Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Hrozné dárky, kterým je lepší se o Vánocích vyhnout

Ponožky nepatří mezi nejlepší vánoční  dárky.
Profimedia.cz
 ČTK

Dát někomu dobrý dárek chce vynaložit nějaký čas, snahu a trochu přemýšlení. Ale jak se vyhnout tomu, abychom někoho nepřipravili o vánoční radost špatným dárkem?

Řada vánočních dárků udělá radost, pak je také řada těch, kterým je údajně lepší se vyhnout. Australský server Finder sestavil přehled věcí, které nedoporučuje pořizovat příbuzným a přátelům.

1. Sexy zahradní trpaslík

Je otázkou, jestli lidé vůbec potřebuj mít v zahradě sádrové nebo plastové trpaslíky, a proto se sexy zahradní trpaslík dostal na první příčku nejhorších dárků. „Myslím, že se všichni shodneme, že nepotřebujeme zahradní trpaslíky, kteří se povalují na trávníku ve spodním prádle,” řekl šéfredaktor serveru Finder Angus Kidman.

Tomáš Prouza, šéf Svazu obchodu a cestovního ruchu a viceprezident Hospodářské komory ČR

Tomáš Prouza: Vánoce budou hubené, už to vidíme. Ani povánoční slevy nepomohou

Letošní Vánoce budou z hlediska obchodu jiné než všechny předchozí za mnoho let. Lidé jsou zaskočeni obřím nárůstem cen energií a přemýšlejí, jak ušetřit. Vánoční dárky budou první obětí. Dobře si to uvědomuje i Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu. „Předvánoční prodeje jsou asi o patnáct procent nižší,“ říká v rozhovoru pro newstream.cz. Ani tradiční povánoční výprodeje podle něj neskýtají obchodníkům dobré vyhlídky. Nejhůř jsou na tom prý prodejci textilu.

Přečíst článek

2. Jednoúčelové spotřebiče

Číslem dva na seznamu pochybných dárků jsou kuchyňské spotřebiče, které umí jen jednu věc. Může to být pomocník na výrobu párků v rohlíku nebo klobás, anebo kávovar, který vaří jen jediný typ kávy. Všichni víme, co se s podobnými dárky stane - jen zabírají místo v zadní části kuchyňských skříněk.

3. Kalendář

Kalendáře jsou tradiční dárek, ale většina z nás už má telefony s kalendářem. Nepotřebujeme mít na zdi kus papíru, aby nám řekl, jaký den bude zítra.

4. Sýr

Sýr je výborná věc, ale převážení z místa na místo a uložení pod stromkem v teplém obývacím pokoji nemusí snášet příliš dobře. A málokdo by si asi přál, aby se mu do vůně jehličí a purpury přimísil odér dobře vyzrálého až přezrálého sýra.

5. Příliš velké dárky

Často ty nejlepší věci jsou v malém balení. A nic není horšího, než když jedete za rodinou, kde dostanete obrovský dárek, který se vám nevejde do kufru auta - anebo neprojde při odbavení na letišti.

6. Pleťová kosmetika proti stárnutí

Všechny kosmetické přípravky proti stárnutí, vráskám nebo skvrnám na pleti by měly být tabu. Nikdo nechce, aby si jeho milovaní a blízcí mysleli, že se jim snaží naznačit, že vypadají staře, vrásčitě a unaveně.

vánoční dárky (ilustrační foto)

Více než polovina Čechů chce na vánočních dárcích šetřit, ukázal průzkum

Na 57 procent Čechů chce letos šetřit při pořizování vánočních dárků. Sedm z deseti lidí pokryje nákup dárků z běžné výplaty. Letošním hitem Vánoc budou kosmetika a knihy. Vyplývá to z průzkumu, který udělala v polovině října mezi více než 500 respondenty agentura STEM/MARK pro Home Credit.

Přečíst článek

7. Permanentka do posilovny

Je v zásadě stejný případ jako šestá příčka. Obdarovanému naznačuje, že nevypadá moc ve formě, anebo že ztloustl - a měl by s tím něco dělat.

8. Čistící pomůcky a prostředky

Rozbalit pod stromečkem vysavač, prachovky nebo sadu čistících prostředků příliš nepřispěje k vánoční atmosféře. Navíc by si obdarovaný či obdarovaná mohli myslet, že je pokládáte za špindíry a šmudly, kteří nemají doma uklizeno.

Čistící prostředky pod stromeček? Snad raději ne.

9. Ponožky

Nikdo nepotřebuje další ponožky. Všichni jich máme spoustu, a pokud náhodou nemáme, prodává je každý supermarket.

To, že ne každý dárek je vhodný a vítaný, potvrzuje i australský marketingový expert Peter Applebaum. Podle něj víc než dvě procenta vánočních dárků končí v popelnici a sedm procent jich obdarovaní vracejí či vyměňují v obchodech.

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Santa Claus

Kdo ve světě nosí dárky? Dle profesora medicíny nemocný Santa. Zlatý Ježíšek

Přečíst článek
Doporučujeme