Dodržujte noční klid a nepijte alkohol na veřejných místech. Praha spustila novou turistickou kampaň

Užívejte a respektujte Prahu, tak zní jedno z hesel nové kampaně, kterou organizace Prague City Tourism (PCT) láká do české metropole turisty. A to jak české, tak i ty zahraniční.
Vedle digitální zahraniční kampaně #stayinprague, která již funguje a láká zahraniční cestovatele do Prahy, spustí PCT na začátku července kampaň #vprazejakodoma. Ta má cestovatele motivovat k dlouhodobějšímu pobytu ve městě. Cestovní ruch v Praze se po pandemickém útlumu pomalu vzpamatovává, domácí turisté jsou ale i nadále pro PCT velmi důležití.
„Snažíme se systematicky podporovat domácí cestovní ruch, který je pro nás nesmírně důležitý. To, že se nám daří motivovat Čechy přijet do metropole, dokládají i čísla z loňského léta, kdy Prahu navštívilo o 40 procent více domácích hostů, než tomu bylo před pandemií,“ vysvětluje členka představenstva Prague City Tourism Jana Adamcová.
Thajská ekonomika je závislá na příjmech z turismu, ale zároveň se snaží vyhnout nekontrolovatelnému nárůstu nových případů nemoci covid-19. Hlavní sezóna tam právě vrcholí, a ačkoliv thajská vláda turisty za přísných podmínek do země pouští, hoteliéři radostí zrovna nesrší.
REPORTÁŽ: V Thajsku vrcholí turistická sezona. Hoteliéři optimismem zrovna nehýří
Enjoy
Do ubytovacích zařízení v Praze v letošním prvním čtvrtletí přijelo kolem 750 tisíc turistů, což je zhruba devětkrát více než před rokem. Většinu návštěvníků tvořili cizinci.
Cestovní ruch v Praze výrazně ožívá
Ředitel agentury CzechTourism Jan Herget předpokládá, že letos do Česka přijede kolem pěti milionů hostů z ciziny, meziročně tedy zhruba dvojnásobek. Stále ale budou podle něj zřejmě chybět turisté z Asie a Ruska. Ti tvořili dříve podle Hergeta téměř 20 procent hostů a patřili mezi klientelu, která v tuzemsku značně utrácela.
V souvislosti s návratem turistů je na stole opět otázka, jak vybalancovat jejich množství tak, aby bylo v souladu s životem rezidentů v centru Prahy.
„Zaměřujeme se na informování návštěvníků, usilujeme o to, aby se chovali ohleduplně a s respektem k městu i místním. Součástí kampaně Enjoy Respect Prague jsou také užitečné rady a tipy na neobyčejně zajímavá místa bez davů lidí nebo kam si zajít na dobré jídlo,” říká radní pro kulturu a cestovní ruch Hana Třeštíková.
Městská organizace Prague City Tourism přichází s novou sérií suvenýrů, jejichž autory jsou přední čeští výtvarníci. Dárkové předměty mají metropoli reprezentovat jako kulturní a udržitelné město.
Praha má nové suvenýry. Navrhoval je i Rony Plesl
Enjoy
Nové kampaně mají přispět ke zkvalitnění skladby přijíždějících turistů a k postupnému zklidnění ulic v centru města.
V souladu s naplňováním nové strategie cestovního ruchu už loni Praha vydala nové dárkové předměty, jež mají metropoli reprezentovat jako kulturní a udržitelné město. „V reakci na problém overturismu, s nímž Praha bojovala v předpandemických letech. Nová koncepce proto staví na turismu udržitelném a cílí na jiný segment návštěvníků Prahy,“ přibližuje mluvčí PCT Klára Malá s tím, že Praha je nově komunikována jako prémiová značka.
„Snažíme se eliminovat představu o Praze jako levné večírkové destinaci. Kampaněmi cílíme na jiný typ turistů – individuální cestovatele se zájmem o kulturu, historii, památky, gastro a kvalitní služby, za které je tato skupina ochotná zaplatit. To je směr, který podporujeme," uzavírá Malá.
PCT v kampani cílí na turisty z Evropy, na skupiny lidí, které zajímá zejména kvalitní gastronomie, památky, historie nebo kulturní akce. Naproti tomu kampaň Letiště Praha míří na turisty z USA a CzechTourism na ty z Blízkého východu.
Turistický ruch v Česku vykázal v letošním druhém čtvrtletí známky zotavení, ovšem jen v meziročním porovnání. Ve srovnání s druhým čtvrtletím předpadnemického roku 2019 je turistický ruch v ČR stále v těžké křeči.
Cestovní ruch nejvíce utrpěl v Praze. Nedojeli Číňani
Money
Jsou obory, kterým covidový lockdown v Česku paradoxně v jejich byznysu i trochu pomohl. „Během pandemie lidé nemohli na lyže, tak vyrazili na Zanzibar šnorchlovat,“ říká majitel obchodu s potápěčskými potřebami Happy Divers Filip Kabyl. Co se týká Česka, lidé se zajímají hlavně o lomy. „Pak lákají vraky – za nimi se jezdí do Chorvatska či Polska. Top vraková destinace je v Mikronésii Truk Lagoon, kde je potopená celá japonská flotila,“ dodává.
Majitel potápěčské školy: Nejlepší potápěči jsou děti, nic neřeší
Enjoy
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.