Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

RECENZE: Elektrický Lexus RZ 300e nabízí pohodlné svezení, ale daleko nedojedete

Elektromobil Lexus RZ 300e
Zdeněk Pečený/Newstream
Zdeněk Pečený

Lexus vstupuje do světa elektromobility se stále větší rozhodností a model RZ 300e je důkazem, že i elektrický pohon může nést typické znaky značky – elegantní design, špičkové zpracování a důraz na komfort. Perfektní ale není.

Na silnici si RZ 300e rozhodně nespletete. Ostré linie, výrazná přední maska bez tradiční mřížky a charakteristická LED světla dávají jasně najevo, že tohle je Lexus poslední generace. Auto působí moderně a sebevědomě, bez zbytečných výstřelků.

Kabina vozu působí luxusně, jak se od Lexusu čeká. Kvalitní materiály, přesné slícování a čistý design bez rušivých prvků vytvářejí příjemné prostředí pro řidiče i posádku. Hlavní roli hraje 14palcový infotainment, který je rychlý, přehledný a konečně i uživatelsky příjemný. Nechybí head-up displej či ambientní osvětlení. K tomu je automobil velice tichý. A to nejen kvůli elektrickému pohonu, ale i díky odhlučnění kabiny, které umocňuje celkový pocit prémiovosti. Testovaný model ve výbavě executive stojí lehce nad 1,7 milionu korun.

Spíš městský rádius

RZ 300e disponuje baterií o kapacitě 71,4 kWh, z níž je reálně k dispozici necelých 63 kWh. V kombinaci s vyšší spotřebou, která se při kombinaci jízdy po Praze a po dálnici pohybovala okolo 22 kWh na 100 kilometrů, to znamená reálný dojezd kolem 280 až 300 kilometrů. To je na dnešní poměry spíše podprůměr, zejména s ohledem na vyšší cenu vozu.

Na nabíjecích stanicích by měl vůz zvládnout nabíjení výkonem až 150 kW, ale reálně jsem se pohyboval těsně pod 100 kW, protože nabíjecí křivka není úplně ideální – plný výkon drží jen krátce. Z 10 na 80 procent se vůz nabije zhruba za 35 minut. To je proti dřevním dobám elektromobility pořád super.

Komfortní svezení

Jízdně je RZ 300e příjemný a klidný společník. Podvozek filtruje nerovnosti s elegancí, řízení je přesné a plynulé. Auto má poháněnou pouze přední nápravu, což pro někoho může být zklamáním, zvlášť ve srovnání s bráchou RZ 450e, který má pohon všech kol. Zrychlení na stovku za 8 vteřin stačí, ale sportovní ambice zde rozhodně nehledejte.

Prostor pro posádku je na velikost vozu více než dostatečný, především na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor s objemem 522 litrů patří spíše k průměru.

Verdikt

Lexus RZ 300e cílí na zákazníky, kteří hledají stylové, tiché a komfortní SUV do města a příměstského provozu. Nabízí špičkové zpracování, bohatou výbavu a prémiový zážitek z jízdy. Při ceně začínající na 1,5 milionu korun jsou nevýhodami omezený dojezd, vyšší spotřeba a chybějící pohon všech kol. Zákazníky si tak najde hlavně mezi těmi, kteří dávají přednost klidu a pohodlí a nepotřebují jezdit velké vzdálenosti. Já bych to bral.

Toyota Mirai

RECENZE: Nové vodíkové auto je jako elektromobil, ale s rychlým „nabíjením“. Má však háček

Vodíková Toyota Mirai v reálném provozu ujede na plnou nádrž něco přes 400 kilometrů. To by při rychlém tankování a bezemisním provozu bylo super, ale tankovat zatím není moc kde. Cena paliva na ujetý kilometr také překvapí.

Přečíst článek

Seriál Elektromobilita: Kde hledat nejbližší nabíjecí stanice a další užitečné aplikace pro majitele elektroaut

Připravili jsme pro vás užitečný přehled toho, kde hledat informace o nabíjecích stanicích pro elektromobily. A přidali jsme tipy pro nabíjení elektromobilu v Praze.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Nový elektromobil Lexus RZ1

Už žádný volant. Nový elektromobil Lexus RZ nabídne knipl a manuální řazení

Přečíst článek
Doporučujeme