Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Hra na oliheň vydělá Netflixu 891 milionů dolarů. To je čtyřicetkrát víc, než stála

Stanislav Šulc

Drsný jihokorejský seriál Hra na oliheň (v originále Squid Game), který se stal podzimním hitem Netflixu včetně Česka, se nejpopulárnější streamovací službě vyplatí. Podle interních dokumentů firmy, na které se odvolává server Bloomberg, by měl seriál o hře na přežití vygenerovat hodnotu 891 milionů dolarů (asi 19,5 miliardy korun). Výroba seriálu stála 21,4 milionu dolarů, tedy asi čtyřicetkrát méně. Netflix uniklé neoficiální informace nekomentoval.

Devítidílná Hra na oliheň popisuje boj na život a na smrt desítek zoufale zadlužených lidí, přičemž hlavní cenou je pohádková suma peněz. Diváky zaujal okamžitě a v současné době je v čele žebříčku Top 10 i v Česku. Aspiruje na zatím nejúspěšnější počin Netflixu. Dostupná data podle Bloombergu říkají, že za první tři týdny od uvedení seriálu na Netflixu 17. září jej zhlédlo na alespoň dvě minuty 132 milionů diváků, čímž série překonala dosavadní rekord seriálu Bridgertonovi. Ten mimochodem v českém žebříčku desítky nejsledovanějších filmů a seriálů na Netflixu vůbec nefiguruje.

Z dat zveřejněných Bloombergem vyplývá, že 89 procent diváků, kteří Hru na oliheň začalo sledovat, se na ni dívalo nejméně 75 minut, což je více než délka jedné epizody. Dvě třetiny diváků, tedy asi 87 milionů lidí, pak zhlédlo všechny díly během prvních 23 dnů od jejího uvedení.

Netflix data o sledovanosti své produkce nezveřejňuje a neposkytuje je ani investorům, a dokonce ani samotným tvůrcům. I v tomto případě se k nim společnost odmítla vyjádřit. „Netflix své měření sledovanosti veřejně nekomentuje a podnikne razantní kroky k tomu, aby zabránil úniku těchto dat,“ citoval Bloomberg nejmenovaného zástupce streamovací platformy. Dobrat se toho, jaký je divácký zájem o konkrétní tituly streamovací služby, je tak v Hollywoodu formou jisté „společenské hry“, poznamenala agentura.

Čísla ke Hře na oliheň z dílny Netflixu nelze porovnat se sledovaností produkce standardních televizních stanic a filmových studií. Televizní stanice takzvaně lineárně vysílající přes zemské vysílače, kabelové či satelitní sítě obvykle zveřejňují čísla o průměrné sledovanosti na základě měření v době vysílání daného filmu či seriálu.

Daniel Craig v poslední bondovce No Time to Die

Poslední bondovka v českých kinech vydělala 20 milionů za čtyři dny

Zatím poslední film o britském agentovi Jamesi Bondovi Není čas zemřít je extrémně úspěšný kasový trhák. Za čtyři dny od svého uvedení do kin se stal nejvýnosnějším filmem letošního roku, píše The Guardian. V Česku ho za první víkend vidělo skoro 118 tisíc diváků a utržil téměř 21 milionů korun.

Přečíst článek

Zveřejněná čísla ale alespoň naznačují, jak Netflix hodnotí úspěch či neúspěch své produkce. V případě Hry na oliheň při nákladech přes 21 milionů dolarů se očekávaná hodnota seriálu rovná 41,7 násobku vložených prostředků, zatímco u výrobně dražších počinů to je výrazně méně. Například u speciálního dílu stand-upového komika Davida Chapellea Sticks&Stones to byl násobek ve výši 0,8, což znamená, že výrobní náklady se Netflixu v tomto případě nevrátily.

Údaje o seriálu jsou ale bezpochyby dobrou zprávou pro investory, kterým se vrací důvěra v Netflix po několika neuspokojivých měsících. Samotná firma hlásila za první pololetí nejpomalejší tempo nárůstu předplatitelů od roku 2013 a byla kritizována za nedostatek nových diváckých hitů. Vinu Netflix přičítal i koronaviru, který výrazně kvůli opatřením po celém světě omezil televizní a filmové natáčení. Od startu Hry na oliheň v polovině září ale akcie Netflixu stouply o sedm procent, což firmu ohodnocuje na 278,1 miliardy dolarů, uvedl Bloomberg.

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Seriál Adolescent dobývá svět

RECENZE: Adolescent nabízí nejkrutější zamyšlení nad současným rodičovstvím

Přečíst článek
Meghan Markleová

RECENZE: S láskou, Meghan. Vévodkyně v nejzbytečnějším seriálu současnosti ukáže, jak umí uvařit špagety

Přečíst článek
Doporučujeme