Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Po šampaňském hlásí jeden z nejlepších roků i výrobci proslulých francouzských koňaků

Prodeje koňaku přes mírný pokles překonaly koronavirovou krizi
Pixabay
 ČTK

Výrobci francouzského koňaku loni celosvětově prodali 212,5 milionu lahví, což je meziročně o 4,8 procenta méně. Přesto to byl po rekordních letech 2019 a 2021 třetí nejlepší rok v historii. Na svém webu to uvedl Svaz výrobců koňaku se sídlem ve francouzském městě Cognac.

Reklama

Na největším trhu ve Spojených státech klesl objem prodaných lahví o 3,2 procenta a na druhém největším trhu v Číně o 12,8 procenta. Evropa v čase války na Ukrajině a vysoké inflace zaznamenala pokles o 5,9 procenta na 34,9 milionu prodaných lahví. Doma ve Francii, která představuje pátý největší trh s koňakem, klesl prodej o 2,8 procenta na 5,9 milionu lahví.

Tržby za koňaky ve světě stouply

I přes nižší počet prodaných lahví dokázal sektor výroby koňaku v roce 2022 zvýšit tržby o 8,4 procenta na 3,9 miliardy eur (93 miliard korun). Důvodem byly především výkyvy směnných kurzů, informoval list Les Echos.

Milovníci šampaňského slaví konec covidu. Moëtu Hennessy docházejí zásoby

Milovníci šampaňského slaví konec covidu. Moëtu Hennessy docházejí zásoby

Úleva z konce dvouleté pandemie covidu a množství omezení přiměla mnohé si více dopřávat. Turisté začali více cestovat, movitější opět utrácejí za luxus a milovníci šampaňského zvýšili spotřebu tak, že docházejí zásoby Moëtu Hennessy i výrobci, napsala agentura Bloomberg.

Přečíst článek

Koňak překonal koronavirovou krizi a rychle získal zpět svou robustní pozici, což v posledních letech vedlo k výjimečnému rozmachu," řekl viceprezident svazu Alexandre Gabriel. Producenti podle něj navazují na pozitivní trend před pandemií, investují do výroby a do trhů. „Ačkoli jsou trhy nestálejší, stále více hledají kvalitní a autentické produkty a koňak tato základní očekávání plní," dodal Gabriel.

Reklama

Tradiční koňak je brandy ze stejnojmenného francouzského města a okolních více než 83 tisíc hektarů vinic. Vyrábí se z bílých vín a vyváží se do více než 150 zemí. Podle sdružení se výrobou koňaku živí kolem 60 tisíc lidí.

Moët Hennessy (ilustrační foto)

La dolce vita. Prodeje šampaňského v době inflace a krize lámaly rekordy

Za loňský rok se ve světě prodalo 326 milionů lahví francouzského šampaňského za rekordních více než šest miliard eur (přes 143 miliard korun). K nárůstu prodejů šumivého vína z oblasti Champagne na severovýchodě Francie přispěl vzestup zájmu ze zahraničí i početnější movitá klientela.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme