Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Slabý jen. Nákupy turistů v Japonsku dělají luxusním značkám vrásky

Lidé před obchodem Louis Vuitton
ČTK / AP
 ČTK

Zástupy turistů cestují do Japonska, aby nakoupili luxusní oblečení a kabelky, jejichž cena se výrazně snížila v důsledku oslabení jenu. Podniky vyrábějící luxusní zboží, jako je LVMH, mateřská společnost firmy Louis Vuitton, by ale byly raději, kdyby turisté zůstali ve svých zemích a nakupovali tam, napsala agentura Reuters.

Reklama

Japonská měna se v minulém měsíci dostala vůči dolaru na nejnižší hodnotu za posledních 38 let, než opět o něco posílila, což vyvolalo nebývalý růst turismu a přilákalo do Japonska zákazníky z Asie i odjinud. Světové značky luxusního zboží vývoj nevítají, jelikož je jejich zboží, od značkových tenisek po whisky, nyní v Japonsku v dolarech levnější než jinde, což snižuje jejich zisky.

Někteří turisté, zejména Číňané, odkládají nákupy značkového zboží doma a utrácejí v Japonsku. Proměnlivost kurzu jenu znamená, že společnosti nemohou snadno zvyšovat ceny tak, aby přesně odrážely kurz měny, takže v Japonsku zůstávají s nižšími maržemi, alespoň dokud je kurz jenu slabý.

Nevidíme na Fudži, stěžovali si Japonci. Nová luxusní budova v Tokiu kvůli tomu půjde k zemi

To, co mělo být její největší výsadou, způsobilo její zkázu. Luxusní desetipatrová budova v Tokiu bude zbourána, protože blokuje výhled na horu Fudži.

Přečíst článek

Čang Lej, devětadvacetiletý DJ z čínské jižní provincie Chu-nan, byl v Japonskou poprvé, ale řekl, že chce zemi navštívit znovu.

Reklama

"Je to levnější," řekl Čang, který si v tokijské luxusní čtvrti Ginza v ruce nesl dvě nákupní tašky z butiku Louis Vuitton a jednu od značky sportovního oblečení Onitsuka Tiger. Poblíž stálo ve frontě do butiku Louis Vuitton asi 15 lidí, kteří se v úmorném vedru ovívali.

Život v Tokiu

Jak bojovat s overturismem, řeší to i v Japonsku. Místním zlevní nebo zakáží prodej alkoholu

Japonští restauratéři se rozhodli, že zavedou ve svých podnicích dvojí ceny. Přesněji, místní budou mít na jejich služby slevu.

Přečíst článek

Vlna turistů překvapila francouzského luxusního giganta LVMH, který vlastní také značky Dior a Fendi.

"Skutečně jsme zaznamenali velký přesun obchodů z Asie do Japonska," řekl finanční ředitel LVMH Jean-Jacques Guiony. Podle něj to má deflační dopad na podnikání LVMH v Číně, protože zákazníci se zdržují nákupů doma, což vytváří značný tlak na marže.

Vyjádřil se také o obtížích způsobených nestálostí měn, jejichž pohyby se mohou velmi rychle otočit zpět. To se výrazně projevilo tento týden, když kurz jenu prudce vzrostl poté, co japonská centrální banka ve středu zvýšila úrokové sazby.

Rozdíl v tisících korun

Oblíbená kabelka Alma BB značky Louis Vuitton se v Číně prodává za 48 tisíc korun. V Japonsku se kabelka prodává za necelých 41 tisíc korun.

Japonská měna by musela posílit na přibližně 136 jenů za dolar, aby se cena kabelky v Japonsku vyrovnala její ceně v Číně. Měna se ve čtvrtek nacházela k dolaru na úrovni 149,30, což je téměř nejsilnější hodnota za poslední čtyři a půl měsíce.

Čínští turisté v Japonsku také zvyšují prodej luxusních lihovin, uvedl výrobce nápojů Rémy Cointreau. Japonsko vykázalo silný růst tržeb, které se zvýšily díky turismu a slabému jenu, řekl Luca Marotta, finanční ředitel této francouzské skupiny. Tržby byly s nižší marží, dodal.

Mezinárodní letiště Dauhá Hamad

FOTOGALERIE: Král mezi letišti sesazen. Kdo nahradil Singapur?

Světová letiště mají nového vládce. Tím nejlepším pro letošní rok se stalo Mezinárodní letiště Dauhá Hamad v Kataru. Sesadilo to v Singapuru. Jak si v žebříčku, který sestavil specializovaný server Skytrax, vedly vzdušné dopravní huby v Evropě?

Přečíst článek

Švýcarská luxusní skupina Richemont, která vlastní značku Cartier, zaznamenala v prvním čtvrtletí nárůst prodeje v Japonsku o téměř 60 procent, k čemuž přispěli turisté z Číny, jihovýchodní Asie a Ameriky.

"Nakupování, nakupování a nakupování," řekla o svých plánech turistka z Indonésie Fumiko Annisaová. "Luxusní značky jsou zde levné," uvedla. "Budeme nakupovat u Diora, ale nejdříve jdeme do Chanelu," řekla Annisaová.

Rekordní návštěvnost

Japonsko v červnu podle oficiálních údajů navštívilo rekordních 3,1 milionu zahraničních návštěvníků a země je na cestě k překonání rekordu téměř 32 milionů zahraničních návštěvníků z roku 2019, než pandemie nemoci covid-19 zastavila cestování na celém světě.

Podle japonské vlády, která považuje cestovní ruch za vzácnou hnací sílu růstu ekonomiky dlouhodobě brzděné stárnutím obyvatelstva, dosáhnou výdaje turistů v letošním roce osm bilionů jenů (1,26 bilionu korun).

Magazín newstream CLUB

Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh. 

V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.

Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Reklama
Doporučujeme