Netflixu došla trpělivost. Zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost

Streamovací služba Netlix oznámila, že uživatelé v některých zemích budou muset nově platit za sdílení přístupu ke službě s lidmi mimo jejich domácnost. Týká se to uživatelů ve Spojených státech a asi stovce dalších zemí, píše agentura AFP. Poplatek za sdílení se bude v různých státech lišit, v USA si budou muset lidé připlatit osm dolarů měsíčně (176 korun).
V Portugalsku, kde už podle AFP Netflix nové opatření zavedl, naproti tomu vyjde sdílení přihlašovacích údajů na čtyři eura (95 korun). Za sdílení přístupových údajů ke službě s lidmi mimo domácnost musejí už rok platit také například uživatelé v Kanadě.
Levnější Netflix s reklamami přilákal za půl roku pět milionů nových předplatitelů. Čeští zákazníci se zatím musejí spokojit jen s dražší verzí bez reklam.
Reklamy neodradily. Levnější Netflix přilákal už pět milionů předplatitelů
Zprávy z firem
„Přes 100 milionů domácností sdílí účet, což ovlivňuje naše možnosti investovat do velkých filmů a seriálů,” uvedla společnost v prohlášení.
Streamovací služba Netflix v následujících čtyřech letech investuje v Jižní Koreji 2,5 miliardy dolarů (53,1 miliardy korun) do výroby televizních seriálů, filmů a reality show. Zdvojnásobí tak částku, kterou na tomto trhu investovala od roku 2016. S odvoláním na oznámení americké společnosti o tom informovala agentura Reuters.
Další Hra na oliheň na obzoru? Netflix zdvojnásobí investice do jihokorejské tvorby
Zprávy z firem
„Váš účet od Netflixu je pro vás a pro osoby, které s vámi žijí, tedy pro vaši domácnost,” dočetli se uživatelé v e-mailu, který podle AFP služba rozesílá relevantním předplatitelům. „Netflix můžete snadno sledovat i na cestách, a to buď na svých osobních zařízeních nebo na televizní obrazovce v hotelu nebo jiném ubytování,” doplnila služba.
Netflix, který má přes 232 milionů předplatitelů, koncem loňského roku zavedl i levnější předplatné s reklamami. V Česku ale zatím tato levnější verze dostupná není.
Netflixu v prvním čtvrtletí přibylo 1,75 milionu předplatitelů, méně než se čekalo. Americká streamovací služba to uvedla v úterý po skončení obchodování na amerických burzách. Akcie společnosti po zveřejnění hospodářských výsledků oslabily o více než devět procent, posléze ale znovu oživily.
Netflix sbírá nové předplatitele jen pomalu. Růst táhnou hlavně Asiaté
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.