Covid vystřelil zájem o luxusní dovolené. Před davy bohatí utíkají i na jižní pól
Soukromý tryskáč, ostrov nebo jachta jsou hlavními prioritami pro čím dál větší počet cestovatelů. Segment luxusních dovolených během pandemie nebývale narostl a stejně tak i zisky cestovních kanceláří, které je zajišťují.
Cena, kterou jsou lidé za dovolenou ochotni utratit, se zvyšuje. Stejně tak počet zájemců, kteří tento typ cestování upřednostňují. „Jde o globální trend, částky, které jsou klienti luxusních cestovek ochotni zaplatit za vysněnou dovolenou, nebývale narostly,“ uvedla pro server CNN Jaclyn Sienna India. Před pandemií si klienti její cestovky obvykle pronajímali jachty za asi 200 tisíc dolarů na týden, nyní je to až milion dolarů za stejnou dobu.
A vzrostly i výdaje za ubytování, z předpandemických 10 tisíc dolarů za noc se vyšplhaly až k současným 35 tisícům dolarů za noc.
S možností pořídit si dům za jedno euro přišlo před několika lety pár městeček na Sicílii. V současné době se k projektu připojilo přes 40 italských obcí a zdá se, že levné nemovitosti si nachází své kupce. Která města dům za euro nabízí a jak tento koncept vůbec funguje?Domy za jedno euro. Víme, kde všude je nabízí
Money
Další nárůst odvětví potvrzuje i analýza Allied Market Research. Zatímco v roce 2019 dosahoval úrovně 946 miliard dolarů, v roce 2027 to bude až 1,19 bilionu dolarů.
Analytici rovněž předpokládají, že půjde o nejrychleji rostoucí segment cestovního ruchu. Klíčovými faktory je kromě proměny priorit cestovatelů i nárůst příjmů vyšší a střední třídy a zájmu trávit víc času s rodinou.
Razantní nárůst odvětví analytici připisují především nárůstu příjmů střední třídy v zemích jako je Čína, Hongkong, Indie nebo Malajsie. Asijsko-pacifičtí milionáři podle aktuálních statistik ovládají větší bohatství než ti ze Severní Ameriky.
Hledali útěk před ruchem velkoměsta a místo vhodné pro vytvoření nového domova našli v historické části Trhových Svin. Dva domy architekti Barbora a Jiří Weinzettlovi spojili v jeden.
Symbióza moderny a tradice. Tak to vypadá, když si tvoří domov architekti
Enjoy
Pandemie přinesla změnu trendů
Zájem o luxusní cestování nepoklesl ani během pandemie. Ta přinesla do odvětví i řadu nových trendů. „Ti nejbohatší objevili nová místa. Zhruba tak před šesti měsíci začali ve velkém létat soukromými letadly na Fidži nebo do Thajska,“ dodává Jaclyn Sienna India pro CNN.
Změnily se nejenom destinace ale celkově i chování klientů. Kvůli nejistotě ohledně karanténních omezení objednávají dovolenou na poslední chvíli a výrazně poklesla i poptávka po zprostředkování dopravy, milionáři si totiž pořídili vlastní jachty a soukromé tryskáče.
„Jednou z hlavních motivací je snaha trávit více času s rodinou a přáteli kvalitně. Podobný trend jsme mimochodem mohli sledovat i po 11. září,“ vysvětluje Geoffrey Kent, zakladatel společnosti Abercrombie & Kent (A&K), která je jedním z hlavních hráčů na trhu.
Francouzi mají víno, Irové whisky a Belgičané pivo. Šedesát druhů lahvového a osm druhů na čepu lze ochutnat například v pražském podniku Bruxx. Na jejich jídelním lísku kromě speciálně kvašeného moku lze najít i další tradiční belgické pokrmy – od dvakrát smažených hranolek přes mušle, ústřice až po lutyšské vafle.Dvakrát smažené hranolky a 60 druhů piv. Tak chutná Belgie v pražském Bruxxu
Enjoy
Podle něj teď cestovatelé před dovolenou ve městech dávají přednost aktivnímu pobytu v přírodě. Ať už jde o zimní plavbu kolem Laponska, potápění v jižním Pacifiku nebo safari v Keni. Novým cestovatelským trendem, který přinesla pandemie je tzv. „edventure“ – tedy tématické výlety za poznáváním (zkratka vznikla spojením anglických slov education a adventure - pozn. red.). Od kulinářských dovolených po sledování ptactva.
V případě destinací pak jasně vévodí ty, kde nehrozí davy turistů – například Saúdská Arábie nebo jižní pól.
Francouzi mají amuse bouche, Britové sendvič a Češi chlebíček. Jak se změnil za 100 let? A dá se na něm vydělat?Chlebíček je český vynález. Znají ho turisté a pochutnávají si na něm i vegani
Enjoy
Vít Soural, syn miliardáře a majitele developerské společnosti Trigema Marcela Sourala, chystá vstup na slovenský trh se svým start-upem Flat Zone, který se věnuje datové analytice. Cenové mapy bytů, které tvoří, patří k nejpřesnějším z těch, jež jsou v Česku k dispozici. Ve výhledu je také Polsko. Marcel Soural se letos poprvé ocitl v žebříčku časopisu Forbes mezi sto nejbohatšími obyvateli Česka, jeho majetek Forbes odhaduje na 2,6 miliardy korun.Syn miliardáře Sourala expanduje na Slovensko se srovnávačem cen bytů
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.