Revoluce ve streamingu. Sledovanost Netflixu bude měřit externí firma
Netflix se pokusí příští rok zavést levnější předplatné, které bude podporované reklamami. To je jeden z důvodů, proč globální internetová televize poprvé umožní externí firmě měřit sledovanost. Doposud Netflix zveřejňoval jen vlastní metriky.
Snímek Blondýnka o pohnutém životě Marylin Monroe se stal nejsledovanějším snímkem Netflixu. Alespoň to zveřejnil sám Netflix, který je doposud jediným oficiálním vládcem zveřejňování statistik sledovanosti vlastních pořadů. Navíc tak činí ve zvláštních metrikách, které nesnesou srovnání s běžnými televizemi. U seriálů například uvádí počet shlédnutých hodin, u filmů zase počet uživatelů, kteří si film zapnuli. Kolik z nich daný film reálně dosledovalo, Netflix nikdy nezveřejňuje.
To vše se však nyní změní. Podle agentury AP Netflix poprvé umožní externí firmě měřit sledovanost svých pořadů. Půjde o společnost Barb (Broadcasters' Audience Research Board), která měří sledovanost například britských audiovizuálních médií.
Propad uživatelů Netflixu ve druhém čtvrtletí o téměř milion lidí přiměl největší světovou videotéku uspíšit plány na posílení své videoherní divize. Zakládá proto nové herní studio, první vlastní a čtvrté celkově, uvedla agentura Bloomberg.Netflix ztrácí předplatitele. Recept na záchranu? Další herní studio
Zprávy z firem
„Barb bude měřit a zveřejňovat sledovanost Netflixu stejně jako u více než 300 stanic od velkých, jako jsou BBC či ITV, po specializované,“ uvedl Alex Green z agentury AP.
„Na myšlenku nezávislého měření sledovanosti mě přivedla účast na konferenci RTS v Cambridge někdy v roce 2019. Od té doby jsme s Barb byli v kontaktu,“ prohlásil co-CEO Netflixu Reed Hastings.
Zda půjde o data jen za Velkou Británii, Evropu, či celý svět, není v tuto chvíli známo.
29. srpna 1997. Datum, kdy se zrodil Netflix, dnes světoznámý symbol filmové a televizní zábavy. Na počátku však byl něčím úplně jiným. A za několik let možná bude úspěšným herním studiem. Netflix slaví 25. narozeniny. Za tu dobu se změnil k nepoznání
Zprávy z firem
Netflix s reklamou
Důvodem, proč Netflix chystá tuto revoluční změnu, je podle odborníků blížící se start levnějšího předplatného služby, které bude opatřeno reklamami. Levnější Netflix by se měl objevit již v příštím roce a jde o jeden ze dvou klíčových projektů, kterými se vedení společnosti snaží bránit odlivu předplatitelů.
Netflix totiž po dekádě kontinuálního růstu kmene, který vystoupal až na 222 milionů předplatitelů, začal letos na jaře poprvé v historii firmy klesat. Podle aktuálních dat má Netflix 220,7 milionu platících předplatitelů a Netflix nadále zůstává největší streamingovou službou světa. Na paty mu však šlape rychle rostoucí Disney+ a také Amazon Prime Video.
Seriál Stranger Things opět pomohl zachránit Netflix od katastrofy. Díky úspěchu teenagerské sci-fi internetová televize přišla ve druhém čtvrtletí "pouze" o necelý milion předplatitelů. Odhadovalo se přitom, že úbytek zákazníků bude dvoj- až trojnásobný. Akcie firmy díky tomu posilují.Netflix oddálil katastrofu. Přišel jen o milion diváků a věří v další růst
Zprávy z firem
Změna hry streamingu?
Netflix se stal vůbec první velkou streamovací službou, která bude zveřejňovat externě měřenou sledovanost. Pro klienty Barb by podle AP měla být první data veřejná již 2. listopadu.
Šéf Barb si od průkopnického kroku Netflixu slibuje postupné napravení celého streamingového sektoru, který doposud zveřejňoval výlučně vlastní údaje. „Je to jasný signál pro všechny, že to, jak svou práci děláme, má smysl pro nové i tradiční hráče na trhu,“ prohlásil šéf Barb Justin Sampson.
Zábavní gigant Disney oznámil, že od 8. prosince zvýší ceny za streamovací služby. Zdražování odstartuje v USA, kde také zavádí levnější balíček s reklamou. Společnost to uvedla spolu s výsledky hospodaření za poslední čtvrtletí. Disney+ skokově zdraží. V USA nabídne levnější předplatné s reklamou
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.