OBRAZEM: Japonský řetězec michelinských restaurací koupil v aukci tuňáka za 32 milionů

Japonský řetězec michelinských restaurací zaplatil 207 milionů jenů (přes 32 milionů korun) za tuňáka obecného, který váží asi tolik co jedna motorka. Řetězec jej vyhrál v tradiční první aukci nového roku. Ryba se bude coby sushi podávat v podnicích napříč zemí, napsal web stanice BBC. Tuňáka o hmotnosti 276 kilogramů vyhrála společnost Onodera Group (OG).
„Byl tlustý skoro jako kráva. Je to jako sen. Pořád se bojím, jak dlouho ještě vydržím pracovat, ale jsem neuvěřitelně šťastný,“ citovala agentura Kjódó 73letého rybáře Masahira Takeučiho, který tuňáka ulovil u severojaponského mysu Oma.
OG chce rybu podávat ve svých michelinských restauracích Ginza Onodera a řetězci podniků Nadaman po celém Japonsku. „První tuňák (v roce) je něco, co má přinést štěstí,“ citovala agentura AFP generálního ředitele OG Šindžu Nagaa. Ten doufá, že lidé budou tuňáka jíst a budou mít „báječný“ rok, uvedla BBC.
Prosperita a štěstí
První japonská dražba tuňáků v roce zvaná Hatsu-Seri, která se koná každý rok kolem 5. ledna na tokijském rybím trhu Tojosu, má vítězi přinést prosperitu a štěstí v nadcházejícím roce. Zároveň se jedná o jedinečnou příležitost, jak vejít do povědomí veřejnosti, protože se o aukci ve velkém zmiňují japonská i mezinárodní média, informovala OG na svých stránkách.
Letošní cenová nabídka byla druhá největší od roku 1999, co se vedou záznamy o aukcích. Nejvyšší cena byla v roce 2019, kdy takzvaný „král tuňáků“ Kijoši Kimura za 278kilogramovou rybu podle BBC zaplatil 333,6 milionů jenů (více než 51 milionů korun).
Přelomová studie ukázala, že konzumace středomořské stravy s vyšším obsahem polyfenolů zlepšuje mozek, pomáhá snižovat váhu i obvod břicha. Navíc se příznivě projevuje na krevním tlaku i hladině cukru v krvi.
Biohacking: Hrst ořechů, zelený čaj či speciální drink. A váš mozek pookřeje
Enjoy
Onodera Group podniká v široké škále oborů, například potravinářství nebo zdravotnictví. Její společnost LEOC Co. provozuje podniky na více než 2800 místech v Japonsku, upřesnila na svých stránkách.
Síť restaurací Ginzo Onodera existuje v Japonsku a USA v roce 2013. OG loni uvedla, že mezi lety 2017 a 2024 získaly pobočky v Tokiu, Los Angeles a New Yorku prestižní michelinskou hvězdu celkem 13krát.
Tokijské tržiště Cukidži, které vzniklo v roce 1935 a bylo největším rybím trhem na světě, se přesunulo do zhruba tři kilometry vzdáleného Tojosu před sedmi lety. Důvodem byly nevyhovující hygienické normy Cukidži, jeho potřebné zabezpečení před zemětřesením a celková modernizace. Tojosu se otevřelo 11. října 2018 na umělém ostrově v Tokijském zálivu, jehož výstavba přišla na 569 miliard jenů (přes 88 miliard korun).
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.