McDonald's expanduje. Tentokrát do metaverse
Ke 40 tisícům poboček po celém světě má fastfoodový řetězec McDonald's v plánu přidat i další - v metaversu, píše server Insider.
„Poflakujete se v metaversu a dostane hlad? Nemusíte si sundávat brýle a sluchátka a klidně si skočte do McDonald's. Jen o pár chvil později vaše objednávka dorazí k vašim dveřím,“ napsal právník a specialista na ochranné zámky Josh Gerben na Twitteru po tom, co vedení fastfoodového řetězce požádala o registraci hned deseti ochranných zámek pro virtuální potravinářské a nápojové produkty.
Podle Gerbese ke schválení patentů dojde, ale až během osmi až devíti měsíců.
[[Twitter status: https://twitter.com/JoshGerben/status/1491449758967562240?s=20&t=wBCJfWuMWqTTGBR7TavJBQ]]
Společnost si rovněž zažádala o patentování zábavních akcí a služeb pod značkami McDonald's a McCafé, včetně pořádání virtuálních koncertů, píše server Insider.
Gerbes navíc předpokládá, že v tomto roce k expanzi do virtuálního světa přistoupí i další značky.
Podle analytické společnosti Emergen Research byla loni velikost trhu spojeného s metaverse necelých 50 miliard dolarů. Do roku 2028 mají ovšem tržby, které jím protečou, stoupnout na 830 miliard dolarů.
O podíl na tržbách, které by měly virtuálním světem v budoucnu protéct, se přihlásila už i americká kavárenská síť Panera Bread. Ta si žádala o patent zahrnující NFT, služby virtuální zábavy i program virtuálních odměn.
Celebrita, která „nikdy nic neuměla“, opět prokázala skvělý cit pro budoucí byznys. Do segmentu non-fungible tokenů nastoupila již v roce 2017 a v současnosti patří k lídrům na trhu s digitálními obrázky. Části její sbírky se prodávají na nejprestižnějších aukcích světa. Kontroverzní diva Paris Hilton hlásí návrat. Je světovým guru v NFT
Enjoy
K rapidně rozvíjejícímu se digitálnímu trhu NFT (zkratka pro Non-Fungible Token), na který se začaly upírat aktivity i některých umělců, se rozhodla vstoupit největší hudební nahrávací společnost Universal Music. Ve spolupráci se sběratelem vytvořila virtuální kapelu Kingship, jejímiž členy jsou tři znudění lidoopi a jedna zmutovaná opice. A ne ledasjaké – jsou to animovaní členové sbírky NFT známé jako Bored Ape Yacht Club obsahující 10 tisíc lidoopích postaviček. Jedna z nich byla přitom na aukci v Sotheby´s nedávno prodána za úctyhodných 3,4 milionu dolarů.Universal Music jde na NFT trh s virtuální kapelou čtyř znuděných lidoopů
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.