První tuňák letošní sezony vynesl v japonské aukci přes šest milionů. Nejvíce za tři roky
Obří tuňák o váze 212 kilogramů byl vydražen za 275 tisíc dolarů (asi 6,2 milionu korun) při slavnostním prvním prodeji nového roku na tokijském rybím trhu Toyosu. Je to na úvod sezony nejvíce za čtyři roky, což signalizuje, že spotřebitelé se vracejí utrácet v restauracích a barech, napsala agentura Bloomberg.
Tuňák obecný o hmotnosti 212 kilogramů byl uloven u města Oma v severní prefektuře Aomori. S cenou 1300 dolarů (téměř 30 tisíc korun) za kilogram to byla podle zástupců trhu v Toyosu více než dvojnásobek hodnoty prvního prodeje v předchozím roce. Tuňáci obecní z Omy jsou díky své vysoké hodnotě známí jako „černé diamanty“.
Pražské Manifesto zaujalo porotu mezinárodní soutěže MAPIC a z Cannes si odváží prestižní ocenění nejlepšího nového gastro konceptu na světě.Nejlepší gastro na světě. Pražské Manifesto získalo prestižní realitní ocenění v Cannes
Reality
Rybu koupil velkoobchodník s mořskými plody Yamayuki, který se spojil s provozovatelem sushi řetězce Onodera Group oceněným michelinskou hvězdou, aby vyhrál aukci již třetí rok v řadě. Vítězný tuňák bude nakrájen a podáván v restauraci Onodera v nákupní čtvrti tokijské Omotesando ještě dnes večer.
Rekordní cena je desetkrát vyšší
Výsledek by mohl signalizovat, že v Japonsku probíhá postpandemické zotavení, protože se lidé vracejí do restaurací a barů. Letošní cena však stále zdaleka nedosahuje rekordu 333,6 milionu jenů (tehdy téměř 69 milionů korun), který v roce 2019 stanovil majitel řetězce sushi Kiyoshi Kimura.
Ceny na prvních aukcích v Japonsku, které zahrnují vše od mořských plodů po ovoce, jsou obvykle vyšší než obvykle, protože dražitelé se snaží využít příležitosti k oslavě nového roku a propagovat své značky.
Dubajská aerolinka Emirates vypálila rybník konkurenci. Na několik let dopředu si koupila exkluzivní práva na servírování několika nejznámějších značek šampaňského.Luxus se vším všudy. Emirates koupily exkluzivitu na šampaňské Dom Pérignon
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.