Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Jak se kouří v Japonsku? Uvnitř, ne venku

Venku se většinou nemůže vůbec kouřit
Tereza Zavadilová/Newstream
Tereza Zavadilová

Zatímco Češi a hodně jiných Evropanů si třeba v baru či hospodě už pěkných pár let nezapálí, japonští kuřáci mají větší štěstí. Ale má to háček: nezapálí si venku.

Mnoho hustě osídlených měst včetně Kjóta či Tokia úplně zakázalo kouření na volném prostranství. Na zvyk tak lidem zbývají kromě domovů a části restaurací skleněné budky venku, které vypadají jako kuřárny na letišti, viz fotogalerie. Tato pravidla platí i pro elektronické cigarety a zahřívaný tabák. 

Zákaz kouření venku není plošný, týká se jen určitých oblastí - platí pro polovinu území a 248 měst. Před olympijskými hrami v Tokiu v roce 2020 přijalo Japonsko přísnější protikuřácká opatření, aby zlepšilo obraz země a přizpůsobilo se standardům jiných vyspělých zemí. A to navzdory tomu, že největším výrobcem cigaret v Japonsku je Japan Tobacco, kterou ze třetiny vlastní vlastní stát a vláda tak riskuje, že by mohla přicházet o peníze. Kazuhito Sumimoto z oddělení vztahů pro média a investory Japan Tobacco uvedl, že regulace se bude nadále zpřísňovat - přesto ale firma nečeká pokles tržeb. 

Kouřit se může v některých menších, soukromě vlastněných barech, kde se nejí a měly by mít nějakou spojitost s kouřením - třeba whiskey bar s doutníky.  V Japonsku kouří 25,4 procenta mužů a necelým osm procent žen. Podíl zahřívaného tabáku a elektronických cigaret na spotřebě se každoročně zvyšuje, nyní už činí 38 procent

 A zatímco v kuřáckých budkách je zakázáno jíst i pít, kuřáci zahřívaného tabáku Ploom vyráběného Japan Tobacco si mohou vcelku užívat. V Tokyu vznikl Ploom Club v prominentní čtvrti Ginza, kde si členové mohou dát kávu i jiné nápoje, testovat tabákové příchutě - které v Japonsku nejsou zakázány, či třeba sbírat body za aktivitu nebo si k cigaretě pustit zážitek z brýlí s virtuální realitou. Po Japonsku je takových klubů 11, vstup je povolen až od dvaceti let. 

Eva Prokešová z JTI: Zvyšování kvality života seniorů je zásadní téma

Pomoc starším a zvyšování kvality života seniorů je podle Evy Prokešové jednou z největších výzev současnosti. I proto se v rámci ESG a CSR aktivit JTI věnuje právě těmto tématům. „Dlouhodobě mě zajímá, jak mohou firmy smysluplně pomáhat sociálně znevýhodněným osobám. Musíme toto téma otevírat,” vysvětluje Eva Prokešová z JTI, která na konci února v Praze povede diskusi u kulatého stolu na setkání Innovative Women Shaping the Future pořádaném velvyslanectvím Irska, Enterprise Ireland a Newstream Business Club českých a slovenských žen.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Doporučujeme