Recenze: Nová Toyata Camry jezdí úsporněji než rachotící turbodiesely
Zdálo by se, že velké sedany jsou vymírajícím druhem, ale v Toyotě si dali záležet, aby se devátá generace Toyoty Camry dostala i do Česka. V Evropě bude k dostání jen v zemích Visegrádská čtyřky a Pobaltských zemích.
Kombík nemáme
Toyoty Camry se po světe za 42 let její existence prodalo na 21 milionů kusů. Ve Spojených státech šlo 22 let o nejprodávanější vůz. Nová generace vozu chce na tyto výsledky navázat i ve světě, kterému vévodí SUV a crossovery. Nová generace doznala největší změny na své přídi, kde nová maska a světlomety oku lahodí svými ostrými linkami. Oproti předešlé generaci narostla jen o tři centimetry.
Kritici Camry často vyčítají, že se nevyrábí ve verzi kombi, nemůže mít tažné zařízení, ani box na střeše. Ano, pro určitou skupinu zákazníků může toto být „dealbreaker“, ale na ně Toyota ani necílí. Camry je „pracantem“ pro taxislužby, hotely, obchodní zástupce nebo manažery, kteří něchtějí ukazovat, jak moc vydělávají.
Každý, kdo občas zavítá na pražské letiště, si určitě všiml, že letištní taxíky tvoří převážně Toyoty Camry, které se svými tichými hybridními pohody vystřídaly rachotící naftové dvoulitry v Passatech a Superbech.
Komfort
Vnitřek vozu nabízí dostatek prostoru na všech sedadlech. I při úplném odsunutí předních sedadel, je vzadu stále spousta místa na kolena cestujících. Sedadla jsou pohodlná, ale při ostřejší jízdě úplně nepodrží. To ale díky dostatečnému prostoru tolik nevadí.
Camry se prodává ve čtyřech stupních výbavy. Ten nejlevnější aktuálně startuje tisícovku po milionem korun. Ani v základní verzi nechybí žádné zásadní prvky výbavy. Samozřejmostí jsou dvouzónová automatická klimatizace a vyhřívaná sedadla. U špičkové verze s aktuální cenovkou 1,2 milionu korun nechybí už ani ventilovaná přední sedadla, elektrické polohování i zadních sedadel, individuální nastavení klimatizace vzadu či audiosystém značky JBL s devíti reproduktory, který hraje velmi dobře.
Motorizace
Camry se nabízí v jediné motorizaci. V benzinovém čtyřválci o objemu 2,5 litru a používá hybridní pohon páté generace. V kombinaci s bezstupňovou planetovou převodovkou e-CVT je výsledkem výkon 230 koní se zrychlením z 0 na 100 kilometrů v hodině za lehce přes sedm vteřin. To vše s velmi sympatickou spotřebou. Při cestě do Pece pod Sněžkou se spotřeba na dálnici pohybovala okolo 5,5 litru, na okrskách si řekne o méně než pět litrů.
Nová Toyota Camry
Řízení je rozhodně větší radost než předchozí generace. Ani při ostřejším projíždění zatáček nemá auto tendenci odskakovat. U auta s takovouto spotřebou je zrychlení luxusní, ani při vyšších rychlostech nečekáte po sešlápnutí pedálu celou věčnost, než by se něco začalo dít.
Nová generace by měla mít lepší odhlučnění kabiny, bohužel to není příliš poznat. Při jízdě na dálnici rychlostí 130 kilometrů v hodině začíná být hluk nepříjemný.
Technologie
Toyota je vybavena velkým 12,3palcovým dotykovým displejem infotainmentu. Součástí systému Toyota Smart Connect je i cloudová navigace včetně průběžných aktualizací dopravních informací a událostí na trase v reálném čase.
Levnější výbavy mají sedmipalcový digitální cockpit, dražší výbavy pak 12,3palcový digitální přístrojový štít. U modelu v nejvyšší výbavě executive nechybí ani heads-up displej či 360stupňová parkovací kamera.
Tleskám Toyotě za zachování dostatečnému množství fyzických tlačítek. Dokonce i otravná funkce start/stop se dá snadno vypnout jedním tlačítkem.
K propojení chytrých telefonů s palubním multimediálním systémem je připravena bezdrátová technologie Apple CarPlay a Android Auto. K dobíjení a připojení mobilních zařízení je v kabině celkem pět portů USB-C. Součástí základní výbavy je i bezdrátová nabíječka telefonů.
Nová Camry je vybavena nejnovější generací systému Toyota SafetySense s rozšířenými funkcemi, které se opírají o vylepšený hardware kamer a radarů – tyto prvky disponují širším rozsahem detekce a dokáží rozpoznat více druhů vozidel, účastníků silničního provozu a překážek.
Verdikt
Nová Camry oslňuje ladnými tvary, pohodlným svezením, přesností řízení, tichým hybridním motorem i nízkou spotřebou. Svého zákazníka rozhodně najde, ale čeští kutilové a zahrádkáři snící o naftovém kombíku se zahrádkou na střeše a s tažným zařízením to ale nebudou.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.