Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Česko zasáhla barbiemánie. Do hračkářství si vezměte pytel peněz

O panenky Barbie je opět mimořádný zájem
ČTK
 ČTK

Barbie je v kurzu. Nový film se stal hitem. A radost mají i prodejci hraček, jimž rostou tržby o stovky procent. A nejen jim. Prodává se také růžové oblečení. Pro rodiče to ale není nejlepší zpráva. Za hračky totiž utratí výrazně více peněz.

Reklama

Americký film Barbie, který minulý týden vstoupil do tuzemských kin, zvýšil v Česku zájem o hračky Barbie, jako jsou panenky nebo autíčka a koně. Nárůst dosahuje desítek až stovek procent, vyplývá z ankety mezi prodejci. Češi podle nich vyhledávají zboží s motivy oblíbených seriálů nebo filmů. Například podle mluvčího e-shopu Mall.cz Jakuba Charváta spuštění počítačové hry Hogwarts Legacy v tomto roce vyvolal zvýšený zájem o produkty inspirované kouzelnickým světem Harryho Pottera.

Podívejte se na letošní filmové hity i propadáky 🎥

Úspěch ale mají dlouhodobě i licence jako Ledové království, Star Wars či Tlapková patrola, jejichž motivy lze nalézt opravdu napříč sortimentem, od školních potřeb po povlečení,“ řekl Charvát. Prodeje zboží od značky Barbie podle něj minulý týden v porovnání s tím předchozím narostly o 53 procent. E-shop nabízí i sběratelské kusy panenek Barbie a doplňků, jejichž cena dosahuje několika tisíc korun, vyplývá z informací na webu.

Reklama

Cenné sběratelské kousky

Hračkářství Bambule měsíčně prodají stovky kusů panenek Barbie. K oblíbeným patří ty, které se vybarví až po ponoření do horké vody nebo mořské panny a princezny. Na odbyt jdou v souvislosti s nově uvedeným filmem také panenky herců Margot Robbie a Ryana Goslinga. „Dá se říct, že jde o sběratelské kousky,“ řekla marketingová ředitelka hračkářství Bambule Jana Krčková. Mimo vánoční sezonu podle ní Češi za Barbie panenky a doplňky utratí většinou do tisíce korun.

Sklářská společnost Klimchi Lukáše Klimčáka, která vyrábí ve Sklárně Jílek v Kamenickém Šenově na Českolipsku. Je dalším sklářským podnikem, jenž se prosadil ve filmu. Jejich růžový džbán si zahrál v novince Barbie.

České sklo si zahrálo ve velkofilmu Barbie

Růžové džbány s ananasovým vzorem od sklářské společnosti Klimchi z Kamenického Šenova na Českolipsku si zahrály v novém americkém filmu Barbie. Nejde přitom o produkt vyrobený přímo pro film, zdejší sklárna vyrábí džbány už několik let v různých barvách. Zájem o růžové džbány Hobnail ale poté, co se objevily ve filmu, výrazně vzrostl, řekl majitel značky Lukáš Klimčák, který svou firmu založil v roce 2019.

Přečíst článek

Na trhu lze najít také Barbie panenky ve stylu hasiček, astronautek nebo Barbie s Downovým syndromem, uvedla Krčková. Například Barbie na invalidním vozíčku podle mluvčí e-shopu Alza.cz Elišky Čeřovské patří k těm, které se prodávají dobře. „Tento model představuje důležitý krok směrem k zastoupení rozmanitosti a inkluzivity ve světě hraček,“ myslí si. Doplnila, že je poptávka po Barbie sortimentu až osmkrát vyšší než byla před premiérou.

Zájem roste o hračky i růžové oblečení

„Pokud se zaměříme na celkový trh hraček, nejúspěšnější značkou jsou stavebnice Lego,“ řekla dále Čeřovská. Hračky z filmů a pohádek podle ní na Alze mají svoji speciální kategorii. Zájem o Barbie panenky na internetovém srovnávači Heureka.cz v posledním týdnu stoupl o 38 procent. „Zvýšil se také u doplňků pro panenky, jako jsou například auta, oblečení, židličky a podobně. Tady evidujeme 15procentní růst,“ sdělila mluvčí Lucie Dlouhá.

Růžové oblečení a doplňky patří na e-shopu Zalando.cz v uplynulých týdnech k těm nejprodávanějším. Některé značky trendu využily a v růžové barvě představily zcela nové produkty. „Ačkoliv občas pozorujeme, že některé filmy a seriály zvyšují zájem po určitých módních kategoriích, tentokrát se jedná o ještě větší nárůst zájmu po motivu souvisejícím s filmem,“ řekli zástupci firmy.

Indiana Jones 5

Hollywood má vedle stávky další problém: lidé nechodí na vysokorozpočtové filmy

Problémy továrny na sny Hollywood se začínají množit. Tím zdánlivě nejviditelnějším je stávka, kterou vyhlásily scenáristická a herecká asociace, což podle předběžných odhadů zainteresovaných společností bude mít miliardové dopady.

Přečíst článek

Matka řetězce Pepco zkrachovala. Akcionářům zbyly jen oči pro pláč

Steinhoff, matka řetězce s levnými oděvy Pepco, skončil. Akcionáři ve středu odhlasovali zrušení společnosti a její stažení z burz ve Frankfurtu a Johannesburgu. Oznámení následovalo po zprávě, že strůjce pádu společnosti Steinhoff Markus Jooste prohrál v Německu odvolání proti zatykači, napsala agentura Bloomberg. Přečtěte si miliardovou story úspěchu i hlubokého pádu.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

Indiana Jones 5

Hollywood má vedle stávky další problém: lidé nechodí na vysokorozpočtové filmy

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme