Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Přelom na scéně rychlého občerstvení. McDonald's otvírá odpolední kavárny s novou značkou

Hranolky u McDonald´s v Japonsku začaly být nedostatkovým zbožím
Pixabay
 nst
nst

Tradiční americký řetězec rychlého občerstvení vidí peníze, co leží ladem - v segmentu odpoledních kaváren. Jde prodávat svačiny s novým brandem CosMc's. Zatím ho testuje v USA

McDonald's  otevře tento týden v Illinois první pobočku své nové značky CosMc's. Do konce roku 2024 plánuje gigant rychlého občerstvení zkušebně otevřít 10 provozoven CosMc's, devět jich bude v Texasu. McDonald's pak podle CNBC bude rok analyzovat data, aby se rozhodl, zda tento řetězec malého formátu rozšíří i dál. 

Název nové značky pochází od CosMc, maskota McDonaldlandu, který se objevoval v reklamách na přelomu 80. a 90. let. CosMc je mimozemšťan z vesmíru, který touží po jídle od McDonald's. Společnost se více přiklonila k marketingu svých maskotů poté, co na začátku tohoto roku zaznamenala úspěch s narozeninovým jídlem Grimace.

logo nového řetězce McDonald's Bobbylonardo via Wikimedia Commons

S nabídkou, která zahrnuje staré oblíbené pokrmy, jako jsou vaječné McMuffiny a M&M McFlurries, a nové položky, jako jsou Churro Frappes a preclíkové kousky, se společnost McDonald's snaží CosMc's prezentovat jako rychlý a pohodlný způsob, jak si vyzvednout svačinu nebo kávu. Takhle vypadá její nové menu.

"Když jsou tři odpoledne a potřebujete povzbudit, zajděte si do CosMc's," říká promotér ve videu, které firma tento týden promítala investorům.

Společnost McDonald's si konkrétně stanovila za cíl vytvořit "svačinovou" značku - chce prodávat sortiment jako nápoje a kávu oblíbenou v odpoledním segmentu.

McDonald's zdražil, ale méně než konkurence. Zákazníci to ocenili

Americký řetězec restaurací s rychlým občerstvením McDonald's zvýšil ve druhém čtvrtletí tržby o 14 procent na v přepočtu 140 miliard korun a překonal tak odhady analytiků z Wall Street. Firma těžila z toho, že se jí podařilo udržet ceny níž než konkurence. Vyšší byl také zisk. Fastfood to uvedl ve své zprávě.

Přečíst článek

"Jedná se o kategorii v hodnotě 100 miliard dolarů, která roste rychleji než zbytek segmentu neformálního stravování a má vynikající marže," řekl investorům generální ředitel společnosti McDonald's Chris Kempczinski.

Restaurace CosMc's budou mít menší rozlohu než typické provozovny McDonald's, ale nové provozovny testují řadu uspořádání, včetně několika jízdních pruhů. Zákazníci, kteří používají kreditní karty, budou moci platit také u mluvicího drive-thru, což urychlí dobu obsluhy.

McDonald's oznámila nový koncept v rámci dne pro investory. Vedení společnosti představilo také dlouhodobé cíle v oblasti rozvoje nových restaurací, plány na nábor 100 milionů nových členů věrnostního programu a strategické partnerství se společností Google.

„Velký příběh není o CosMc's jako takovém. Velké je to, co to vypovídá o potenicálu společnosti McDonald's. Když vzpomenu, že před více než rokem to byl jen nápad a tento týden otevíráme první zkušební provozovnu,“řekl Kempczinski s tím, že příběh nového konceptu zatím není zásadní, má ale potenciál.  Pokud se test osvědčí, CosMc's by se mohl otevřít po celém světě. „Nestálo by nám za to vyvíjet nápad, který by fungoval jen na jednom trhu,“ řekl Kempczinski, když vysvětloval, proč McDonald's vytvořil tuto značku.

Ovšem minulé snahy společnosti McDonald's o expanzi mimo její hlavní obor podnikání nebyly úspěšné. Koncem devadesátých let koupila pizzerie Donatos Pizza a Boston Market a podíl v začínajícím podniku Chipotle Mexican Grill. O necelých deset let později se všech tří společností fima zbavila, protože kazily byznys původního McDonald's.

Fastfood Burger Service otevřel v Revoluční ulici.

Už nikdy do McDonald´s? V Praze otevřeli novou burgrárnu, mají i lanýžové hranolky

Není fast food jako fast food. Novinka na pražské gastronomické scéně nabídne k svým hamburgerům ve speciální bulce i lanýžové hranolky.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Srovnatelné tržby řetězce McDonald's klesly nejvýrazněji za čtyři roky

Další rána pro McDonald's. Po bakterii v burgerech vykázal řetězec nejnižší tržby za poslední roky

Přečíst článek
Doporučujeme