Dubajská čokoláda: virál sociálních sítí, který dobývá svět

Netradiční čokoláda s arabskou náplní se stala světovou senzací a tradiční výrobci začali emirátský originál kopírovat.
Čokoška z internetu
Dubajskou čokoládu vytvořila Sarah Hamouda, britsko-egyptská podnikatelka žijící v Dubaji už v roce 2021. Prý když byla těhotná, toužila po neobvyklé čokoládové tyčince. Vymyslela směs pistáciového krému, sezamové pasty a tahinia knafehu, tedy tenkých křupavých nudlí používaných v arabských zemích k výrobě dezertů.Tuto směs Hamouda zalila do mléčné čokolády.
Výtvory společnosti Fix Dessert Chocolatier, kterou následně vytvořila, se staly virální senzací až o více než dva roky později. Influencerka Maria Vehera na sklonku roku 2023 zveřejnila video, jak jí čokoládu značky Fix na TikToku. Do dneška bylo toto zhlédnuto více než 100 milionkrát.
Žhavé zboží
Už po celý loňský rok lidé z celého světa po dubajské čokoládě toužili. BBC psala o tom, že lidé jen kvůli čokoládě absolvují cestu dlouhou přes šest tisíc kilometrů. Že jde o žhavý kontraband dokládá nedávný příběh z Německa. Minulý měsíc celníci zabavili ženě na letišti v Hamburku 90 kilogramů originální dubajské čokolády. Zboží nepřiznala a pouhá velikost kontrabandu – čokolády byly rozděleny mezi tři kufry – podle celníků naznačovala, že ji plánuje dále prodat.
Sám jsem na podzim vyzkoušel nakoupit v Dubaji čokoládu od Fix Dessert Chocolatier. Příjem objednávek probíhal přes dovážkovu službu Deliveroo, což byl jediný možný způsob nákupu, začínal každý den dvakrát a během pár minut byla celá várka vyprodaná. Po třech dnech se mi ale povedlo za tisíc korun dvě tabulky čokolády koupit. Děti byly nadšené. Když mi kurýr zásilku dovezl před hotel a personál hotelu mi ke koupi údivně gratuloval, pochopil jsem, že jsem měl kliku.
To nejde ignorovat
Takový trend nemohli ignorovat zavedení výrobci čokolády. I proto se před prodejnami čokolády Lindt v Německu a Velké Británii začaly tvořit dlouhé fronty milovníků dubajské čokolády. Na trend naskočili také tuzemští výrobci čokolády. Vlastní verzi vyrábí třeba společnosti Mixit a nově i jedna z nejznámějších tuzemských čokoládoven – Janek.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.