Dovolené o Vánocích jdou na dračku. Vítězí Egypt, Maledivy či Kanáry
Navzdory nejisté ekonomické situaci Češi na cestování nezanevřeli, a i o letošních Vánocích vyrazí do zahraničí. A ve srovnání s předchozími covidovými sezónami jich bude cestovat mnohem víc.
Zájem o cestování na podzim i v zimě pokračuje a prodeje automaticky navázaly na rekordní letní sezónu. Pobyty přes státní svátky i podzimní prázdniny byly vyprodané a vyprodávají se i termíny přes Vánoce a Silvestr, hlásí dvě největší tuzemské cestovní kanceláře.
„U Čedoku aktuálně vidíme nárůst prodejů během zimní sezóny o 70 procent v porovnaní s rokem 2019,“ řekla serveru newstream.cz mluvčí Čedoku Kateřina Pavlíková.
Madagaskar je opravdu překrásná země a turisté ji zatím ještě příliš neobjevili. Nechceme však, aby se stala turistickým skanzenem. Jde nám především o to, abychom co nejvíce zachovali původní přírodu, rozmanitost krajiny a atmosféru ostrova. To je ta jedinečná, autentická hodnota, kterou Madagaskar má a kterou chceme zachovat a představovat i našim klientům, říká mi při dálkovém letu z Nosy Be do Prahy Danilo Turletto, Director of Sales and Marketing a partner madagaskarské turistické a investiční skupiny Sound´s Travel & Leisure Sarl Group.
Jak se dělá hotelový byznys v exotických zemích
Enjoy
I nadále pokračuje trend, který cestovní kanceláře zaznamenaly v létě. „Češi si vybírají luxusní hotely a neváhají investovat ani do vzdálenějších destinací,“ přibližuje Jan Bezděk, mluvčí skupiny Fischer Group, kam spadají cestovní kanceláře Fischer a Exim Tours.
Zájem o vzdálenější destinace potvrzuje i Pavlíková z Čedoku. „Aktuálně vidíme největší poptávku po exotice, která je asi o 50 procent vyšší než loni,“ dodává.
I nadále ale mezi Čechy vítězí tradiční Egypt nebo Kanárské ostrovy. „Zájem o pobyty v 75 procent než před třemi lety,“ dodala Pavlíková.
Omán, Madagaskar, Zanzibar. Čedok nabízí exotiku i pro milovníky all inclusive zájezdů a poznávání. Díky spojení s polským vlastníkem má Čedok silnější vyjednávací pozici a dostane se na lepší ceny, říká mluvčí tradiční české cestovní kanceláře Kateřina Pavlíková. Letošek bude v historii Čedoku pravděpodobně nejúspěšnější od revoluce.
Mluvčí Čedoku Pavlíková: Exotika se teď dá pořídit o dost levněji
Enjoy
Cestovat ve velkém se bude i příští rok
A zájem Čechů o cestování, i navzdory válce na Ukrajině, zdražování či blížící se ekonomické recesi, věští zástupci cestovních kanceláří i pro příští rok. „Zdražování nebylo nijak dramatické. Samozřejmě záleží na typu zájezdu a lokalitě, ale ceny vzrostly maximálně do 10 procent ve srovnání s předchozím rokem,“ říká Bezděk za Fischer Group.
Už nyní je podle Bezděka objem prodaných zájezdů na letní sezónu na předcovidové úrovni. A podobně je na tom i konkureční Čedok. „Prodeje máme aktuálně asi o 20 procent vyšší než v roce 2019, proto na další sezónu naše kapacity navyšujeme a přidáváme spoustu novinek. Největší nárůst rezervací očekáváme po Vánocích a během ledna, kdy ještě v rámci first minute platí nejnižší ceny a další akční podmínky,“ dodává Pavlíková.
Češi dosud detailně prozkoumávali Egypt hlavně u pobřeží Rudého moře. Nově, je to jen pár týdnů, se přímým letem z Prahy dostanou i do města Marsa Matruh na pobřeží Středozemního moře. Co tam najdou?
Reportáž: Na Hurghadu zapomeňte. Skutečný Egypt lze ještě najít u pobřeží Středozemního moře
Enjoy
Ústřice, kaviár, foie gras, kubistický design i augustiniánská knihovna a historie staré Prahy. Na to láká malostranský hotel Augustine. Nyní také na vánoční a novoroční program.
GALERIE: Jak si nejlépe užít Vánoce? Třeba v luxusním hotelu
Enjoy
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.