Letenky jdou na dračku. Prodejci letenek hlásí nejlepší výsledky za poslední tři roky

Zájem o letenky je největší za poslední tři roky, uvedli v anketě prodejci letenek. Nárůst zájmu oproti minulému roku je v závislosti na prodejci od deseti do 50 procent. Nejvíce chtějí toto léto Češi cestovat do Španělska a Itálie. Prodeje rostou i přes zdražování letenek.
Josef Trejbal z portálu Letuška.cz uvedl, že zájem o letenky každým dnem stoupá a je největší za poslední tři roky. "V tuto chvíli je prodej letenek o deset procent větší než loňský květen a je úměrný navýšenému počtu letů z pražského letiště," uvedl Trejbal. V prodejích podle něj převládají španělské a chorvatské destinace. Eliška Řezníček Dočkalová z kiwi.com dodala, že se v oblibě Čechů na prvním místě každoročně střídá Španělsko s Itálií. Podle ní je na kiwi.com zájem o letenky vyšší o 50 procent oproti loňsku.
Společnost Student Agency pozoruje oproti loňsku větší zájem o cestování v létě o 40 procent. "Nejprodávanější destinace na letní období jsou Řím, Barcelona, Londýn, Paříž či New York," uvedla mluvčí Alexandra Janoušek Kostřicová. Podle mluvčí je vyšší zájem i přesto, že se letenky meziročně zdražily průměrně až o 12 procent, u dálkových letů až o 22 procent. "Letecké společnosti obnovují i speciální akce, například formou výprodeje po určité období," dodala.
Španělsko, Itálie či New York
Častější využívání speciálních akcí Čechy zmínila také mluvčí společnosti Pelikán Katarína Šuchterová. "Zejména pokud jde o exotické destinace," uvedla. Podle ní Pelikán eviduje dokonce vyšší zájem o letenky než v předcovidovém roce 2019, a to o 25 procent. Dodala, že prodejům na léto dominuje Středomoří v čele se Španělskem a Itálií. "Velmi oblíbená je také ostrovní Malta, o kterou vzrostl zájem meziročně o 55 procent," dodala Šuchterová.
Nejčastější jsou pro letní dovolené u Čechů lety na kratší vzdálenosti do už zmíněného Španělska či Itálie. Z dálkových letů jsou to pak například New York, Bangkok či Los Angeles.
Z Letiště Praha se během letního letového řádu, který bude platit do konce října, létá do 152 destinací přímou linkou. Přibyly nové přímé linky do Gdaňsku, Bilbaa či Dubrovníku, od května funguje opět přímé spojení mezi Prahou a New Yorkem.
Letiště Praha letos cílí na odbavení 13,5 milionu cestujících, řekl nedávno ředitel Jiří Pos. V minulém roce letiště odbavilo 10,7 milionu cestujících, což však bylo stále pod úrovní čísel z roku 2019. Tehdy pražské letiště odbavilo 17,8 milionu pasažérů. S návratem k těmto číslům letiště počítá v roce 2026.
Cestovní kanceláře očekávají úspěšnou letní sezonu, prodeje zpravidla překonávají loňský rok. Zájem se někde vrací i do stavu před koronavirovou pandemií. Češi aktuálně poptávají především Turecko, Řecko nebo Španělsko. Na prvních příčkách se ale tradičně drží také Chorvatsko. Letní zájezdy proti loňsku podražily zhruba o desetinu.
Prodeje letních dovolených jsou vyšší než loni, cestovky věští úspěšnou sezonu
Zprávy z firem
Rychlí a pozorní cestovatelé mohli tento týden zakoupit letenky s japonskou leteckou společností All Nippon Airways v byznys třídě za méně než cenu třídy ekonomické. Letenky v první třídě pak byly k mání cenu „economy“. Aerolinka zatím ale nerozhodla, zda jsou takto levně vystavené letenky platné.
Selhal algoritmus. Aerolinka prodávala letenky za zlomek ceny
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.