Nový trend: nejvíce skotské whisky se loni vyvezlo do Indie

Skotští výrobci whisky loni vyvezli 1,67 miliardy sedmisetmililitrových lahví tohoto nápoje, o 21 procent více než v roce předchozím. Největší odbyt nacházeli v regionu Asie a Tichomoří, zejména v Indii. Ta je nyní v čele exportního žebříčku podle objemu, a předstihla tak Francii. Vyplývá to z údajů Skotské asociace whisky (SWA).
Cena loni vyvezené skotské whisky byla 6,2 miliardy liber, o 37 procent vyšší než v předchozím roce. Nejvýnosnějšími destinacemi byly v tomto ohledu Spojené státy, Francie, Singapur a Tchaj-wan. Zájem o skotskou po pandemii covidu-19 opět roste i v Evropské unii, hlavními odběrateli jsou Francie, Německo a Španělsko, v první desítce je i Polsko.

Lukáš Kovanda: „Suchej únor“ letos připraví prodejce alkoholu o 750 milionů. Češi i tak za alkohol rekordně utráceli
NázoryStále populárnější akce „Suchej únor“ představuje stále větší problém pro prodejce alkoholu. Ať už se jedná o hospody či hypermarkety. Kvůli existenci akce, při níž se Češi na celý druhý měsíc roku (a někteří i na déle) vzdávají konzumace alkoholických nápojů, přicházejí totiž prodejci alkoholu o stále méně zanedbatelnou část svých tržeb. Letos lze jejich ztrátu způsobenou akcí „Suchej únor“ vyčíslit na zhruba půl miliardy korun, upozorňuje hlavní ekonom Trinity Bank Lukáš Kovanda.
Nejprudší nárůst zájmu o skotskou whisky zaznamenali výrobci v Indii, kde objem dovozu meziročně vzrostl o 60 procent. Stále větší oblibu si tento nápoj získává i na Tchaj-wanu, v Singapuru nebo Číně.

Investice do burgundského nebo „královské” whisky téměř odolávají inflaci, říkají experti
Zprávy z firemPortfolio fondu kvalifikovaných investorů Wine Management se opět rozrostlo. Kromě lahví burgundského a šampaňského vína i o další dvě whisky láhve z limitovaných edic k 70. výročí panování Alžběty a korunovace nového britského krále Karla III. Česko se dostalo na světovou mapu whisky, říkají zakladatelé fondu.
Mění se také typy vyvážené whisky. Zejména indičtí konzumenti dosud upřednostňovali míchanou whisky, která je levnější. Nově u nich ale roste zájem o dražší jednosladovou whisky. Tento trend odráží rostoucí kupní sílu obyvatel Indie, uvedla BBC.

Němci loni vypili více piva. Nebýt fotbalového mistrovství v Kataru, bylo by to ještě víc
EnjoyNěmeckým pivovarům se loni po dvou letech poklesu způsobeného pandemií nemoci covid-19 podařilo zvýšit prodej piva, nepodařilo se jim však dostat nad úroveň z doby před pandemií. Celkem pivovary a sklady piva v zemi prodaly 8,8 miliardy litrů piva, což bylo o 2,7 procenta více než v předchozím roce. Vyplývá to ze zprávy, kterou zveřejnil spolkový statistický úřad.
Skotská whisky přesto na indickém trhu zůstává luxusním zbožím, 98 procent whisky prodané v Indii pochází z jiných zemí než ze Skotska. Jednou z příčin je i vysoká dovozní daň, která u whisky činí 150 procent. Prosadili ji indičtí výrobci alkoholických nápojů.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.