Shakespeare přilákal 90 tisíc diváků

I přes covidová opatření a rozmary počasí se Letním shakespearovským slavnostem podporovaným skupinou PPF podařilo dosáhnout návštěvnosti srovnatelné s předpandemickou érou.
Letošní ročník Letních shakespearovských slavností je minulostí. Letošní premiérou byla magická komedie Bouře režijního dua SKUTR, které svými inscenacemi Sen noci svatojánské a Romeo a Julie zaujalo diváky již v minulých letech. A Skutři zabodovali i letos.
Imaginace, humor, poezie, muzikálnost a výkony Davida Prachaře, Elišky Křenkové, Zdeňka Piškuly, Marka Daniela, Josefa Poláška, Ondřeje Malého, Csongora Kassaie a dalších herců nadchly diváky i kritiky. Představení byla pravidelně vyprodána a Facebook a Instagram zaplavily návštěvnické vtípky o sledování Bouře v bouřlivém počasí.

Depp, Bartoška i elita českého byznysu uzavřeli Vary
LeadersV průběhu festivalu se uskutečnilo 456 filmových představení a bylo prodáno celkem 111 203 vstupenek. To je méně než v předpandemických ročnících, kdy se hladina prodaných vstupenek pohybovala kolem 140 tisíc.
Pandemie i počasí
Letošní ročník byl komplikovaný hned z několika důvodů. Kromě omezení spojených s životem v pandemické době ho provázela nepřízeň počasí. Chladnější teploty a častý déšť naštěstí diváky neodradily – pláštěnky byly v pohotovosti a ve výsledku byla zrušena jen čtyři představení. Dvě v Praze a po jednom v Brně a v Ostravě.
„Vliv počasí a hygienická opatření nicméně jednu zásadní změnu přeci jen přinesly. Přibylo diváků, kteří vyčkávají a nakupují vstupenky na poslední chvíli. Tento trend se objevil v loňském roce, a letos byl ještě výraznější,“ prpzrazuje umělecký ředitel Slavností Libor Gross.
Během léta navštívilo festival celkem 90 748 diváků, z toho 48 408 v Praze, 14 055 v Brně, 15 156 v Ostravě a 13 129 v Bratislavě.

Na Zátopka přijde letos nejvíc českých diváků. Na to, aby vydělal, je to pořád málo
EnjoyFilm Zátopek režiséra Davida Ondříčka má našlápnuto stát se nejnavštěvovanějším filmem letošního roku. Ani to ale nebude stačit, aby se zaplatil. Musí se prodat do zahraničí.
„Přes počáteční obavy z velmi pozvolného rozjezdu předprodeje jsme nadšeni, že byla návštěvnost velmi dobrá. V Praze je toto nadšení navíc ještě podtrženo, neboť kdo hraje v Praze divadlo, tak letos v létě hrál. Venku, uvnitř, všude. Zcela logický trend překreslil letní divadelní nabídku metropole, a proto jsme upřímně rádi, že jsme potvrdili pozici plenérového leadera,“ dodává Gross.
Jaký bude ročník 2022?
Pořadatelé věří, že radostný a normální. Že bude možné normálně nazkoušet novou inscenaci, že na ni diváci budou moci normálně zajít a že se vše usadí do klidu, pohody a radosti. Snad tomu přispěje i návrat na Purkrabství, kam se již všichni několik let upřímně těší. Na programu a jeho novinkách se pracuje, a jak je zvykem, pořadatelé zatím nic neprozrazují.

Banksyho poničené dílo jde znovu do aukce. A výrazně dražší
EnjoyV roce 2018 se po úspěšném prodeji na aukci začalo "samo" ničit jedno dílo. Za tři roky jeho cena výrazně narostla.

Ceny plynu letí vzhůru. Zdraží kvůli tomu vše. I potraviny
MoneyEvropě letos hrozí „plynový hladomor“ – ceny zemního plynu dramaticky rostou, do Evropy jej proudí málo, takže se nestačí doplňovat zásobníky. Zdraží kvůli tomu i potraviny.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.