Netflix reaguje na špatné výsledky a oprašuje Hru na oliheň

Největší hit americké videotéky posledního roku se dočká pokračování. Korejská seriálová senzace má přilákat další diváky a zabránit odlivu těch dosavadních. „Univerzum Hry na oliheň teprve startuje,“ potvrdil co-CEO Netflixu a jeho hlavní postava původního obsahu Ted Sarandos.
Hra na oliheň se stala největším seriálovým hitem Netflixu druhého pandemického roku, když ji během prvního měsíce zhlédlo 111 milionů uživatelů. Co pro Netflix a jeho akcionáře bylo ještě příjemnější, čisté výnosy tohoto seriálu videotéka odhadla na téměř 900 milionů dolarů, náklady přitom byly necelých 25 milionů dolarů. Hra na oliheň navíc získala řadu nominací na prestižní ocenění včetně Zlatého globu pro nejlepší dramatický seriál.
Již dříve tvůrce seriálu Hwang Dong-hyuk naznačil, že pokračování zcela jistě vznikne. „Existuje opravdu velký tlak, obří poptávka a celý seriál je nesmírně milován po celém světě, že si neumím představit, že by nám dali ohledně druhé sezony nějak na výběr,“ prohlásil pro AP Hwang.
Během koronavirové krize se z nich stali miláčkové lidí nedobrovolně zavřených doma. Díky Netflixu se lidé v pandemii měli na co dívat, díky Pelotonu cvičili, díky sociální síti Clubhouse si spolu povídali. Poslední výsledky Netflixu naznačují, že pandemické kouzlo vyprchalo, totéž platí i pro Peloton. Ani jednomu se nedaří lákat dostatečné množství nových zákazníků. A ještě hůř na tom je Clubhouse, fenomén konce prvního pandemického roku.
Pandemie je u konce, naznačují propady Netflixu, Pelotonu a Clubhousu
Zprávy z firem
Až nyní to však potvrdila samotná videotéka, která na konci týdne zklamala investory, když nedokázala přilákat dostatečný počet nových předplatitelů. V důsledku toho se akcie Netflixu zřítily o více než 20 procent.
Hra na oliheň jako komiks od Marvelu
Hra na oliheň tak bude jedním ze stavebních kamenů budoucího úspěchu Netflixu. Ted Sarandos, co-CEO a muž číslo jedna v Netflixu zodpovědný za původní obsah, prohlásil, že kolem seriálového fenoménu Netflix plánuje vystavět celé univerzum, jak je známe například z komiksových adaptací Marvelu či DC.
„Hra na oliheň má stejný potenciál jako Stranger Things nebo Bridgertonovi,“ uvedl Sarandos.
V boji o diváka značně přituhuje. Jednotlivé streamingové platformy letos utratí na původní obsah 140 miliard dolarů, uvádí odhady amerických investičních bank. Nárůst počtu předplatitelů tomu přitom vůbec nemusí odpovídat.
Netflix, Disney a další služby utratí stamiliardy dolarů za filmy a seriály. Vydělávají na tom i Češi
Enjoy
Do Česka v nadcházejících měsících zamíří tři globální streamovací služby. Doplní tak nabídku interaktivních televizí v čele s Netflixem. Reagovat na to musí také tuzemské stanice. Nova proto tlačí své Voyo a má s ním velké plány. Jaký bude boj o diváka, který se stale více odklání od tradiční televize a zábavu hledá aktivně sám?
Netflix, HBO i Disney chtějí české diváky. Jak zareaguje Nova a ostatní?
Enjoy
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.