Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

FOTOGALERIE: Tuplákem na Oktoberfestu za 369 korun to jen začíná. Za talíř ředkviček už dáte tisíce

Začíná pivní slavnost Oktoberfest
iStock
Jiří Frydlewicz
fry

Milovníky piva čeká v následujících dnech jedna z nejslavnějších akcí svého druhu. V Mnichově startuje tradiční - v pořadí již 188. ročník - pivní festival Oktoberfest. Akce, která letos potrvá do 3. října, přiláká každoročně miliony návštěvníků. Ti se letos budou muset smířit mimo jiné i s tím, že ta nejzásadnější komodita, tedy pivo, zdražila. Tuplák vyjde až na 369 korun.

FOTOGALERIE: Podívejte se do dějiště mnichovského Oktoberfestu

Nemalé částky si však prodejci budou účtovat i za jiné nápoje. Například litr vody ve stanu letos přijde na deset eur (246 korun) a limonáda na více než 11 eur (270 korun). Levnější pohoštění najdou návštěvníci mimo areál Tereziánské louky na které se festival koná. Z doby pandemie se zachovala tradice menších oktoberfestů, které pořádají pivnice po celém Mnichově. Pivo by zde mělo stát okolo 11 až 12 eur (295 korun).

Kromě vyšší ceny za pivo a jídlo mohou letos návštěvníci očekávat i dražší ubytování, než na které byli zvyklí z minulých let. V některých mnichovských hotelech se cena za pokoj a noc dostane až k částce 500 eur, tedy zhruba 12 300 korun

Čepované pivo v Praze za 70 korun? Po zvýšení DPH realita, tvrdí asociace firem.

Pivo bude stát 70 korun. Smiřte se s tím

Lidé v Praze letos platí v průměru za jedno čepované dvanáctistupňové pivo přes 64 korun, o devět procent více než loni. V celém Česku dosáhla průměrná cena 54 korun. A s aktuálním rozhodnutím vlády a sněmovny o zvýšení DPH u piva se cena v hlavním městě dostane přes psychologickou hranici 70 korun, varuje Asociace malých a středních podniků.

Přečíst článek

Srpnové ceny v gastronomii byly oproti roku 2019 vyšší o 36 procent

Gastro za pár let zdražilo o desítky procent. Lidé si připlatí za guláš i burger

Srpnové ceny v české gastronomii byly oproti roku 2019 vyšší o 36 procent. Vyplývá to z takzvaného gastroindexu společnosti Dotykačka, který analyzuje data z pokladních systémů. Index obsahuje 50 položek včetně jídel a nápojů z různých typů provozoven. Oproti minulému roku byly ceny podle indexu o osm procent vyšší.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Hospodský kvíz přitahuje k pivu i studentka

Obyčejná práce: Chytrý kvíz změnil zábavu v hospodách, říká moderátorka o soutěži, která přišla z Brna

Přečíst článek
Doporučujeme