Princezna Diana překonala Kurta Cobaina. Její ikonický svetr se prodal za desítky milionů

V aukci v New Yorku se za 1,14 milionu dolarů (26,3 milionu korun) vydražil červený svetr s ovečkami, který na sebe ještě před svatbou oblékla princezna Diana a zpopularizovala jej natolik, že se prodává dodnes, informuje zpravodajský web BBC.
Podle televize CNN jde o nejvyšší cenu, za kterou byl kdy svetr vydražen. Dosud rekord držel olivově zelený svetr frontmana kapely Nirvana Kurta Cobaina, který se v roce 2019 vydražil za 334 tisíc dolarů.
Odhadovaná cena Dianina svetru byla 50 tisíc až 80 tisíc dolarů. Aukce začala 31. srpna a nejvyšší nabídka se až do posledních minut dražby držela pod hranicí 200 tisíc dolarů. Jméno kupce aukční síň Sotheby's nezveřejnila.
Aktuálním vrcholem podzimní globální aukční sezóny se stane dražba obrazu Pabla Picassa z roku 1932 s názvem Žena s hodinkami. V aukci síně Sotheby´s by podle odhadů mohla vynést až 120 milionů dolarů (asi 2,74 miliardy korun), čímž by se obraz stal druhým nejdražším proslulého malíře prodaným v aukcích, napsal deník The Wall Street Journal.
Vrcholem podzimní aukční sezóny bude Picassův obraz Žena s hodinkami. Za téměř tři miliardy
Enjoy
Svetr značky Warm&Wonderful, na kterém jsou řady bílých ovcí a jediná černá, měla na sobě Diana v roce 1981, když se šla podívat, jak princ Charles hraje zápas v pólu. Fotografie snoubenky následníka trůnu na titulní straně nedělníku posléze pomohla zakladatelkám značky Sally Muirové a Joanně Osborneové k úspěchu. Právě Osborneová v březnu originální svetr objevila na půdě, protože princezna Diana jí ho kvůli poškozenému rukávu poslala na opravu. Místo opraveného ale dostala zbrusu nový.

Vzor svetru je často popisován jako symbol Dianina místa v královské rodině. Módní historici se však domnívají, že se Diana tímto kouskem, který si oblékla měsíc před svatbou s tehdejším princem Charlesem, nesnažila vyslat žádný vzkaz, na rozdíl například od ikonických malých černých šatů „pomsty“, které si na sebe vzala v roce 1994 po rozchodu, píše BBC.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.