Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Pavel Maurer: Proč hruška od českého farmáře chutná líp, než ta z Jižní Afriky

Pavel Maurer: Proč hruška od českého farmáře chutná líp, než ta z Jižní Afriky
Profimedia
Pavel Maurer

Určitě to znáte. Dovážená, ještě téměř zelená rajčátka balená v plastové vaničce, která na pult supermarketů putovala stovky kilometrů, nemohu konkurovat šťavnatým, voňavým a zralým rajským jablíčkům ze zahrady. Čeští pěstitelé se nyní rozhodli označovat svou produkci společnou ochrannou známku, která má být zárukou kvality a lokálnosti. Nad významem tohoto počinu se zamýšlí gastroinfluencer Pavel Maurer ve svém pravidelném sloupku pro Newstream.

Přítel a několik let i můj milý kolega František hrabě Kinský mne jednou vzal k sobě na zámek do Kostelce nad Orlicí a představil mi část dlouhého rodokmenu své rodiny. Stáli jsme před starým velkým obrazem stromu, kde se proplétaly, rozrůstaly a větvily jména bratrů, pradědečků, sestřenic a manželek, až se mi z toho točila hlava.

Každopádně jedno je nesporné – vše, co má čitelný a jasný rodokmen, vám dává určitou jistotu, že víte na čem jste. Ať už se jedná o ságu aristokratů, linii psího plemene nezbytnou pro zdravé křížení až po stejk z přesně identifikovatelného bio-býčka, révu vinnou nebo jablko.

farmářský trh

Pavel Maurer: Potraviny Klasa pro mě nejsou zárukou kvality. Bohužel

Jaký je rozdíl mezi šunkou standard a šunkou nejvyšší kvality? Je "éčko" v potravinách vždy škodlivé? Gurmet Pavel Maurer se tentokrát zaměřil na etikety českých potravin. I když je sám spíš nestuduje, Češi to k jeho překvapení většinou dělají.

Přečíst článek

Pěstitelé z Ovocnářské unie České republiky a Zelinářské unie Čech a Moravy se rozhodli, že budou nově označovat svou produkci společnou ochrannou známku „Ovoce a zelenina s rodokmenem“.

Záruka kvality

Spojení tuzemského ovoce a zeleniny pod jednu známku nám spotřebitelům pomůže snadněji rozpoznat české výpěstky, navíc s přidanou hodnotou. Producenti se tímto bohulibým krokem ovšem vědomě dostávají do tlaku, aby udržovali nabízenou kvalitu, jinak upadnou v nemilost zákazníků. Rodokmenová značka se může stát velmi oblíbenou, ale také býti zatracena.

Co to vlastně je „značka“? Když si koupíte Volvo, poskytne vám určitě trochu jinou kvalitu, než když zvolíte Škodovku. Když vstoupíte do restaurace označené hvězdičkou od průvodce Michelin Guide, očekáváte větší gastronomický zážitek. Když ochutnáte Parmigiano-Reggiano zrající 24 měsíců, zažije váš mlsný jazýček úplné orgie oproti jiným sýrovým napodobeninám. 

Olivový olej

Gastroinfluencer Maurer: Pro olivový olej nechodím do supermarketu, ale k pěstiteli

Není olej jako olej. Ten olivový působí blahodárně na vaše zdraví. Tohle tekuté zlato ale přitahuje také šmelináře. Dejte si pozor, jakou kvalitu kupujete, radí ve svém pravidelném sloupku na newstream.cz gastroinfluencer Pavel Maurer.

Přečíst článek

Hruška od farmáře nebo z domácího ekologického zemědělství by měla chutnat lépe než export z Jižní Afriky. Dobrá značka by měla vždy zaručovat přesně definovanou kvalitu a splnit naše očekávání.

Nová značka, o které tu píšu a se kterou se již můžete setkávat na našem trhu, ve svém filosofii zaručuje, že produkty jsou kvalitní, zralé, čerstvé a lokální, bez dlouhé uhlíkové stopy, necestují stovky kilometrů. Jedná se o více než 30 druhů zeleniny a 10 druhů ovoce. Značka produktů z Čech, Moravy a Slezska garantuje šetrný přístup vůči přírodě i konzumentům.

A tak, až budete mít někdy chuť na domácí, rodokmenově certifikované hrušky, slivoně, třešně, borůvky, maliny, mrkev, kapustu, česnek či bramboru, máte možnost výběru.

Další texty Pavla Maurera čtěte zde

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

pizza

Gastronomickému světu vládnou pevnou rukou tři kuchyně. Proč jsou tak úspěšné?

Přečíst článek
Mezinárodní kuchařská olympiáda IKA

Pavel Maurer: Kuchařská olympiáda? I cukráři mají stejný stres, jako sportovci

Přečíst článek
Doporučujeme