Fenomén Barbenheimer nepolevuje. Barbie i Oppenheimer vládnou kinům a vydělávají miliardy
Fenomén označovaný jako Barbenheimer dál táhne diváky do kin a jeho konec se zdá v nedohlednu. Po čtvrté v řadě se za uplynulý víkend staly filmy Barbie a Oppenheimer nejvýdělečnějšími tituly v severoamerických kinech, když si přišly na dalších 33,7 a 18,8 milionu dolarů.
Film Barbie si za dobu co je nasazen v kinech po celém světě již stačil vydělat 1,18 miliardy dolarů (26 miliard korun), což jej řadí na druhé místo v žebříčku filmů studia Warner Bros, uvádí americká média. Snímek o odkazu ikonické panenky s Margot Robbieovou a Ryanem Goslingem v hlavních rolích je v čele tržeb v Severní Americe od 21. července, kdy vstoupil do kin současně s dramatem režiséra Christophera Nolana o „otci jaderné bomby". Oppenheimer nakonec v souboji, který filmoví fanoušci začali označovat jako Barbenheimer, výrazně zaostal, i jeho tržby na úrovni skoro 650 miliard dolarů jsou však výrazným úspěchem.
FOTOGALERIE: Letní kino v Prachaticích
Barbie, kterou režírovala Greta Gerwigová, se minulý týden stala nejúspěšnějším počinem režisérky v dějinách americké kinematografie, když její tržby překonaly animovaný film Frozen II. V globálním srovnání titulů od Warner Bros je nyní na druhém místě za posledním dílem filmové série o Harrym Potterovi.
Podle webu The Hollywood Reporter má za sebou Barbie jeden z nejlepších čtvrtých víkendů v amerických kinech, kterým na „domácí" půdě překonala 500milionovou hranici. V zahraničí ji z prvního místa o víkendu sesadil čínský film No More Bets, který s 88 miliony dolarů nasbíral v prvních dnech po uvedení skoro dvojnásobné tržby oproti Barbie.
Letošní filmové léto přineslo hned dva filmové hity Oppenheimer a Barbie, které daly vzniknout fenoménu Barbenheimer. Filmová studia a kina se zálibou hledí na zaplněné sály po celém světě, milovníci tmavých kinosálů už méně. Zejména mladší a excentričtí příznivci filmu Barbie mají ve zvyku si během promítání pořizovat a sdílet selfie na sociálních sítích, což vyostřilo řadu sporů v obecenstvu s milovníky tradičního kina. A kina řeší, jak spory urovnat a nepřijít ani o jednu skupinu diváků, napsal deník The Wall Street Journal.Nechte ten telefon! Barbiemánie vyostřila spory mezi kinofily a fanoušky sdílejícími selfie přímo z promítání
Enjoy
Oppenheimer mimo Severní Ameriku o víkendu utržil dalších 32 milionů dolarů. „Barbie a Oppenheimer klesly o 36 procent, respektive 35 procent, a dál tak dominovaly předním příčkám žebříčků. Jinak řečeno, Barbenheimer si žije svůj sen," píše The Hollywood Reporter.
Barbie vládne i českým kinům
Současný fenomén se pochopitelně nevyhnul ani českým kinům. I zde vládne návštěvnosti Barbie. V Česku si film od doby svého uvedení stačil vydělat 100,2 milionů korun a shlédlo jej více než 533 tisíc diváků.
Na druhém místě zůstal životopisný snímek Oppenheimer, který o uplynulém víkendu navštívilo přes 28 tisíc lidí a za stejnou dobu jako vedoucí Barbie vydělal 78,2 milionu korun. Na třetím místě byl americký životopisný sportovní film Gran Turismo z prostředí automobilových závodů, který při svém premiérovém víkendu nasbíral přes 20 500 diváků.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.