FOTOGALERIE: Porsche 911 z nejvzácnější výroční série jde do dražby. Ani deset milionů nemusí stačit
Model 911 Club Coupe, prezentovaný společností Gooding & Co., je jedním z pouhých 13 vozů vyrobených v roce 2012 jako pocta k 60. výročí založení klubů Porsche. Cena v aukci mohla vyšplhat i na 375 tisíc liber (přes 10 milionů korun), očekává prodávající společnost.
Ikonické Porsche 911 má snad ten nejkošatější rodokmen ze všech aut, které kdy byly vyrobeny. První výhonek „stromu života“ této sportovní legendy spatřil světlo světa v září roku 1963. Za 60 let historie modelu bylo vyrobeno 1,2 milionu kusů různých modelových variant. V rámci rodiny 911 jsou některé modelové varianty obzvláště vzácné a jeden takový vůz míří 1. září na londýnskou aukci Gooding & Company, která se koná v Hampton Court Palace v rámci 11. ročníku Concours of Elegance.
Prohlédněte si detaily vzácného výročního Porsche ve fotogalerii:
Exemplář je jeden z pouhých 13 vyrobených vozů Porsche 911 Club Coupe a jeden z pouhých dvou vyrobených v konfiguraci s pravostranným řízením.
Pocta 13 zakladatelům prvního klubu Porsche
Byl vytvořen v Exclusive Manufaktur, divizi Porsche pro individuální úpravy, a připomíná 60. výročí klubů Porsche na celém světě. Porsche oficiálně založilo svou prodejnu v roce 1948 a první klub věnovaný této značce, Westfälischer Porsche Club Hohensyburg, založili majitelé v roce 1952. Podle automobilky dnes existuje více než 700 oficiálně uznaných klubů.
Zatímco Tesla Elona Muska ceny svých modelů snižuje, jiné značky sázejí na opačnou strategii. A podobně jako na Bugatti Veyron mají jen ti skutečně nejbohatší, v kategorii elektromobilů již existují klenoty, které si obyčejný smrtelník nikdy nedopřeje. Ostatně třeba takový vůz Aspark Owl stojí podle portálu TopSpeed na 3,5 milionu dolarů, tedy podle aktuálního kurzu více než 77 milionů korun. Navíc jich je pouhých 50.Zapomeňte na Teslu. Tohle jsou nejluxusnější elektromobily světa
Enjoy
Počet pouhých třinácti kusů je poctou 13 zakládajícím členům tohoto prvního oficiálního klubu. A tak nízký počet z něj dělá pravděpodobně nejvzácnější Porsche 911 vůbec, uvedla Googing & Company.
Klasické tvary modelu 911 umocňují barevná provedení, která jsou pro Club Coupe jedinečná: karoserie v barvě Family Green a interiér v kůži Cappuccino. Tato barva vychází z osobního modelu 993 Turbo S vyrobeného pro Wolfganga Porscheho a je exkluzivní pro Club Coupe.
Kdysi symbol bohatství a moci, ve kterém se vozily a fotily největší finanční, umělecké a další hvězdy snad po celém světě. Ale s globální krizí před patnácti lety začal jejich soumrak a poslední tři roky provázené covidovými opatřeními a poté rekordní inflací to jen zhoršily. Byly vytlačeny pohodlnějšími a praktičtějšími vozy SUV i taxislužbami a levnějšími půjčovnami typu Uber a další, napsal deník The New York Times. Dlouhá limuzína neboli stretch limo se ovšem stala inspirací i pro řady až obskurních předělávek z trabantů či škodovek – ostatně se podívejte na fotogalerii níže.FOTOGALERIE: Kdysi symbol bohatství a moci. Luxusní dlouhé limuzíny byly nahrazeny SUV a taxi typu Uber
Money
Klasický je také 3,8litrový plochý šestiválec Porsche o výkonu 430 koňských sil. Model má také speciální kola Sport Techno a karbon-keramické kotoučové brzdy se žlutými třmeny, které dodávají ten správný akcent vzácnému laku.
Tento dražený exemplář za dekádu vystřídal pouze dva majitele a má najeto asi 12 700 kilometrů. Společnost Gooding & Company odhaduje, že by se jeho cena v aukci mohla vyšplhat i na 375 tisíc liber (přes 10 milionů korun).
Italský výrobce supersportů na příští rok naplánoval revoluci. Ferrari Purosangue je jeho prvním počinem na poli rodinných vozítek a lze je označit za SUV. Firma však toto označení odmítá. Ostatně nejspíš by se tak vůz stal nejdražším sériově vyráběným SUV světa. Cena: 390 tisíc eur, tedy téměř 10 milionů korun.Tak to není za hubičku. Ferrari představilo nejdražší SUV světa. Jde na dračku
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.