Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Obrazem: Líbí, nebo nelíbí? Čeští olympionici zaujmou na první pohled. Tentokrát je oblékl přední návrhář

Kolekci českým olympionikům vytvořil český návrhář Jan Černý
olympijskytym.cz/Jakub Zeman
Petra Nehasilová

Kolekci českým olympionikům vytvořil český návrhář Jan Černý. Jak říká předseda Českého olympijského výboru Jiří Kejval, některé překvapí, jiné uchvátí. Co říkáte vy?

Reklama

„Ani v davu nás nikdo nepřehlédne. Právě toho chceme dosáhnout v srdci Paříže, hlavního města módy,“ řekl Jiří Kejval, předseda Českého olympijského výboru. „Mou generaci design kolekce pro slavnostní zahájení možná zaskočí, ale nosit ji na slavnostním zahájení budou hlavně mladí lidé, kterým je tvorba Jana Černého blízká.”

Na kolekci se můžete podívat do následující galerie:

Kolekce nadchne hlavně mladé

Jan Černý ve Francii působil a při tvorbě kolekce se v mu v hlavě promítaly cesty okolo Seiny. Proto se snažil tyto dvě kultury propojit a najít mezi nimi pojítko, které by se objevilo i v kolekci. 

Reklama

Česká hrdost zastoupená národními barvami, jež jsou posunuté do temně modré, tlumené červené a krémově bílé, je první linií inspirace Jana Černého. Mezi detaily na oblečení pak bude vlajka či nápisy CZE. Ty se objevují také v podobě „razítek“ na plášti ušitém z japonského nylonu, který spojuje Česko s Francií, kde designér působil. Nejvýraznější část kolekce propojuje český baloňák s trenčkotem, ve Francii tak oblíbeným. „Vždy chceme kolekcí pro slavnostní zahájení uctít také pořadatelskou zemi a plášť to jednoznačně splňuje,“ dodal Jiří Kejval.

Outlet Zalanda v německém Hannoveru

Zalando otevře v Drážďanech kamenný obchod a sekáč

Drážďanský outlet bude po Lipsku pro Zalando teprve druhým v bývalé východní části.

Přečíst článek

Plášť zdobí také inkoustově modrý Rorschachův vzor odkazující na dílo grafika a malíře Vladimíra Boudníka, který se narodil v roce 1924, kdy naposled proběhly olympijské hry v Paříži. Barevné gradienty polo trika a kalhot zase vycházejí z barev historických českých dresů. Na šátku, ponožkách, teniskách a viditelných etiketách je nečekaný hráškově zelený akcent, který záměrně rozbíjí klasičtější červeno-modro-bílou siluetu.

Olympijský outfit doplňuje amulet z českého skla z dílny značky Lasvit ve tvaru lipového listu, symbolu ochrany a síly potřebné při sportovních výkonech.

Kolekci od ALPINE PRO navrženou Janem Černým oblékne také paralympijský tým při zahájení her 28. srpna.

Módní paradox. Značky začaly sázet na udržitelnost a převálcoval je Shein

Západní móda se snaží o udržitelnost, ale je to marné. Všechny válcuje levný čínský Shein

Před pár týdny zkrachovala švédská firma Renewcell, jeden z nejslibnějších start-upů v oblasti recyklace módy. Z textilního odpadu začal vyrábět surovinu pro nové tkaniny. Trh mu předpovídal velkou budoucnost, protože značky potřebují materiály jako Renewcell's, aby splnily přicházející nařízení o udržitelnosti. Odběratelem a podporovatelem Renewcellu byl například řetězec H&M. Ovšem i ten dnes svádí zápas o svoji budoucnost. Příčinou je čínský Shein, který jde proti proudu udržitelnosti.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

Zlatá olympijská medaile OH Paříž 2024 s kusem Eiffelovky ve svém středu

David Ondráčka: Paříž zazářila, Češi sbírali drobky. Kam směřovat státní podporu sportu

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme