Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Nejen do Jugoslávie. Kniha ukazuje, jak Čechoslováci cestovali v dřevních dobách

Autobus Čedoku z roku 1929
Hanser Mária - použito se svolením
Stanislav Šulc
sta

Cestovní kancelář Čedok vydává knihu, v níž popisuje příběh legendární značky, který je ale do velké míry příběhem masového cestování v Československu a posléze v Česku.

Reklama

Od kočárů k přímým letům do exotiky. Čedok vydává publikaci mapující to, jak se měnil cestovní ruch v tuzemsku na pozadí různých historických událostí. Autorem je Svatopluk Rada, jenž pro významnou značku pracoval více než třicet let.

„I když se říká 'lepší vyhořet než se stěhovat', mně tehdy stěhování centrály Čedoku paradoxně pomohlo. Zaměstnanci při něm totiž vyklízeli zásuvky svých pracovních stolů, které často skrývaly hotové poklady z minulosti firmy,“ prozradil autor publikace. „A abych cestovatelské dějiny čtenářům přiblížil co nejpoutavější formou, zařadil jsem do knihy vedle řady historických fotografií, map či plakátů i firemní legendy a osobní vzpomínky, vlastní i mých kolegů,“ dodal Rada.

Kniha o historii Čedoku a cestování v Československu poskytnuto Čedokem

„Čedok otevřel turistům dveře do světa tehdy a otevírá je i dnes, zejména cestujícím z regionů, a také do destinací, kam se prozatím necestovalo. Mám proto radost, že se nám podařilo dát dohromady knihu, která je vlastně prvotinou nejen o nejstarší tuzemské cestovní kanceláři, ale i o cestovním ruchu u nás obecně. Díky tomu jsou unikátní příběhy uložené také do budoucna,“ dodal šéf Čedoku Stanislav Zeman.

Reklama

Další příběhy tradičních českých značek

Více příběhů tradičních značek najdete v novém vydání magazínu Newstream CLUB. Magazín je v tištěné verzi k dostání v síti PNS nebo online i ve formě předplatného. Elektronickou verzi aktuálního čísla zakoupíte i v našem e-shopu.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

Miodrag Mlačić, ředitel Chorvatského turistického sdružení

Miodrag Mlačić: Češi dávno nejsou paštikáři. Patří k těm nejbohatším turistům v Chorvatsku

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme