Manifesto tentokrát zatraktivní lokalitu Anděla

Manifesto Market bude mít v Praze třetí pobočku. Streetfood koncept tentokrát zaplní nároží mezi Andělem a Na Knížecí.
S konceptem Manifesto přišel newyorský architekt Martin Barry před třemi lety, jeho záměrem bylo oživit lokalitu a zanedbané pražské pozemky. Aktuálně provozuje dvě pobočky, jednu na Florenci a druhou na Smíchově. Právě tu poblíž smíchovské náplavky by do budoucna mělo nahradit vznikající Manifesto Anděl. Na pozemku o rozloze 2500 metrů čtverečních během léta vyroste 13 restaurací, dva bary, bazének a pódium. Stejně jako pobočku na Smíchově ji navrhl tým architektů Chybík+Krištof, kteří dostali za úkol znovu využít mobiliář a materiály z Manifesta Smíchov - kontejnery, osvětlení, nábytek i podlahy.
Pro lokalitu Anděl vznikne nový design zhruba trojnásobné velikosti. Centrální část ozdobí vodní prvek a v areálu vznikne scéna zamýšlená pro kulturní produkce. Je v plánu, že střechy pokryjí panely z recyklované textilie nahrazující substrát pro nízké, stálezelené byliny. Počítá se i s využitím dešťové vody pro zálivku i čištění a unikátního kompostéru, v němž se promění biologický odpad a obaly z biomateriálů v substrát. Na dosud vyasfaltované ploše rovněž přibude zeleň, investice do ní se pohybuje v řádech milionů korun.
Prostor bude mít tři vstupy. „Naším cílem je propojit market s okolím tak, aby vzniklo v podstatě takové město ve městě,“ přibližuje myšlenku prostoru členka autorského týmu a architektka Laura Druktenyte. V plánu je rovněž vytvořit street art na fasádách okolních domů.
Zcela novým prvkem bude hydroponická vertikální farma. Vypěstovanou zeleninu budou moci využívat provozovatelé. Udržitelnost je jedním ze tří principů, na kterých Manifesto svůj koncept staví, a promítá si i do využitých technologií. Manifesto Anděl bude napojeno na energii z obnovitelných zdrojů od Nano Energies, zavede také řadu udržitelných inovací. V plánu je v budoucnu například i využití solárních panelů nebo kompletní odbourání jednorázového nádobí.
Projekt, který vzniká ve spolupráci s developerem Penta Real Estate, vítají i místní. Vedení Prahy 5 si od něj slibuje zlepšení bezpečnostní situace v lokalitě. „Anděl je přesně ta lokalita, která si podobný projekt zaslouží a je pro něj jako stvořená. Upřímně se těším, protože Manifesto areál bývalé vietnamské tržnice oživí a výrazně promění i strukturu návštěvníků,” uvedla starostka Prahy 5 Renáta Zajíčková.
Foto: Chybík+Krištof / poskytnuto Manifesto Market
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.