Recenze: Bar Cloud 9 aneb jako v sedmém nebi

Střešní bar v pražském hotelu Hilton Prague otevřel před více než šestnácti lety. Vyrazili jsme zjistit, zda je na pražské barové scéně stále relevantní.
Koncept
Cloud 9 se do češtiny většinou překládá jako "sedmé nebe". Cloud 9 Sky Bar Lounge, jak se bar v devátém patře hotelu Hilton jmenuje celým jménem, nabízí příjemné prostředí nasvícené výraznými barvami.
Bar od začátku stavěl svoji nabídku na čerstvém ovoci a v tom se snaží pokračovat i dodnes. Na jedné straně se snaží držet zavedené tradice a směr, na druhé se posouvají s dobou a novými „manýry“ zákazníků. V menu je tak stále původní koktejl Charisma – vodka s melounovým likérem, brusinkovým džusem a chilli papričkou. Ten společně s Janem Saudkem vymyslel první manažer místního baru Roman Uhlíř. Díky měnící se poptávce návštěvníků barů se ale například rozrostla nabídka nealkoholických koktejlů a také vín.
K mému překvapení mi manažerka baru Silvie Táborová prozradila, že během let se poměr turistů oproti místním posunul směrem k turistům, kteří dnes tvoří zhruba 70 procent klientely.
K pití
Nejnovější menu je vizuálně koncipované jako balíčky karet. Jsou čtyři: originální koktejly, světové koktejly, gintastic a vinné spritzy a koktejly 0 %. První kolekce obsahuje místní výtvory – mým osobním favoritem je Simia Sour, tedy sour s vyšlehaným vaječným bílkem v kombinaci s ginem Monkey 47. Druhá sbírka karet se sice jmenuje světové koktejly, ale ty nejsou podávány v tradiční verzi, ale mají vždy nějaký „twist“. Například bílé Aspro Negroni s ginem Tanqueray No. 10 a jablečným octem. Nebo Moravian Sour, tedy další sour s bílkem, ale tentokrát původní whisky nahrazuje moravská slivovice. Třetí sada karet nabízí neotřelé kombinace ginů s tonikem a vinných střiků. Třeba Kyoto-Zen, neboli Ki No Bi gin s čerstvým kumquatem. A poslední „balíček karet“ prezentuje osm originálních nealko koktejlů, které často pracují s nealko „destiláty“.
Sobotní brunch je v Dubaji a v Abú Dhabí něco jako instituce. Oblíbený je především u západních cizinců žijících ve Spojených arabských emirátech, ale i u turistů. S neomezeným šampaňským vyjde tato víkendová aktivita klidně i na šest tisíc korun pro jednoho. O hosty ale místní podniky nouzi rozhodně nemají.
Recenze: Bubbalicious. Dubajský brunch, kde mají moc jídla a pití
Enjoy
Ke kartám se ještě váže takzvaná žolíková stěna u vstupu do baru. Kdo přinese žolíka, nalepí ho na zeď a zasdílí na sociálních sítích, dostane drink na účet podniku. Bohužel jsem si svůj balíček karet nechal už podruhé doma.
K jídlu
Pít na prázdný žaludek se nedoporučuje. Občas je nabídka jídla v barech hodně slabá. Mandle nebo olivy? To zde naštěstí nehrozí. Jídelní lístek není příliš dlouhý, ale vše, co jsem ochutnal, bych si dal znovu. A pár věcí jsem si již vícekrát dal. V nabídce je vše od sushi, přes smažené krevety, mořského vlka, bao buns, až po klasický burger.
Verdikt
Cloud 9 zůstává i po 16 letech významným hráčem na pražském trhu barů. I když mu na poli střešních barů za tu dobu vyrostla konkurence, má stále co říct. S cenami koktejlů mezi 260 a 420 korunami v dnešní Praze ani zdaleka nepatří k tomu nejdražšímu.
Dubajská Cé La Vi je oblíbeným místní smetánkou a vidět se tu nechal i dubajský vládce a premiér Spojených arabských emirátů Muhammad bin Rášid Ál Maktúm. Při mém nedávném pobytu v Dubaji jsem si proto nemohl odpustit návštěvu.
Recenze: Cé La Vi Dubaj aneb oběd pro šejka i celebrity
Enjoy
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.