Kampaň pro Českou asociaci pojišťoven získala stříbro v celosvětové soutěži v Cannes
Osvětová kampaň „Zpomal, dokud není skutečně pozdě“, jejímž vyvrcholením byl unikátní dokument Víta Klusáka 13 MINUT, byla vytvořena pro Českou asociaci pojišťoven. Podílel se na ní také BESIP a podporu poskytla i Policie ČR. Jejím cílem bylo upozornit na nebezpečný fenomén nepřiměřené rychlosti na českých silnicích, otevřít celospolečenskou diskuzi a především změnit nežádoucímu chování řidičů.
Agentury McCann Prague a Hero & Outlaw získaly na prestižním festivalu reklamní kreativity ve francouzském Cannes stříbro, a to za unikátní osvětový projekt 13 MINUT. Ze čtvrtečního udílení cen si tak odnáší sošku Lva, který je považovaný za reklamní Oscary.
„Ocenění, které jsme získali za tuto kampaň si velmi vážíme. Co pro nás má ale veliký význam je reálný dopad kampaně na chování českých řidičů,“ řekl výkonný ředitel České asociace pojišťoven Jan Matoušek, který je zároveň jedním z producentů dokumentu. „Za dobu trvání kampaně došlo k meziročnímu poklesu nehodovosti z důvodu nepřiměřené rychlosti o devět procent. Přestože nehodovost v případě ostatních příčin rostla. To je výsledek, o který nám šlo. Šlo nám o reálnou hmatatelnou změnu chování, a to se povedlo,“ dodal.
Název snímku 13 MINUT odkazuje na průměrný čas, který řidič ušetří na cestě z Prahy do Brna, pokud překračuje povolenou rychlost o 20 kilometrů za hodinu. Přitom už jde o rychlost, při níž významně narůstá riziko vážné nehody.
„Jsme velmi hrdí, že jsme získali stříbrného lva za kampaň takového rozsahu a významu. Podařilo se nám získat velkou pozornost široké veřejnosti, otevřít diskuzi k tomuto tématu a zajistit prokazatelný dopad na chování českých řidičů. Věříme, že kampaň tak pomohla předejít dalším ztrátám na životech. To je to, na co jsme nejvíce hrdí. Pro nás byla tato kampaň úspěšná, ještě než byla odeslána do jižní Francie,“ řekl Leonard Savage, Chief Creative Officer, McCann Prague.
„Je to pro nás velká pocta, že se projekt vytvořený pro Českou asociaci pojišťoven dostal na mezi nejlepší kampaně světa, a to právě v kategorii PR. Zrovna PR přístup na celé kampani byl něco, na čem jsme stavěli od začátku, včetně zapojení veřejnosti i médií,“ uvedl spoluzakladatel Hero & Outlaw Marek Hanč. „Největším úspěchem pro nás je, že se podařilo oslovit širokou veřejnost a prostřednictvím silných emocí oslovit řidiče, aby se zamysleli nad svým chováním na silnicích a pokusili se jej změnit.“
Pilířem kampaně „Zpomal, dokud není skutečně pozdě“ je celovečerní dokument 13 MINUT, který vznikl v režii Víta Klusáka, který s viníky dopravních nehod rekonstruoval jejich nehody včetně fatálních následků. Přinesl velmi silný pohled řidičů, kteří ve vteřině nevratně zasáhli do života jiných, „protože na to šlápli“. Zároveň také ukázal, jaké to je s takovou vinou žít a zda se s tím dá vůbec vyrovnat.
Vloni byly nahlášeny krádeže kol v hodnotě 150 milionů. Ačkoli to je vyšší částka než o rok dříve, kol se ukradlo méně. Podle čerstvých statistik Policie ČR, které potvrzují také pojišťovny, výrazně roste průměrná hodnota ukradených bicyklů.Češi kupují stále luxusnější kola, napovídají statistiky krádeží policie i pojišťoven
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.