Nechte ten telefon! Barbiemánie vyostřila spory mezi kinofily a fanoušky sdílejícími selfie přímo z promítání

Letošní filmové léto přineslo hned dva filmové hity Oppenheimer a Barbie, které daly vzniknout fenoménu Barbenheimer. Filmová studia a kina se zálibou hledí na zaplněné sály po celém světě, milovníci tmavých kinosálů už méně. Zejména mladší a excentričtí příznivci filmu Barbie mají ve zvyku si během promítání pořizovat a sdílet selfie na sociálních sítích, což vyostřilo řadu sporů v obecenstvu s milovníky tradičního kina. A kina řeší, jak spory urovnat a nepřijít ani o jednu skupinu diváků, napsal deník The Wall Street Journal.
Kina byla kdysi zónou bez telefonování. Nyní ale lidé používají mobily bez výčitek svědomí. Mnoho diváků v sálech zapomíná na základní pravidlo: Nikdy během filmu nevytahujte telefon. Místo toho si lidé během promítání dělají selfie, vybírají na mobilech nejlepší snímky ke zveřejnění a dokonce si fotí a sdílí záběry z plátna, klidně i se zapnutým bleskem. TikTok inspiruje novou generaci divadelníků, aby se předváděli a zveřejňovali své „kousky“ na sociálních sítích, uvedl The Wall Street Journal.
Barbie je v kurzu. Nový film se stal hitem. A radost mají i prodejci hraček, jimž rostou tržby o stovky procent. A nejen jim. Prodává se také růžové oblečení. Pro rodiče to ale není nejlepší zpráva. Za hračky totiž utratí výrazně více peněz.
Česko zasáhla barbiemánie. Do hračkářství si vezměte pytel peněz
Enjoy
Kinofilové sedící vedle nich se musí rozhodnout, zda mlčet, nebo udělat ještě větší scénu. Vikash Patel chodí do kina téměř každý týden ve městě Savannah v Georgii. 27letý majitel obchodu se smíšeným zbožím viděl i filmy Barbie a Oppenheimer během jejich premiérového víkendu. Během promítání Barbie někdo pořizoval fotografie a videa během jednoho z Kenových monologů. Patel sám si nestěžoval, ale tvrdí, že několik lidí v řadách okolo ano. „Dochází k tomu, co na koncertech – někteří lidé chtějí zažít film a zároveň sdílet zážitek," míní.
Dvousečný spor mezi kiny a fanoušky
Barbie a Oppenheimer si i po premiéře 21. července letošního roku nadále vedou dobře v žebříčcích návštěvnosti včetně Česka. Oba snímky dosud na vstupném vydělaly celosvětově přes miliardu dolarů. Úspěch je ale pro provozovatele kin dvousečný: filmové hity vrací lidi zpět do sedadel kin – ale pokud několik diváků svým chováním zkazí zážítek z kina ostatním, budou mnozí příště ochotni počkat, až daný snímek přijde do jejich obývacích pokojů přes televize či streamovací služby.
Růžové džbány s ananasovým vzorem od sklářské společnosti Klimchi z Kamenického Šenova na Českolipsku si zahrály v novém americkém filmu Barbie. Nejde přitom o produkt vyrobený přímo pro film, zdejší sklárna vyrábí džbány už několik let v různých barvách. Zájem o růžové džbány Hobnail ale poté, co se objevily ve filmu, výrazně vzrostl, řekl majitel značky Lukáš Klimčák, který svou firmu založil v roce 2019.
České sklo si zahrálo ve velkofilmu Barbie
Enjoy
Po pandemii se stalo obtížnější kontrolovat etiketu na veřejných akcích. Na koncertech jsou fanoušci bouřlivější než kdy jindy, křičí na umělce, blokují lidem ve výhledu cedulemi s nápisy a dokonce po umělcích házejí předměty. Na představeních na Broadwayi nyní divadla lidem do programů vkládají pravidla připomínající, aby si vypnuli telefony a nechali zpívat herce. A nyní se k nim přidala i některá kina, která zveřejňují návody, která mají lidi naučit, jak se chovat.
Na tento nevhodný druh chování na TikToku v posledním roce upozorňoval třeba kinořetězec Alamo Drafthouse. Minulý týden jeden z členů jeho vedení tweetoval fotku, kterou někdo pořídil v kině se zapnutým bleskem během filmu Oppenheimer, a požádal návštěvníky kin, aby se během filmu „ani nedotýkali svého telefonu“.
[[Twitter status: https://twitter.com/alamodrafthouse/status/1684669409267224576?s=20]]
Alamo Drafthouse proto školí své zaměstnance, aby jednorázově slovně varovali každého hosta, který v kině ruší ostatní, říká Michael Kustermann, prezident a nastupující generální ředitel společnosti. „Rozumíme jisté míře nadšení. Dostaňte se tam brzy a vyfoťte si davy, jen dokud se v sále svítí," žádá Kustermann.
Kinořetězce po celé zemi přitom nabízejí ve vestibulech možnosti focení pro sdílení na sociálních sítích, včetně obřích krabic s Barbie a dalších propriet. „Čas sdílet nadšení a vzrušení z cesty do kina nastává až po jejím skončení,“ říká generální ředitel National Association of Theatre Owners Michael O'Leary. „Chceme zachovat kino jako zvláštní místo, kde zapomenete na strasti každodenního života a věnujete pár hodin působivému příběhu," tvrdí.
Problémy továrny na sny Hollywood se začínají množit. Tím zdánlivě nejviditelnějším je stávka, kterou vyhlásily scenáristická a herecká asociace, což podle předběžných odhadů zainteresovaných společností bude mít miliardové dopady.
Hollywood má vedle stávky další problém: lidé nechodí na vysokorozpočtové filmy
Enjoy
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.