Praha má nové suvenýry. Navrhoval je i Rony Plesl

Městská organizace Prague City Tourism přichází s novou sérií suvenýrů, jejichž autory jsou přední čeští výtvarníci. Dárkové předměty mají metropoli reprezentovat jako kulturní a udržitelné město.
Nové upomínkové předměty jsou prvním krokem k naplňování nové strategie cestovního ruchu. „V reakci na problém overturismu, s nímž Praha bojovala v předpandemických letech. Nová koncepce proto staví na turismu udržitelném a cílí na jiný segment návštěvníků Prahy,“ přibližuje tisková mluvčí Prague City Turism Klára Malá.
Kolekce suvenýrů zahrnuje limitovanou edici křišťálových sklenic od známého designéra Ronyho Plesla, pozlacenou symboly pražských věží. Její součástí jsou také komiksové pohádky o podzemí od nositele ocenění Magnesia Litera Ondřeje Horáka a ilustrátora Davida Kaliky (Kakalíka) a také kresleného průvodce pražskou památkovou rezervací od oceněné ilustrátorky Michaely Kukovičové a spisovatelky Aleny Ježkové.
Nechybí ani typické suvenýry
Kurátorský výběr cílil rovněž na tvůrce, kteří jsou bytostně spojeni s Prahou. „Kulturní udržitelnost znamená podporovat pražskou řemeslnou a uměleckou komunitu ekonomicky a prostřednictvím marketingu výběrem toho nejlepšího, co může nabídnout, “ dodává členka představenstva společnosti Prague City Turism Jana Adamcová. Snahou bylo rovněž podpořit segmenty postižené pandemií.
Mezi nové suvenýry patří speciální edice růžových skleněných šperků s pískovanými třešňovými květy od výtvarné dílny ko-ra-le, které jsou poctou rozkvetlým svahům petřínského sadu.
A dále řada typických upomínkových předmětů – pohlednice, magnetky, diáře či tužky z dílen ilustrátorů Linh, Smota či Gabriely ze studia Drawetc, z dílny Bohemia Paper nebo z portfolia studia Pragtique.
Navzdory pandemii a dramatickému úbytku turistů přibývají v Praze luxusní hotely. Segment „pětihvězd” ale přesto stále není nasycen.
Praze chybějí luxusní hotely. Investoři i přes covid dokončují přestavby
Money
Kromě e-shopu jsou suvenýry k dostání na Petřínské věži, která je pilotním prodejním místem. „Jak ukazují aktuální čísla statistického úřadu, počet turistů v Praze sice oproti loňsku stoupl, ale ani zdaleka se čísla nepřibližují rokům před pandemií,“ uzavírá Malá s tím, že proto je nyní těžké odhadnout, jak moc půjdou suvenýry na odbyt.
Kolekce se má podle plánů Prague City Tourism obměňovat.
Denně čerstvá ryba, pljeskavica nebo burek. Kousek Balkánu můžete ochutnat v Bistru Antonia Sandeva na Skořepce. Navíc za velmi příjemné ceny.
Poznávejte chutě světa: Tentokrát se vydejte za Středomořím do centra Prahy
Enjoy
Tržby i zisky luxusních značek rostou, a to nejen ve srovnání s tragickým rokem 2020, ale i s předpandemickou realitou roku 2019. Novinkou je růst domácí poptávky a dynamicky se rozvíjející prodej přes internet.
Luxusu se daří. Evropa ale ztrácí kvůli nedostatku turistů
Leaders
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.