Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Obyčejný byznys: Za kytky na svatbu dali Češi i čtyřicet tisíc. Nyní šetří, říká floristka

Obyčejný byznys: Za květinovou výzdobu dali svatebčané i čtyřicet tisíc. Nyní šetří, říká floristka
iStock
Michal Nosek

V Česku je mnoho zajímavých provozů a podniků, prodejen a trhů či varen, které zákazníci milují a majitelé pro ně dělají maximum. Představujeme je na newstream.cz v novém seriálu Obyčejný byznys. Tentokrát se vydáme na ekologickou květinovou mikrofarmu, kterou na Vysočině založila Nela Keroušová. 

Reklama

Květinám se věnuje osm let. Předtím pěstovala zejména zeleninu a starala se o údržbu zahrad, jejich návrhy a realizaci. Od její původní profese to byl naprostý odklon. Její zaměření jsou výtvarné obory, vystudovala grafiku a estetiku. 

„Se zahradničením a floristikou jsem začínala jako naprostý laik. Nyní obhospodařuji mikrofarmu s výměrou 1200 metrů čtverečních. Aktivně využívám polovinu, protože farma momentálně není k uživení, tak ještě pracuji v sociálních službách s lidmi s mentálním postižením,“ popisuje situaci farmářka. 

Jiří Blažek prodává zeleninu z farmy

Obyčejný byznys: Brambory budou brzy vzácnost, říká farmář

V Česku je mnoho zajímavých provozů a podniků, prodejen a trhů, které zákazníci milují a majitelé pro ně dělají maximum. Představujeme je na newstream.cz v novém seriálu Obyčejný byznys. Tentokrát se vydáme mezi farmáře a prodejce domácí zeleniny.

Přečíst článek

Reklama
Nela Keroušová na Vysočině provozuje malou květiovou farmu. Michal Nosek/Newstream

S floristikou naplno začala v roce 2018. A odstartovala svatebními květinami. Pak přišel covid, který svatby naprosto zrušil. „I po opadnutí zákazů lidé dál svatby rušili, protože se obávali dalších vládních zákazů. To můj obor zasáhlo, protože na svatbách je skvělé, že se spotřebuje hodně květin na jednu příležitost. Třeba i celá zahrada,“ vypočítává floristka s tím, že minimální náklady na svatební květiny jsou tři tisíce. Maximum se pak pohybuje v desítkách tisíc. Záleží na počtu věnců, zda se staví slavobrána, dávají květiny svědkům a maminkám. Někdy se dělají i věnečky či náramky na ruce. Nejdražší svatba, kterou Nela Keroušová květinově zajišťovala, vyšla na 42 tisíc korun. 

Po covidu se podle floristky situace vrací k normálu, ale je znát, že svatebčané začali na květinách výrazně šetřit. Objednávají pouze kytici pro nevěstu, svědkyni a pro ženicha květinu do klopy. Drahé svatby se tak podle jejích aktuálních poznatků uskutečňují jen sporadicky.  

Další Obyčejný byznys čtěte zde 

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

ilustrační foto

Za Den matek letos utratí Češi jen přes 450 milionů korun, MDŽ je stále „větší“

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme