Proč aerolinky nesnášejí AirTagy
Chaos během letošní letní cestovní sezóny zpopularizoval sledovací zařízení do kufrů, která v případě jejich ztracení pomohou určit jejich přesnou polohu. Aerolinky ale nechtějí, aby je cestující používali.
"Vyndejte si baterku"
Sledovací zařízení AirTag od společnosti Apple sice nebylo první svého druhu, ale americké firmě se ho podařilo během posledního roku a půl jejich existence nejlépe zpopularizovat. Během letošní letní cestovní sezóny tomu vydatně pomáhaly samotné aerolinie tím, že ztrácely více kufrů, než bývalo zvykem.
Cestující si pro klid duše, že po usazení se v letadle na mobilu uvidí, že je jejich zavazadlo s nimi, začali sledovače kupovat ve velkém. Ta představa, že člověk přistane v Londýne, New Yorku či Singapuru, ale jeho zavazadlo je někde jinde, jednoduše zabrala a "donutila" cestující utratit nějaký ten peníz navíc. Je to ale vše o psychice, protože i když cestující uvidí, že jeho zavazadlo nenaložili, nic s tím nezmůže. Může ale aerolince poskytnout při následném hledaní zatoulaných kufrů relativně přesné informace o tom, kde se kufr nachází. Jenže se zdá, že aerolinky o takovou pomoc vůbec nestojí.
AirTagy jsou stále neprobádaným územím, co se regulace mezinárodního leteckého průmyslu týče. "Sledovací zařízení ještě nejsou zahrnuta do předpisů," uvedla na jaře mluvčí Lufthansy. Z toho prý podle německého národního dopravce vyplývá, že z právního hlediska jde o chytré telefony. Podle německé letecké společnosti je tak lze stejně jako třeba iPhony převážet pouze v příručním zavazadle. Alternativně můžete také vyjmout baterii ze svého AirTagu a poté jej uložit do kufru. V ten okamžik je ale samozřejmě celé zařízení k ničemu.
Konec lhaní
Skutečným důvodem, proč letecké společnosti nechtějí, abychom používali AirTagy či podobná zařízení, je, že nad nimi díky tomu máme navrch. Víme přesně, kde kufr uvázl a oni nám nemohou vyprávět nějaké pohádky a lži o tom, co se stalo a že kufr už je na cestě, když se už dva dny nehnul z místa. Nemohou nám prostě věšet bulíky na nos. Například ať jdeme ještě hodinu čekat k zavazadlovému pásu, že to určitě ještě dorazí, ačkoliv výdej zavazadel z letu skonči před půl hodinou a AirTag se hlásí tisíce kilometrů daleko.
Důkazem toho může být má nedávná zkušenost z londýnského Heathrow. Výdej zavazadel skončil, kufr stále nikde, poloha AirTagu hlásí, že se zavazadlo stále válí na lisabonském letišti. Jdu tedy na reklamace, kde ukazuji v mobilu polohu AirTagu. „Ale pane AirTagy jsou hrozně nespolehlivé. Kufr určitě ještě dorazí, běžte si tam stoupnout a počkejte,“ tvrdili mi. Chtělo se mi rýpavě odpovědět: „Vážně? A vaše služby jsou spolehlivé?“
O nepravdě onoho pracovníka na Heathrow nejprve nepřesvědčil ani fakt, že poloha AirTagu byla aktualizována před dvěma minutami. Po téměř půlhodinové debatě a mém naléhání, aby zavolal nakladačům zavazadel, zda potvrdí, že vše z mého letu již vyložili – což také nakonec pracovníci handlingu potvrdili – uznal, že mé zavazadlo opravdu uvázlo v Lisabonu a dorazí nejbližším možným letem. Opět to ale byla lež, protože další dva dny se kufr nehnul z místa. Nakonec dorazil po třech dnech.
Připomíná to trochu historii mobilních telefonů, které svého času musely být vypnuty a odloženy, protože neuměl pořádně říct, co by vlastně signál z mobilních telefonů mohl udělat s letadlem či jeho navigačními systémy...
Důvodem skokového zdražování, k němuž se Apple letos na podzim uchyluje, je dražší dolar. Projevilo se to již na nových iPhonech 14, nyní podle agentury Bloomberg Apple zdraží aplikace v App Storu.Apple chystá další zdražování. Po telefonech přijdou na řadu aplikace
Zprávy z firem
Apple před týdnem zveřejnil nabídku nových telefonů. A nyní do obchodů po celém světě dorazily zásilky s aktuálními stroji. Prahu a další obchody v České republice nevyjímaje. Na rozdíl od předchozích let telefon seženete i bez předobjednání.Nový iPhone dorazil do Prahy. Je dražší, ale dostupnější
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.