Italské galerie otevírají, s pandemickými ztrátami bojují novou aplikací

Italové vyvinuli systém, který má na základě analýzy dat o chování návštěvníků pomoci tamním muzeím a galeriím zatraktivnit expozice.
Pandemické uzavírky připravily italské výstavní prostory o asi 190 milonů eur. Lékem na zahojení finančních ztrát by mohl být sytém vyvinutý italskou Národní agenturou pro nové technologie, energetiku a udržitelnost hospodářského rozvoje (ENEA). Ten totiž dokáže vypočítat, jak dlouho a jak podrobně zkoumají návštěvníci konkrétní umělecké dílo.
V časech nejistoty se lidé často uchylují k alternativním investicím, kam patří také umění, hodinky nebo třeba víno.
Investice do umění ochrání hodnotu majetku, shodli se experti
Money
Kamery umístěné v jeho blízkosti a zároveň tak, aby nenarušovaly soukromí návštevníků, sledují počet lidí, kteří se u díla zastaví, vzdálenost jejich pozorování i čas, který u artefaktu tráví. Získaná data by podle výzkumníků z agentury ENEA mohla pomoci lépe definovat hodnotu přitažlivosti kokrétních děl a pomoci tak kurátorům sbírek zatraktivnit uspořádání expozic.
Výsledky z pozorování zatím odhalily, že v průměru se lidé u uměleckého díla zastaví na čtyři až pět sekund, jen fragment artefaktů dokáže pozornost návštěvníka udržet na více než 15 sekund.
„Zda se to děje kvůli prezentaci, je samozřejmě jen otázkou, ale čím více dat získáme, tím víc ji můžeme zlepšit,” konstatoval ředitel Istituzione Bologna Musei Roberto Grandi.
Získaná data by podle něho mohla vést například ke změně způsobu nasvícení. Zároveň by vedení muzeií i galerií mohla přehodnotit i to, která díla v expozici použije a která nikoliv.
Nerozbalená videohra Super Mario 64 z roku 1996 trhla dražební rekord za jedinou videohru. V Dallasu se vydražila za 1,56 milionu dolarů.
Aukční rekord. Videohra Super Mario z roku 1996 se vydražila za desítky milionů
Enjoy
Čeladná na Beskydsku se v posledních letech rozrostla o řadu nových staveb. Naposledy o apartmánový Tee House od mezinárodního studia CMC Architects.
V Čeladné přibyla nová stavba, její střecha kopíruje reliéf Beskyd
Enjoy
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.