Šenova na Českolipsku si zahrály v novém americkém filmu Barbie. Nejde přitom o produkt vyrobený přímo pro film, zdejší sklárna vyrábí džbány už několik let v různých barvách. Zájem o růžové džbány Hobnail ale poté, co se objevily ve filmu, výrazně vzrostl, řekl majitel značky Lukáš Klimčák, který svou firmu založil v roce 2019.
„My jsme v anglosaském světě s tímhle produktem velmi známí, náš hlavní trh je Velká Británie a Barbie se natáčela mimo jiné ve Velké Británii, v Leavesdenských studiích kousek od Londýna. Ve stejných studiích jako se natáčel například i Harry Potter. Kontaktovala nás produkce z Warner Brothers s tím, že by chtěli mít pro svůj nový film od nás nějaké sklo,“ doplnil Klimčák. Když se dozvěděl, že jde o film o Barbie, nabídl to nejrůžovější, co sklárna v portfoliu měla - výrobky z rosalinu (růžového skla).
Podívejte se na růžové džbány z české sklárny, které si zahrály ve filmu Barbie:
„Neměli jsme moc času, produkce nás kontaktovala, že to chce mít za týden v Londýně na place. Pro nás to byl šibeniční termín, naštěstí máme tyhle věci skladem, takže jsme vybírali pouze z katalogových výrobků. Do budoucna by se mi líbilo, kdybychom mohli s nějakým filmovým štábem spolupracovat i na zakázkové výrobě," řekl majitel značky. Do filmu dodávali původně 16 kusů skla, kulaté a hranaté džbány, všechny v růžovém provedení.
Problémy továrny na sny Hollywood se začínají množit. Tím zdánlivě nejviditelnějším je stávka, kterou vyhlásily scenáristická a herecká asociace, což podle předběžných odhadů zainteresovaných společností bude mít miliardové dopady.
Hollywood má vedle stávky další problém: lidé nechodí na vysokorozpočtové filmy
Enjoy
Vše ale zkomplikoval brexit a skutečnost, že Británie už není součástí Evropské unie. „Bohužel, jak všechno bylo narychlo, tak se nám stalo, že celníci to na hranicích zastavili. Bohužel se nám tyhle věcí někdy dějí, hlavně, když jde o větší zásilky konečným klientům. My jsme tedy začali zboží shánět od našich londýnských partnerů a byli jsme schopni dodat tyhle dva výrobky, původní zásilka těch 16 kusů bohužel na plac přišla pozdě, a tak se tam neobjevilo všechno, co jsme pro film vybrali,“ dodal.
Ananasový vzor, který džbány pro Barbie zdobí, není žádnou novinkou, skláři kamenickošenovské Sklárny Jílek, ho na skle používali už ve 30. letech minulého století. „Vycházíme z tradiční výroby a z toho, v čem je tahle sklárna silná, to jsou hutní barvy a optické dekory. Máme tady historické dekory, které se snažíme použít aktuálně. Všechno jsou to autorské kolekce, ale často v nich pracujeme s nějakými vzory a dekory, které tady už v minulosti byly, a snažíme se je přenést do současnosti,“ řekl Klimčák.
Majitel značky Klimchi věří, že účinkování ve filmu Barbie, který o víkendu s návštěvností přes 103 tisíc diváků zvítězil v českých kinech nad životopisným snímkem Oppenheimer režiséra Christophera Nolana, pomůže kamenickošenovskou firmu zviditelnit. „Ten zájem je značný, vidíme i větší návštěvnost na našich webových stránkách a to se propisuje i do více objednávek. Mám radost i z toho, že si lidé objednávají i jiné barvy, i když vede ta růžová,“ dodal Klimčák.
Vlády všech zemí postižených covidovým propadem ekonomiky hledaly lék na co nejrychlejší návrat k předcovidovým číslům. Spojené státy z této agonie dostalo turné zpěvačky Taylor Swift, které trhá rekordy v návštěvnosti. Ekonomiku rozběhla snaha obchodníků prodat vše, co třiatřicetiletou megahvězdu současné pop-music připomíná – od triček a make-upů po koblihy. A fanoušci ochotně platí, napsal deník The Wall Street Journal.
USA jsou venku z covidové krize. Ne díky vládě, ale miliardovému turné Taylor Swift
Money
Bruce Springsteen letos objíždí Evropu. Navzdory přibývajícím létům stále ukazuje, proč je žijící legendou. I úterní koncert ve Vídni byl prvotřídním hudebním výkonem, ale i příležitostí k zamyšlení. Ten si ostatně našli i ekonomové.
REPORTÁŽ: Springsteen do Vídně přivezl skvělou hudbu, radost i dojetí. A možná i inflaci
Enjoy
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.