Pijte víc, vyzývá finančák mladé Japonce. Kvůli nižší spotřebě alkoholu tam klesají příjmy z daní

Japonské úřady přemýšlejí, jak přimět mladé Japonce k větší konzumaci alkoholu ve snaze zvýšit klesající daňové příjmy. Nová kampaň by se dala parafrázovat heslem „Pijte více alkoholu, ať podpoříte ekonomiku“, napsal zpravodajský server BBC News.
Mladá japonská generace pije méně alkoholu než její rodiče, což má nepříznivý dopad na daně z takových nápojů, jako je rýžové víno saké. Národní daňová agentura proto vyhlásila celostátní soutěž, jejímž cílem je přijít s nápady, jak tento trend zvrátit.
Kampaň „Viva saké!“ doufá, že mladí navrhnou nové plány, jak zatraktivnit pití alkoholu a podpořit tento průmysl. Soutěž vyzývá mladé lidi ve věku 20 až 39 let, aby se podělili o své podnikatelské nápady, které by mezi jejich vrstevníky nastartovaly poptávku po japonském saké, pálence šóčú, whisky, pivu nebo vínu.
Cena benzínu míří pod 40 korun, čerpadláři „vyfukují marže“, ropa padá. Pohonné hmoty jsou ale stále v Česku netradičně dražší než Chorvatsku.
Ceny benzínu a nafty padají. Skokové zdražení ale přijde na přelomu září a října
Money
Mladí Japonci pijé méně než jejich rodiče
Skupina, která soutěž pro daňový úřad pořádá, tvrdí, že k poklesu prodeje alkoholu vedou nové návyky - částečně vzniklé během pandemie covidu-19, stejně jako stárnutí populace.
Chce, aby soutěžící přišli s propagačními akcemi, novými značkami či s nejmodernějšími marketingovými plány zahrnujícími umělou inteligenci. Japonská média uvádějí, že reakce jsou smíšené, přičemž někteří kritizují snahu o podporu nezdravého návyku.
Mezitím už se na internetu objevily svérázné nápady - například slavné herečky „vystupující“ v digitálních klubech jako hostesky; ovšem nikoli osobně, ale prostřednictvím virtuální reality.
Japonsko je strukturou ekonomiky náchylné na rostoucí ceny energií. Problém v posledních měsících představuje také slabý jen.
Japonská inflace dál roste. Zbytek světa by ji ale mohl závidět
Money
Japonec průměrně vypije za rok 75 litrů alkoholu
Soutěžící mají na předložení svých nápadů čas do konce září. Nejlepší plány pak budou s pomocí odborníků rozpracovány, než budou v listopadu představeny finální návrhy. Na internetových stránkách kampaně se uvádí, že japonský trh s alkoholem se zmenšuje. Viníkem je kromě klesající porodnosti i stárnutí obyvatel.
Nedávné údaje daňové agentury ukazují, že v roce 2020 lidé pili méně než v roce 1995, přičemž průměrné množství zkonzumovaného alkoholu kleslo ze 100 litrů na 75 litrů ročně na osobu. Pro srovnání - podle údajů Českého statistického úřadu v České republice v letech 1995-2020 kolísala průměrná spotřeba alkoholu na jednoho obyvatele mezi 165-190 litry.
Zdražování, které je ve Spojených státech nejvyšší za 40 let, se projevuje i na chování uživatelů online seznamek. Ti se teď totiž daleko více zajímají o příjmy svých potenciálních partnerů, píše agentura Bloomberg.
Inflace ovlivňuje milostný život v USA. Roste napětí, kdo by měl zaplatit účet
Enjoy
Úměrně klesající spotřebě se v průběhu let také snížily příjmy z daní z alkoholu. Podle deníku The Japan Times tvořily v roce 1980 pět procent celkových příjmů, ale v roce 2020 pouze 1,7 procenta.
V polovině července v Česku opět meziročně zdražily základní potraviny jako máslo, mléko, vejce, mouka či cukr. A to rapidně – oproti loňskému stejnému období činí nárůst cen u těchto potravin dvacet procent až tři čtvrtiny, jako třeba u mouky. Vyplývá to z šetření průměrných cen potravinářských výrobků Českého statistického úřadu. Důvodem zdražování jsou dopady ruské invaze na Ukrajině na potravinářský a energetický trh, přičemž růst se stále podle všeho ještě nezastavil.
Máslo, mléko, eidam, vejce. Zdražily opět téměř všechny základní potraviny
Money
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.