Gastrotragedie v Japonsku. Došly hranolky u McDonalda

Hranolky jen v nejmenších porcích a jedny na osobu. Tak daleko došla krizová situace u jednoho z největších světových řetězců rychlého občerstvení na světě McDonald´s v Japonsku. Důvodem opatření, které vstoupí v platnost v pátek na Štědrý den, jsou opakovaně zpožděné dodávky ze Severní Ameriky. Opatření se dotkne přibližně 2900 obchodů McDonald's po celém Japonsku.
Japonská divize McDonald´s k neobvyklému kroku přistupuje poté, co záplavy v přístavu ve Vancouveru a pandemie koronaviru přerušily dodávky jedné z jejích klíčových surovin, poznamenala agentura Bloomberg. Vancouver je pro McDonald´s hlavním tranzitním místem pro přepravu.
Nejdražší hamburger na světě vyjde na téměř 130 tisíc korun. Nechybí v něm japonské hovězí, pravý kaviár ani lanýže.
Není největší, ale je nejdražší. Burger Golden Boy stojí 130 tisíc korun
Enjoy
Řetězec rychlého občerstvení se snaží řešit problém alternativní leteckou dopravou a spolupracuje proto s dalšími dodavateli a dovozci. Od pátku do 30. prosince ale bude nabízet pouze nejmenší porce hranolek. „Zrušení nabídky střední a velké velikosti bylo nutné, abychom zajistili, aby co nejvíce zákazníků mělo neustálý přístup k našim hranolkám,” uvedl prezident a generální ředitel McDonald´s Tamotsu Hiiro.
Zákazníci kvůli absenci větších porcí získají slevu 50 jenů (44 amerických centů) u nabídky obsahující menší porci. McDonald's doufá, že problémy s dodávkami budou vyřešeny do Silvestra a že tento krok neovlivní jeho celkovou nabídku.
Zda se s podobnými problémy potýká i druhý nadnárodní obří řetězec KFC, pro který jsou hranolky rovněž základní položkou v menu, agentura neuvedla.
Erteple, kobzole, či zemáky. Do poloviny 17. století se brambory objevovaly pouze na stolech boháčů jako vybraná pochoutka. Až posléze se staly především jídlem chudých. Popularitu potravině pocházející z Jižní Ameriky přinesly v moderní době třeba hranolky, a že nejde jen o přílohu teď ukazuje i nový podnik na pražské Pankráci. Ten se jmenuje jak jinak než Brambory.
Jídlo chudých? Nikoliv, nová restaurace na bramborách postavila koncept
Enjoy
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.