OBRAZEM: Víkend pro milovníky vína. V Praze se otevřou místní vinice, jen na Vyšehradě jsou tři
Tento víkend budou moci milovníci vína navštívit v metropoli 19 vinic a ochutnat jejich produkci na akci Pražské vinice, kterou letos pošesté pořádá magistrát hlavního města. Vinice budou v sobotu a v neděli přístupné od 10:00 do 17:00 a vstup do nich bude zdarma s výjimkou vinice svaté Kláry v areálu Botanické zahrady v Troji. V Praze je podle informací magistrátu asi 20 hektarů vinic.
Na vinicích bude pro návštěvníky připraven odborný výklad s průvodcem, na některých i doprovodný program s malou ochutnávkou. Seznam zpřístupněných vinic lidé najdou na webu akce, patří mezi ně například vinice Pod Vyšehradem, Grébovka, Salajka, Svatojánská a Strahovská na svazích Petřína nebo vinice Vyšehradské kapituly. Prvním rokem se letos do akce zapojily vinice Palata, Jabloňka a Kelerka.
FOTOGALERIE: Prohlédněte si vinice v Praze
Tisková konference k akci se dnes konala v zahradě domova pro zrakově postižené Palata na Smíchově. Podle jeho ředitele Jiřího Procházky pracovníci domova v minulosti při rešerši k publikaci o historii Palaty náhodou zjistili, že se na jižních svazích Smíchova dařilo vinné révě, což je po získání dalších pozemků inspirovalo k založení vlastní vinice. „Naší ambicí je snažit se ten náš malý vinohrad dále rozšiřovat,“ dodal.
Francouzská Vinalies Internationales je jedna z největších světových vinařských soutěží. Na letošním třicátém ročníku, který se konal ve francouzském městě Cannes, uspělo české vinařství Kolby. „Vína Kolby vylovila z tyrkysových vod azurového pobřeží pět zlatých medailí, což považujeme za obrovský úspěch. Soutěž má ve vinařském světě velké uznání. Je to pro nás stejné, jako kdybychom přivezli pět zlatých medailí z olympijských her,“ hodnotí soutěž Martin Šmíd, obchodní manažer vinařství Kolby.Skvělé ocenění českého vinařství Kolby. Jako bychom získali zlato z olympiády, říká obchodní manažer Martin Šmíd
Zprávy z firem
Vinařství se do metropole vrací
Nad akcí převzal záštitu primátorův náměstek Jiří Pospíšil (TOP 09), který připomněl, že v době Rudolfa II. byla Praha vinicemi poseta, což sice již neplatí, ale pěstování révy se do metropole postupně vrací a pražské vinice produkují kvalitní a zajímavá vína. „Kombinace komentovaných prohlídek s úchvatnými výhledy a malebnými místy, historickými perličkami a rozhovory přímo se samotnými vinaři poskytne návštěvníkům Prahy zcela nový a neobvyklý zážitek, který v běžném provozu nezažijí,“ uvedl náměstek k víkendové akci.
Jako součást doprovodného programu akce se v sobotu 25. května uskuteční na Vyšehradě v komorním sále Purkrabství dvě přednášky na téma vinic a vína se vstupem zdarma. V 10:00 to bude beseda s Radanou Vítkovou, šéfredaktorkou magazínu Víno&Styl a autorkou publikace Prahou za vínem. Ve 14:00 pak bude posluchačům vyprávět moderátor Václav Žmolík o svých cestách za vínem.
Nezbourali ani centimetr, přesto vinařství Kolby získalo po jejich zásahu zcela nový ráz. Původní stavby i ty nové, suchý sklad i vinný bar, zabalili architekti ze studia ORA do dřevěných latí.Morava je vinařskou velmocí. Každý rok tam přibyde jedno krásné vinařství
Reality
Tuzemské víno je čím dál lepší, stejně tak i vinařství, v nichž se moravská a česká vína rodí. Zejména pak na jižní Moravě v poslední době vyrostla krásná vinařství. Za zmínku stojí i to nejnovější, v Kurdějově, které navrhl architekt Aleš Fiala. Morava táhne. Mají tam další krásnou budovu, samozřejmě vinařství
Reality
Magazín newstream CLUB
Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh.
V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.
Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.