Český hokej láká. Sparta je čtvrtým nejnavštěvovanějším klubem v Evropě

Českým hokejovým týmům se daří pracovat s fandy a prohlubovat své fanouškovské základny. Sparta v základní části znovu posunula rekord návštěvnosti extraligy a je už čtvrtým nejnavštěvovanějším klubem v Evropě (bez KHL). Do desítky se vešly i Pardubice.
Průměrná návštěva na domácích zápasech Sparty dosáhla v letošní základní části extraligy 12 804 diváků. To znamená posunutí loňské rekordní úrovně o více než tisíc diváků na zápas. Loni průměr návštěvnosti Sparty v České hokejové extralize dosáhl 11 586 návštěvníků.
„Sparta zvyšuje návštěvnost každý rok od přestěhování do O2 arény. Za letošním rekordem stojí dlouhodobá práce s fanoušky napříč všemi marketingovými kanály. Není to jen o zážitku na stadionu, ale o komplexní práci, vzájemné interakci a přinášení takového obsahu, který fanoušci opravdu chtějí a ocení,“ říká Radek Sitta, majitel agentury Breakit, která působí na poli sportovního marketingu.
Vedou Němci
Sparta se tak návštěvností vyšvihla už na 4. místo mezi hokejovými kluby v Evropě (bez KHL). Žebříčku vévodí žraloci z Kolína nad Rýnem s průměrnou návštěvností téměř 18 tisíc diváků, většinu míst v Top10 obsadily týmy z Německa a Švýcarska. Do Top10 se dostaly i Pardubice. „S novou halou do žebříčku za několik let určitě zamíří i Kometa, otázkou zůstává osud nové pardubické arény. Staré ‚plechárny‘ určitě mají své kouzlo, ale fanoušci chtějí moderní a kulturní prostředí,“ dodává Radek Sitta.
„Není to ale jen o velké aréně. Je to o dlouhodobé práci klubu s fanoušky, o jasné klubové identitě, marketingové vizi i neustálé snaze o zlepšení diváckého zážitku. To vše se odráží v úzkém vztahu s fandy a zároveň to otevírá obrovský prostor do budoucnosti,“ dodal Sitta.

Příchod AI a milionové zisky
V blízké budoucnosti začne přitom marketing sportovních klubů ovlivňovat AI. „Umělá inteligence umožní lépe pracovat s fanouškovskou základnou. Kluby budou moci fanoušky lépe poznat, víc řešit jejich individuální potřeby a přání. Získají tak jejich ještě větší loajalitu, rozšíří fanouškovskou základnu, což se projeví v nárůstu příjmů – ať už z prodeje vstupenek, merche nebo jiných monetizovaných zážitků, které klub může pro fanoušky a obchodní partnery připravit. A nebudeme se bavit o malých částkách, u velkých klubů půjde o miliony korun,“ uzavírá Sitta.
Česká hokejová extraliga je nejvyšší profesionální soutěž v ledním hokeji. Každou sezónu se v ní utkává 14 týmů o titul mistra České republiky. Soutěž se skládá ze základní části, kde týmy hrají systémem každý s každým, a následného play-off pro nejlepší týmy. Nejhorší tým sezóny čeká baráž o udržení v extralize. Mezi tradiční favority patří týmy jako HC Oceláři Třinec, HC Sparta Praha, Bílí Tygři Liberec a HC Kometa Brno. Extraliga je známá vysokou úrovní hokeje a skvělou atmosférou na stadionech, což se projevuje i v návštěvnosti.
Mezinárodní porota vybrala Fotografii roku ze série Petra Davida Joska, kterou zachytil na loňských olympijských hrách v Paříži. Do jubilejního 30. ročníku soutěže Czech Press Photo se přihlásilo 256 autorů z Česka a ze Slovenska, kteří zaslali více než čtyři a půl tisíce prací. Vítězové 30. ročníku Czech Press Photo byli vyhlášeni na slavnostním ceremoniálu v Národním muzeu 9. ledna, kde byla i slavnostně otevřena výstava Czech Press Photo 2024 v Nové budově Národního muzea. Ta bude pro veřejnost k vidění od 10. ledna do 23. dubna 2025.
OBRAZEM: Fotografií roku se stal snímek překážkového běhu na olympijských hrách
Enjoy
Pokračuje Inventura 2024 na byznysovém portálu Newstream.cz. Jako dárek svým čtenářům postupně zveřejňujeme nejúspěšnější rozhovory, které jsme letos vydali. Doposud jste si je mohli celé přečíst pouze v tištěných magazínech Newstream CLUB. Na Druhý svátek vánoční nabízíme rozhovor s úspěšným koučem Marianem Jelínkem. „Myslím, že žijeme v době, která je zlomová. Poprvé jako lidská společnost žijeme v dostatku. Dosud jsme žili v nedostatku, pořád jsme odtlačovali nějaké negace. Měli jsme hlad, byla nám zima, netekla teplá voda, neměli jsme léky. Negace už neodtlačujeme, žijeme v době nadbytku,“ říká Marian Jelínek.
Marian Jelínek: Žijeme v době nadbytku, ale šťastnější nejsme
Leaders