Maledivy, Dubaj i New York. Češi se letos na Velikonoce rozlétnou do větších dálek. A připlatí si

Podle dat Kiwi.com letos letenky na Velikonoce meziročně zdražily v průměru o čtyři procenta, u dálkových letů až o 13 procent. Podle Student Agency Travel například letenky do Dubaje zdražily o 23 procent a do Athén o 28 procent.
Češi mají letos větší zájem o letenky na velikonoční svátky. Podle většiny oslovených prodejců letenek meziročně vzrostl o deset až 27 procent. Češi letos o Velikonocích letecky překonají delší vzdálenost, cestují také na delší dobu než loni. Roste například popularita Dubaje, Malediv nebo New Yorku, v Evropě Češi často volí destinace ve Španělsku nebo Británii. Často si dovolenou prodlouží i mimo svátky.
Největší meziroční nárůst prodeje letenek na velikonoční svátky, o 27 procent, zaznamenal prodejce Student Agency Travel. Portál Letuška.cz prodal o deset procent letenek více. U Kiwi.com letos cestující koupili o 22 procent letenek víc než loni.
Letos se mezi nejoblíbenější destinace Čechů dostaly i ty exotičtější. Portál Letuška.cz zaznamenal větší zájem o Dubaj, u Student Agency Travel byl o tuto destinaci dokonce největší zájem. Popularitu si u obou prodejců získaly také Maledivy nebo New York.
U Kiwi.com vedly tradiční evropské destinace, nejvíce lidí odletí do Španělska, především do Malagy. Na druhém místě byla u Kiwi.com Itálie, kam letos odletí o pětinu Čechů více než loni. Zájem o Řím klesl meziročně o třetinu, o polovinu více cestujících zaznamenala společnost u letů do Milána. Oblíbené je také Spojené království v čele tradičně s Londýnem. Francii letos podle Kiwi.com předehnalo Řecko, kam odletí o 22 procent více Čechů než loni. Zájem o Francii naopak meziročně o více než pětinu klesl.
Cestující, kteří využili portál Letuška.cz, budou nejčastěji odlétat na Velký pátek, někteří si dovolenou prodlouží a odletí už dříve. Zákazníci Kiwi.com budou odlétat stejně jako loni už ve čtvrtek, druhý nejčastější odletový den je ale středa, loni to byl pátek. Ten je letos až na třetím místě. Podle Student Agency Travel letos Češi odjedou na delší dobu než loni, a to průměrně na osm dní. Své cesty letos rezervovali dříve než loni, podle Kiwi.com téměř tři měsíce před odletem.
Roste zájem o wellness
Podle dat Kiwi.com letos letenky na Velikonoce meziročně zdražily v průměru o čtyři procenta, u dálkových letů až o 13 procent. Podle Student Agency Travel například letenky do Dubaje zdražily o 23 procent a do Athén o 28 procent. Podle dat portálu Letuška.cz ceny letenek do dálkových destinací naopak klesají.
Na letošní Velikonoce Češi kupují zejména pobytové zájezdy, tvořily 80 procent všech rezervací, vyplývá z dat Student Agency Travel, který prodává také zájezdy. Meziročně o 146 procent vzrostl zájem o wellness pobyty. Klesl naopak zájem o poznávací a lyžařské zájezdy. Mezi zájezdovými destinacemi vedou ty přímořské. Češi podle dat Student Agency Travel letos nejčastěji vyrazí do Egypta, Ománu, Spojených arabských emirátů, na Kapverdy, do Kataru, Tuniska, Turecka nebo na Mallorku.
Ředitelství silnic a dálnic zahájilo stavbu dálnice D7 mezi obcemi Kutrovice a Panenský Týnec na Kladensku. Úsek dlouhý asi sedm kilometrů má být hotový v červnu 2027. Cena přesáhne 1,3 miliardy korun, uvedli to ministr dopravy Martin Kupka (ODS) a ředitel ŘSD Radek Mátl. Letos se tak začne stavět i třetí ze zbývajících úseků dálnice.
Cesta na severozápad posílí o tři nové dálniční úseky. Mají být hotové do tří let
Zprávy z firem
Dánský turista Kennet Brask byl nadšený ze svého rybářského výletu na Floridu před dvěma lety a letos si ho plánoval zopakovat. Poté, co sledoval výbušné setkání amerického prezidenta Donalda Trumpa s ukrajinským protějškem Volodymyrem Zelenským, však tuto cestu zrušil, píše agentura Reuters.
Evropané nechtějí kvůli Trumpovi cestovat do USA. Cestovatelský boom naopak zažívá Kanada
Enjoy
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.