Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Na chlebíček k Zlatému kříži chodili už před 100 lety. Teď lahůdkářství zavřelo

Populární lahůdkářství je v likvidaci.
Newstream/Petra Jansová
Petra Nehasilová

Lahůdkářství Zlatý kříž s více než 100letou tradicí zavřelo. Podle obchodního rejstříku je v likvidaci.

„Omlouváme se. Momentálně mimo provoz,“ píše se a webových stránkách lahůdek. „Uživatel momentálně hovory nepřijímá,“ hlásí se po zavolání na telefonní číslo. Výlohy i dveře lahůdkářství Zlatý kříž v přízemí stejnojmenného paláce v Jungmannově ulici číslo 9 jsou oblepeny plachtou bez jakéhokoliv vysvětlení. Zdá se, že jedno z trojice nejtradičnějších pražských lahůdkářství po více než 100letech, zavřelo.

Jak se změnil chlebíček za 130 let své existence? 

Podle záznamu v obchodním rejstříku je společnost Zlatý kříž, která ho provozovala, v likvidaci.

Před sto lety působili v Praze tři velikáni lahůdkového byznysu: Paukert, Lippert a Zoufalý. Lahůdkářství Zlatý kříž je dědictví pana Zoufalého, který se tehdy specializoval na lahůdky francouzského typu. Kromě chlebíčků tak prodával šneky a žabí stehýnka. Od roku 1948, kdy bylo rodině znárodněno, nese jméno Zlatý kříž. Palác, v němž se lahůdky nacházely, je od roku 1931 kulturní památkou.

Kromě asi 70 druhů chlebíčků v Jungmannově ulici nabízeli například kapra v aspiku nebo řízek. Chodili tam nakupovat nejenom Češi, zhruba polovinu zákazníků tvořili cizinci.

Chlebíček v karlínském bistru Jana Paukerta

Chlebíček je český vynález. Znají ho turisté a pochutnávají si na něm i vegani

Francouzi mají amuse bouche, Britové sendvič a Češi chlebíček. Jak se změnil za 100 let? A dá se na něm vydělat?

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Restauraci v Holešovicích otevře například gastro síť Zátiší Group.

Z Holešovic se stává gastro centrum Prahy. Lákají na street food i fine dining

Přečíst článek
Jídelna na Výtoni

Jsou jídla na tácu jen levná? Není to tak, jídelny konkurují i kvalitou

Přečíst článek
Doporučujeme