Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Podívejte se na nejrychlejší vlak v Evropě. Jezdit bude mezi Londýnem a Birminghamem

Podívejte se na nejrychlejší vlak v Evropě. Jezdit bude mezi Londýnem a Birminghamem
Hitachi
Veronika Kudrnová
vku

Cesta z Londýna do Birminghamu se do konce tohoto desetiletí významně zkrátí, téměř na polovinu času. Na právě vznikající trati HS2 totiž bude jezdit nejrychlejší vlak v Evropě, který dosahuje rychlosti 360 kilometrů v hodině. Británie si u společnosti Hitachi objednala 54 souprav.

Reklama

Japonská společnost Hitachi a její francouzský partner Alstom v Británii podepsaly kontrakt na dodávku 54 vysokorychlostních vlakových souprav v hodnotě dvou miliard liber (60 miliard korun), uvedl provozovatel nové vysokorychlostní tratě HS2. S výrobou se má začít v roce 2025.

Vlakové soupravy s osmi vagony dlouhé 200 metrů se budou vyrábět ve dvou závodech v Británii. Podle agentury Bloomberg díky tomu vzniknou tisíce nových pracovních míst.

Prostory v někdejší teplárně se po rekonstrukci proměnily na kanceláře.

Funkcionalistická teplárna dostala nový kabát. Místo skladu paliva jsou zasedačky

Funkcionalistická teplárna od architekta Dušana Jurkoviče je jednou z mála dochovaných industriálních památek v Bratislavě. Po tříleté rekonstrukci pod taktovkou Studia Perspektiv se průmyslový objekt proměnil na moderní coworkingové centrum.

Přečíst článek

Reklama

„Velice nás těší, že můžeme díky partnerství s Alstomem v Británii představit novou generaci vysokorychlostních vlaků. Tento vlak bude nejrychlejší v Evropě,” uvedl v tiskové zprávě šéf železniční divize Hitachi Andrew Barr.

Nové vlaky mají být nejdříve nasazeny na vznikající trati HS2 mezi Londýnem a Birminghamem, později budou jezdit i na tratích do Glasgow, Liverpoolu a Manchesteru. Čeká se, že první vlaky by mohly vyjet mezi lety 2029 a 2033. Podle serveru Independent by se pak dojezdové časy mezi velkými městy mohly zkrátit až o polovinu.

Veřejná doprava v Londýně

Nejhorší doprava je v Londýně, Praha je 82. z tisíce měst

Nářky řidičů, že doprava v jejich městě je určitě nejhorší na světě, jsou v jednom případě pravdivé. Tím městem je podle analýzy o dopravní vytíženosti měst, který sestavila společnost Inrix, Londýn. Britská metropole obsadila první místo jak v žebříčku celkového hodnocení dopravy, tak v délce průměrné doby, kterou řidiči letos strávili v zácpách. Praha se v prvém případě umístila na 82. místě, ve druhém pak na 110. příčce. Zatímco podle celkového hodnocení je Praha nejhorší v Česku, v délce času v kolonách ji předstihl Hradec Králové.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

Alstom, hybridní vlak

Akcie francouzského Alstomu se propadly o 35 procent. Kvůli potížím s cash flow

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme