Francouzské restaurace mají přiznávat, zda opravdu samy vaří všechny pokrmy na jídelním lístku

Nejpozději v roce 2025 by francouzští restauratéři měli označovat v nabídce pokrmy, které v podniku sami nepřipravili. S návrhem přišla francouzská ministryně Olivia Grégoireová, podle které má opatření zlepšit transparentnost vůči spotřebitelům a podpořit restaurace, které opravdu vaří nabízená jídla. Než návrh pošle do parlamentu, chce o něm ministryně ještě jednat se zástupci podnikatelů.
„Pracujeme na tom už několik měsíců,” uvedla pro deník La Tribune du Dimanche Grégoireová, která má na starosti ve vládě malé a střední podniky a cestovní ruch. Podle ní označení pokrmů, které restaurace odebírají od dodavatelů, bude přínosné pro každodenní klienty i turisty. „A je to dobré i pro morálku provozovatelů restaurací, kteří se svým klientům snaží nabídnout pokrmy uvařené v restauraci,” řekla ministryně.
Čtvrtkilový steak obalený v jedlém zlatě? Obří modroploutvý tuňák vylovený před vašima očima? Co je vlastně nejluxusnější jídlo? Pátrání po něm podnikl proslulý gurmet, tedy přesněji gastronaut Pavel Maurer.
Co je nejluxusnější jídlo na světě? Pátrá po něm Pavel Maurer
Enjoy
První ohlasy na chystanou novou povinnost pro gastronomické podniky jsou příznivé, uvádí stanice BFM-TV. Kladně se například vyjádřil šéf asociace provozovatelů restaurací AFMR Alain Fontaine. Podle jeho odhadu jen 7000 restaurací ze 175 000, které podnikají ve Francii, má v nabídce pouze pokrmy, které připravili jejich kuchaři. „Klient se už nebude muset ptát při vstupu do restaurace, zda letadlo řídí pilot,” řekl stanici France Info.
Už nyní existuje ve Francii dobrovolná značka "fait maison", která označuje pokrmy, které si restaurace uvařila sama. Podle ministryně se však toto označení příliš neuchytilo a jeho používání je pro restaurace komplikované.
Jednou to může být vánek v nejvyšších patrech mrakodrapu, jindy pohled do mořských hlubin nebo výhledy v korunách stromů či posezení uprostřed jeskyně. I tak může vypadat příjemně chladivé stolování ve vybraných luxusních restauracích v letošních největších vedrech. Prohlédněte si naši fotogalerii ze sedmi netradičních míst, kde si můžete ve světě dát oběd s osvěžením třeba i bez klimatizace.
Pod mořem, v jeskyni nebo v hnízdě. Prohlédněte si restaurace na sedmi podivuhodných místech světa
Enjoy
Slavná londýnská restaurace Le Gavroche, která jako první v Británii získala jednu, a později i dvě a tři hvězdy v gastronomickém průvodci Michelin, po půl století zavírá. Oznámil to její majitel a šéfkuchař Michel Roux, napsal deník The Times. Třiašedesátiletý Roux chce fungující podnik, který se specializuje na francouzskou kuchyni, zavřít příští rok, protože se cítí přepracovaný a vyhořelý.
Slavná londýnská restaurace Le Gavroche zavírá. Její kuchyní prošel i Gordon Ramsay
Enjoy
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.