Obrazem: Líbí, nebo nelíbí? Čeští olympionici zaujmou na první pohled. Tentokrát je oblékl přední návrhář
![Kolekci českým olympionikům vytvořil český návrhář Jan Černý](https://www.newstream.cz/uploads/article/660x464_fit/JAN-Olympijska-kolekce-Lookbook-by-Kuba-Zeman-1550937.jpg)
Kolekci českým olympionikům vytvořil český návrhář Jan Černý. Jak říká předseda Českého olympijského výboru Jiří Kejval, některé překvapí, jiné uchvátí. Co říkáte vy?
„Ani v davu nás nikdo nepřehlédne. Právě toho chceme dosáhnout v srdci Paříže, hlavního města módy,“ řekl Jiří Kejval, předseda Českého olympijského výboru. „Mou generaci design kolekce pro slavnostní zahájení možná zaskočí, ale nosit ji na slavnostním zahájení budou hlavně mladí lidé, kterým je tvorba Jana Černého blízká.”
Na kolekci se můžete podívat do následující galerie:
Kolekce nadchne hlavně mladé
Jan Černý ve Francii působil a při tvorbě kolekce se v mu v hlavě promítaly cesty okolo Seiny. Proto se snažil tyto dvě kultury propojit a najít mezi nimi pojítko, které by se objevilo i v kolekci.
Česká hrdost zastoupená národními barvami, jež jsou posunuté do temně modré, tlumené červené a krémově bílé, je první linií inspirace Jana Černého. Mezi detaily na oblečení pak bude vlajka či nápisy CZE. Ty se objevují také v podobě „razítek“ na plášti ušitém z japonského nylonu, který spojuje Česko s Francií, kde designér působil. Nejvýraznější část kolekce propojuje český baloňák s trenčkotem, ve Francii tak oblíbeným. „Vždy chceme kolekcí pro slavnostní zahájení uctít také pořadatelskou zemi a plášť to jednoznačně splňuje,“ dodal Jiří Kejval.
Drážďanský outlet bude po Lipsku pro Zalando teprve druhým v bývalé východní části.
Zalando otevře v Drážďanech kamenný obchod a sekáč
Zprávy z firem
Plášť zdobí také inkoustově modrý Rorschachův vzor odkazující na dílo grafika a malíře Vladimíra Boudníka, který se narodil v roce 1924, kdy naposled proběhly olympijské hry v Paříži. Barevné gradienty polo trika a kalhot zase vycházejí z barev historických českých dresů. Na šátku, ponožkách, teniskách a viditelných etiketách je nečekaný hráškově zelený akcent, který záměrně rozbíjí klasičtější červeno-modro-bílou siluetu.
Olympijský outfit doplňuje amulet z českého skla z dílny značky Lasvit ve tvaru lipového listu, symbolu ochrany a síly potřebné při sportovních výkonech.
Kolekci od ALPINE PRO navrženou Janem Černým oblékne také paralympijský tým při zahájení her 28. srpna.
Před pár týdny zkrachovala švédská firma Renewcell, jeden z nejslibnějších start-upů v oblasti recyklace módy. Z textilního odpadu začal vyrábět surovinu pro nové tkaniny. Trh mu předpovídal velkou budoucnost, protože značky potřebují materiály jako Renewcell's, aby splnily přicházející nařízení o udržitelnosti. Odběratelem a podporovatelem Renewcellu byl například řetězec H&M. Ovšem i ten dnes svádí zápas o svoji budoucnost. Příčinou je čínský Shein, který jde proti proudu udržitelnosti.
Západní móda se snaží o udržitelnost, ale je to marné. Všechny válcuje levný čínský Shein
Zprávy z firem
Magazín newstream CLUB
Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh.
V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.
Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.