Netflix šokuje nárůstem počtu diváků

Zátah proti sdílení hesel i příběh narkobaronky Griseldy zajistily Netflixu hvězdné čtvrtletí. Nárůst počtu předplatitelů streamingové služby byl dvojnásobný oproti očekávání. Výhled ale zklamal.
Streamovací platformě Netflix přibylo v prvním čtvrtletí 9,33 milionu předplatitelů, tedy téměř dvakrát více, než se čekalo. Firma ale očekává slabší růst tržeb než analytici. Její akcie proto nejprve po zveřejnění hospodářských výsledků přidaly zhruba tři procenta, ovšem následně čtyři procenta ztratily.
Netflix slaví úspěch díky přísnějšímu postupu vůči sdílení přihlašovacích hesel. Překonat odhady o počtu nových uživatelů se firmě povedlo podruhé za sebou. Na konci března si její služby předplácelo 269,6 milionu zákazníků.
Vedení společnosti ale vyzvalo investory, aby se jako na klíčové finanční ukazatele zaměřili spíše na tržby a provozní marže než na předplatitele. Firma uvedla, že počínaje prvním čtvrtletím roku 2025 přestane vykazovat přírůstky předplatitelů každé čtvrtletí a místo toho je bude oznamovat pouze při dosažení významných milníků. Analytici uvedli, že toto rozhodnutí pravděpodobně investory rozladí.
Pro aktuální čtvrtletí Netflix předpokládá tržby 9,49 miliardy dolarů (zhruba 226 miliard korun), zatímco analytici očekávali 9,537 miliardy dolarů. Zisk na akcii za leden až březen dosáhl 5,28 dolaru oproti 2,88 dolaru o rok dříve. Tržby Netflixu v tomto období, kdy služba uvedla tituly jako sci-fi seriál Problém tří těles a kriminální thriller Griselda, vzrostly o 14,8 procenta na téměř 9,4 miliardy dolarů.
Budoucnost Walta Disneyho je ve streamingu. I proto se jedna z nejvlivnějších mediálních skupin světa rozhodla k radikálnímu kroku – končí s prodejem DVD a Blu-rayů. Disneyovky na fyzických nosičích bude nově distribuovat konkurenční studio Sony, zatím v USA a Kanadě. Naopak oproti spekulacím si Walt Disney zatím ponechává televizní aktivity. Robert Iger, staronový CEO Disneyho tak potvrdil ochotu přicházet s radikálními změnami v byznys modelu firmy.
Konec jedné éry. Disney končí s prodejem DVD a Blu-rayů. Radovat se může konkurenční Sony
Enjoy
Herci a scenáristé v Hollywoodu pokračují ve stávce. Bojují za záchranu svého řemesla, které je ohroženo nástupem chatbotů a počítačem vygenerovaných avatarů. Mezitím streamovací platformy hledají manažery umělé inteligence, kterým jsou ochotny platit milionové částky, v dolarech samozřejmě. Jak tohle dopadne? A jaký to má dopad na byznys Netflixu a jeho rivalů, se zamýšlí hlavní analytička společnosti Wonderinterest Trading Olívia Lacenová.
Umělá inteligence rozdělila Hollywood. Kazí byznys Netflixu i jeho rivalů
Trhy
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.