Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Nejen do Jugoslávie. Kniha ukazuje, jak Čechoslováci cestovali v dřevních dobách

Autobus Čedoku z roku 1929
Hanser Mária - použito se svolením
Stanislav Šulc
sta

Cestovní kancelář Čedok vydává knihu, v níž popisuje příběh legendární značky, který je ale do velké míry příběhem masového cestování v Československu a posléze v Česku.

Od kočárů k přímým letům do exotiky. Čedok vydává publikaci mapující to, jak se měnil cestovní ruch v tuzemsku na pozadí různých historických událostí. Autorem je Svatopluk Rada, jenž pro významnou značku pracoval více než třicet let.

„I když se říká 'lepší vyhořet než se stěhovat', mně tehdy stěhování centrály Čedoku paradoxně pomohlo. Zaměstnanci při něm totiž vyklízeli zásuvky svých pracovních stolů, které často skrývaly hotové poklady z minulosti firmy,“ prozradil autor publikace. „A abych cestovatelské dějiny čtenářům přiblížil co nejpoutavější formou, zařadil jsem do knihy vedle řady historických fotografií, map či plakátů i firemní legendy a osobní vzpomínky, vlastní i mých kolegů,“ dodal Rada.

Kniha o historii Čedoku a cestování v Československu poskytnuto Čedokem

„Čedok otevřel turistům dveře do světa tehdy a otevírá je i dnes, zejména cestujícím z regionů, a také do destinací, kam se prozatím necestovalo. Mám proto radost, že se nám podařilo dát dohromady knihu, která je vlastně prvotinou nejen o nejstarší tuzemské cestovní kanceláři, ale i o cestovním ruchu u nás obecně. Díky tomu jsou unikátní příběhy uložené také do budoucna,“ dodal šéf Čedoku Stanislav Zeman.

Další příběhy tradičních českých značek

Více příběhů tradičních značek najdete v novém vydání magazínu Newstream CLUB. Magazín je v tištěné verzi k dostání v síti PNS nebo online i ve formě předplatného. Elektronickou verzi aktuálního čísla zakoupíte i v našem e-shopu.

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Miodrag Mlačić, ředitel Chorvatského turistického sdružení

Miodrag Mlačić: Češi dávno nejsou paštikáři. Patří k těm nejbohatším turistům v Chorvatsku

Přečíst článek
Doporučujeme