Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Kam na himalájský nebo turecký street food v Praze?

Turecká gastronomie v Manifesto Anděl
Se svolením Manifesto
Petra Nehasilová

Více než dvou hektarový pozemek na rohu ulic Stroupežnického a Ostrovského už téměř čtyři roky zaplňuje gastronomický koncept Manifesto, které nově na své palubě přivítá tureckého či indického šéfkuchaře a rozšíří i nabídku tuzemských piv.

Kemal Deniz, rodák ze Sanlıurfy s více než 25 lety zkušeností v turecké kuchyni, přináší do Prahy novou gastronomickou značku Chef Kemal. Na Andělu představí gastronomii jižního Turecka, kterou přetaví do podoby street foodu. Na jeho menu budou shish kebaby, mercimek çorbası (červená čočková polévka), jemný börek nebo domácí baklava. Chef Kemal navíc plánuje rozšíření menu i o méně známá jídla.

Ke gastro novinkám patří i koncept Naan, který do Prahy přinese chuť skutečného indického jídla. Tým pod vedením indického šéfkuchaře, Shubhankar Chakravorty, představí menu inspirované autentickými recepty od Himálaje až po jižní pobřeží, s důrazem na méně známé, ale tradiční pokrmy indické kuchyně.

Na konci května se rovněž rozšířila i pivní nabídka, a to v baru, který je sice bez názvu, vznikl ale pod taktovkou týmu SOOT baru a oceňovaným berlínským Himitsu Speakeasy. Na čepu má dvanáct piv – od ikonických českých ležáků jako Pilsner Urquell nebo Budvar 33 až po rotující nabídku z menších a středních českých pivovarů.

Dvanáct piv na čepu i nakládaný hermelín

Úřady v Berlíně jsou ještě přísnější než v Praze. Překvapilo nás to, říká zakladatel Manifesto Marketu Martin Barry

Úřady v Berlíně jsou ještě přísnější než v Praze. Překvapilo nás to, říká zakladatel Manifesto Marketu

„Jestli se nám bude dařit v Berlíně, možná přijde čas na další zahraniční expanzi,“ říká newyorský architekt a zakladatel Manifesto Marketu Martin Barry, který před několika týdny otevřel podniku v Berlíně. Do Německa přivezl české pivo, nábytek nebo porcelán, ale také minimum českých investic.

Přečíst článek

„Pivo je u nás dlouhodobě jedním z nejprodávanějších produktů. Je na čase mu dát větší prostor, abychom podpořili naše partnery jako Pilsner Urquell a Vinohradský Pivovar, a zároveň ukázali co všechno umí menší české pivovary, které zvedají laťku řemeslnému pivu,“ dodává Martin Barry, CEO a zakladatel Manifesta. Součástí konceptu je i nový jídelní lístek chuťovek k pivu, které vytvořil Alexandros Gavrilidis, zakladatel SOOT baru. Najdete tam české klasiky jako utopenec, nakládaný hermelín nebo paštiky.

Neudržovanou asfaltovou plochu někdejší tržnice a parkoviště nahradila dřevěná podlaha, zeleň, bazén, pódium, a především stříbrné kontejnery v září roku 2021. Prostor gastronomického konceptu Manifesto navrhl tým brněnských architektů Chybík+Krištof na principu reverzibilního designu, který počítá s opětovným využitím všech modulů i materiálů. 

Manifesto Market v Berlíně

Češi dobývají berlínskou gastroscénu. Českým pivem a karlovarským porcelánem

Dvaadvacet restaurací, z toho dvě české, tankové plzeňské pivo, kvalitní architektura, český nábytek a karlovarský porcelán už příští týden nabídne v centru Berlína svým prvním zákazníkům populární pražský gastronomický koncept Manifesto Market.

Přečíst článek

Šéfkuchařka Kristína Nemčková

Šéfkuchařka Kristína Nemčková: Smažáku se všichni ve světě smáli. Nakonec se po něm zaprášilo

Když jí bylo 17, vyhrála populární televizní kuchařskou show MasterChef. Odmaturovala a zamířila do prestižní školy Le Cordon Bleu v Londýně. V anglické metropoli načas zůstala, sbírala zkušenosti v michelinské restauraci Story. Aktuálně se Kristína Nemčková pohybuje mezi filipínskou Manilou a japonským lyžařským střediskem Niseku. Prací v kuchyni si plní sny, ten největší si ale splní, až si otevře svůj vlastní podnik.

Přečíst článek

Restauraci v Holešovicích otevře například gastro síť Zátiší Group.

Z Holešovic se stává gastro centrum Prahy. Lákají na street food i fine dining

Nejenom Karlín. I Holešovice se brzy stanou centrem kvalitní gastronomie. Spoustu nových podniků tam vzniklo, další jsou v plánu.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Manifesto na Postupimském náměstí

Češi dobyli Berlín. K Manifesto Marketu přidají gastro halu v bývalém obchoďáku

Přečíst článek
Manifesto Market Berlín otevře v druhé polovině letošního roku.

Manifesto míří do Německa. V Berlíně otevře dosud největší gastronomický hub

Přečíst článek
Doporučujeme