Obyčejný byznys: Za kytky na svatbu dali Češi i čtyřicet tisíc. Nyní šetří, říká floristka

V Česku je mnoho zajímavých provozů a podniků, prodejen a trhů či varen, které zákazníci milují a majitelé pro ně dělají maximum. Představujeme je na newstream.cz v novém seriálu Obyčejný byznys. Tentokrát se vydáme na ekologickou květinovou mikrofarmu, kterou na Vysočině založila Nela Keroušová.
Květinám se věnuje osm let. Předtím pěstovala zejména zeleninu a starala se o údržbu zahrad, jejich návrhy a realizaci. Od její původní profese to byl naprostý odklon. Její zaměření jsou výtvarné obory, vystudovala grafiku a estetiku.
„Se zahradničením a floristikou jsem začínala jako naprostý laik. Nyní obhospodařuji mikrofarmu s výměrou 1200 metrů čtverečních. Aktivně využívám polovinu, protože farma momentálně není k uživení, tak ještě pracuji v sociálních službách s lidmi s mentálním postižením,“ popisuje situaci farmářka.
V Česku je mnoho zajímavých provozů a podniků, prodejen a trhů, které zákazníci milují a majitelé pro ně dělají maximum. Představujeme je na newstream.cz v novém seriálu Obyčejný byznys. Tentokrát se vydáme mezi farmáře a prodejce domácí zeleniny.
Obyčejný byznys: Brambory budou brzy vzácnost, říká farmář
Zprávy z firem

S floristikou naplno začala v roce 2018. A odstartovala svatebními květinami. Pak přišel covid, který svatby naprosto zrušil. „I po opadnutí zákazů lidé dál svatby rušili, protože se obávali dalších vládních zákazů. To můj obor zasáhlo, protože na svatbách je skvělé, že se spotřebuje hodně květin na jednu příležitost. Třeba i celá zahrada,“ vypočítává floristka s tím, že minimální náklady na svatební květiny jsou tři tisíce. Maximum se pak pohybuje v desítkách tisíc. Záleží na počtu věnců, zda se staví slavobrána, dávají květiny svědkům a maminkám. Někdy se dělají i věnečky či náramky na ruce. Nejdražší svatba, kterou Nela Keroušová květinově zajišťovala, vyšla na 42 tisíc korun.
Po covidu se podle floristky situace vrací k normálu, ale je znát, že svatebčané začali na květinách výrazně šetřit. Objednávají pouze kytici pro nevěstu, svědkyni a pro ženicha květinu do klopy. Drahé svatby se tak podle jejích aktuálních poznatků uskutečňují jen sporadicky.
Další Obyčejný byznys čtěte zde
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.